Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا شجیع استاد دانشگاه و کارشناس ورزش در یادداشتی برای گروه ورزشی خبرگزاری مهر نوشته است: «هفته ها پیش در این فکر بودم که می‌توان در کنار “مدافعان سلامت” به صفت “مدافعان تندرستی” هم فکر کرد و چه کسانی لایق تر از مربیان برای اعطای این عنوان زیبا. در تکاپوی این افکار می دانم که این صفت ها و عناوین برای مربیان نان و آب نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز که هنوز است “مربیگری” در ایران شغل محسوب نشده و مربیان فاقد نظام، اتحادیه و صنف برای پیگیری مطالبات به حق خود هستند. آنجا که صحبت از دوره آموزشی، فروش کارت مربیگری و دریافت هزینه است، مربیان جایشان بر عرش است و آنجا که صحبت از حمایت و بیمه و سابقه شغلی است، فرش که هیچ، بر روی زمین هم جایی برایشان باز نشده است.

این ها را نگفتم که جایگاهی در مقام منتقد وضع موجود برای خود رقم بزنم، اینها را گفتم که بدانید مشکلات را می دانم و به نوبه خودم شرمنده و نگران این وضعیت هستم. مطالعات آماری جسته و گریخته مرتبط با وضعیت مربیان نشان می دهد:

۱- درآمد ۵۸ درصد مربیان از بین رفته است.
۲- ۲۳ درصد مربیان تعدیل شده اند و از این تعداد ۶۰ درصد هنوز موقعیت شغل جدیدی برای خود دست و پا نکرده اند.
۳- ۸۳ درصد مربیان به سمت کلاس ها و فعالیت های آنلاین رفته اند.

این در حالی است که بر اساس اطلاعات موجود، بیش از ۹۰ درصد مربیان به دلیل نوع توافق کاری‌شان با باشگاه ها به عنوان «مربی آزاد» و یا «مربی خصوصی» از بیمه های بیکاری و تسهیلات بانکی محروم شدند و البته اگر هم نمی شدند توان پرداخت اقساط آن ها را با این شرایط درآمدی نداشتند.

صنعت ورزش ایران با محوریت بخش خصوصی در حال ورود به مرحله جدیدی از «بحران» است و مربیان یا همان مدافعان تندرستی، از حداقل های قانونی حمایت هم برخوردار نیستند؛ از این رو باید:

۱- با تعامل موثر دستگاه های دولتی مرتبط، حرفه مربیگری به عنوان یک «شغل» به رسمیت شناخته شود.
۲- بیمه اختصاصی مربیان با شرایط ویژه متناسب با نیاز آنان طراحی و ارائه گردد.
۳- نظام مربیگری کشور به عنوان بخش مهمی از سازمان نظام تخصصی کشور طراحی و در کوتاه ترین زمان ممکن استقرار یابد.
۴- با توجه به قانون جدید وزارت ورزش و جوانان، از تشکیل اتحادیه مربیان حمایت شود.

به نوبه خودم پیگیر تحقق اقدامات مذکور خواهم بود؛ شاید برای خیلی ها دیر شده باشد ولی برای مربیان آینده حتما کارگشا خواهد بود؛ إن شاء الله.»

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: رضا شجیع رضا شجیع فوتبال ویروس کرونا درصد مربیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۱۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبدالکریم حسن در فهرست 19 نفره بهترین مدافعان چپ تاریخ پرسپولیس

عبدالکریم حسن یکی از بهترین مدافعان چپی است که تا به حال در فوتبال ایران و تیم پرسپولیس حضور داشته اند.

به گزارش طرفداری، پرسپولیس در تاریخش مدافعان چپ درجه اولی داشته است که بعضی از آن ها در حد بهترین های ایران بودند. مجتبی محرمی به نقل از بسیاری از کارشناسان، بهترین مدافع چپ فوتبال ایران بود و شماری مثل رضا شاهرودی، مهرداد میناوند و جواد منافی از بهترین های تاریخ فوتبال ایران بودند.

برخی از مدافعان چپ برتر تاریخ پرسپولیس در پست های دیگر هم بازی کرده اند (مثل محمد پنجعلی) و برخی دیگر تنها در دفاع چپ حضور پیدا کردند. در فهرست ذیل نام بهترین مدافعان چپ تاریخ پرسپولیس را با هم مرور می کنیم:

محراب شاهرخی رضا وطنخواه محمد پنجعلی کاظم سیدعلیخانی محمدحسن انصاری فرد مجتبی محرمی رضا شاهرودی جواد منافی مهرداد میناوند علیرضا امامی فر محمد برزگر روبرت ساها پژمان نوری مهرداد پولادی محمد انصاری سعید آقایی وحید امیری علی نعمتی عبدالکریم حسن

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • کنایه سنگین به دولت رئیسی؛ ژست کنترل تورم نگیرید، نتوانستید
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • عبدالکریم حسن در فهرست 19 نفره بهترین مدافعان چپ تاریخ پرسپولیس
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود