Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@23:13:51 GMT

وقتی یک انگشت اضافه با انگشتان دست همکاری می‌کند!

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۱۷۶۴

وقتی یک انگشت اضافه با انگشتان دست همکاری می‌کند!

پژوهشگران انگلیسی در پروژه جدید خود، همکاری یک انگشت رباتیک با انگشتان دست را ارزیابی کردند و به بررسی تاثیر آن بر مغز پرداختند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیوساینتیست، یک طراح اهل لندن چندین سال پیش، یک انگشت رباتیک موسوم به "Third Thumb" ابداع کرد که با کمک حسگرهایی که زیر پای کاربر قرار دارد، کنترل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون پژوهشگران "کالج دانشگاهی لندن" (University College London)، نحوه سازگاری مغز را با Third Thumb مورد بررسی قرار داده‌اند.

پژوهشگران، این انگشت رباتیک را روی ۳۶ نفر آزمایش کردند که همه راست دست بودند. حرکات انگشت رباتیک که کنار انگشت کوچک قرار گرفته بود، با کمک حسگرهای متصل به انگشت بزرگ پا کنترل می‌شد. انتقال سیگنال‌ها با استفاده از فناوری بی‌سیم بین مچ دست و مچ پا صورت می‌گرفت.

شرکت‌کنندگان به مدت پنج روز از انگشت رباتیک استفاده کردند. "دانیل کلود" (Danielle Clode)، سرپرست این پژوهش گفت: یکی از اهداف این پروژه، وادار کردن شرکت‌کنندگان به استفاده کردن از روش‌های جدید و منحصر به فرد برای سر و کار داشتن با اشیا بود.


انگشت رباتیک توانست یک فنجان قهوه را نگه دارد تا سایر انگشتان بتوانند شیر را با قاشق در آن هم بزنند. برخی از شرکت‌کنندگان از انگشت رباتیک برای نگه داشتن صفحات کتاب استفاده کردند. هر کاربر، انگشت رباتیک را کمتر از سه ساعت در روز به کار برد.

پژوهشگران برای درک نحوه تاثیر انگشت رباتیک بر مغز شرکت‌کنندگان، پیش و پس از پژوهش، از آنها آزمایش ام‌آرآی گرفتند.

"پائولینا کیلیبا" (Paulina Kieliba)، از پژوهشگران این پروژه گفت: فناوری در حال پیشرفت است اما هیچ‌کس در مورد این که آیا مغز می‌تواند با آن کنار بیاید یا خیر، صحبت نمی‌کند.
"جاناتان ایتکن" (Jonathan Aitken)، پژوهشگر "دانشگاه شفیلد" (university in Sheffield) انگلستان گفت: سازگاری سریع شرکت‌کنندگان با این انگشت رباتیک، مرا شگفت‌زده کرد. ترکیب این ابزار ناآشنا با سرعت یادگیری، بسیار جالب است.

این پژوهش، در مجله "Science Robotics" به چاپ رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انگشت رباتیک مغز حسگر شرکت کنندگان انگشت رباتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۱۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه تنها ۱۱ تا ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ موفق به کسب مدرک تخصصی خواهند شد، گفت: با این وجود شاهد استقبال خوب شرکت‌کنندگان هستیم و درصد افراد شرکت‌کننده نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی امروز ۱۴ اردیبهشت‌ماه، در حاشیه برگزاری نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۱۱ دوره آزمون حفظ کل و حفظ ۲۰ جز برگزار شده است.

وی افزود: آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم یک مرحله از مسیر اعطای مدرک است که مسیر سختی بوده و درصد کمی از شرکت‌کنندگان قبول می‌شوند و امسال شاهد پرشکوه‌ترین و پررونق‌ترین آزمون حفظ در تمام سال‌های گذشته هستیم .

قمی ادامه داد: تنها ۱۱ تا ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این آزمون موفق به کسب مدرک تخصصی خواهند شد با این وجود شاهد استقبال خوب شرکت‌کنندگان هستیم و درصد افراد شرکت‌کننده نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: از تعداد ۱۲هزار و ۵۰۰ شرکت‌کننده در سراسر کشور دو سوم بانوان و یک سوم آقایان هستند و حضور شرکت‌کنندگان در این آزمون نشان دهنده دغدغه آن‌ها در موضوع حفظ است تا تراز خود را بشناسند.

وی ابراز کرد: حفظ ترتیبی با توجه به معنا و ترجمه کار مبارکی است ضمن اینکه بزرگان توصیه به حفظ موضوعی دارند؛ چراکه راه حل مسائل مهم زندگی انسان‌ها در قرآن و در دل آیات وجود دارد.

قمی اضافه کرد: حفظ موضوعی، مقدمه حفظ کل است لذا حفظ آیات کاربردی مورد تأکید بزرگان دین است و با توجه به حضور ۱۲هزار و ۵۰۰ حافظ کل کشور در این آزمون نشان از شوق و اشتیاق آنان است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: معرفی آزمون‌های این دوره از طریق مراکز و موسسات قرآنی است، لذا با فراهم شدن شرایط این آزمون به صورت وسیع تر با تعداد شرکت‌کنندگان بیشتری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید کنندگان مبلمان فضای باز
  • پیگیری وضعیت اقلام و تجهیزات منوریل در گمرکات کشور
  • وقتی کارلو آنچلوتی به حلقه شادی و جشن قهرمانی بازیکنان رئال مادرید اضافه می‌شود! / فیلم
  • رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان آزمون تخصصی حفظ قرآن
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • دبی باز هم همه را انگشت به دهان کرد!
  • شرکت ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم
  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن