Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@05:23:09 GMT

طرح سوال از وزیر علوم به قوت خود باقیست

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۱۸۶۳

طرح سوال از وزیر علوم به قوت خود باقیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در نامه ابلاغی این مصوبه از سوی معاون آموزشی وزیـر علوم، تحقیقات و فناوری بـه رئیس دانشگاه معین استان خراسان‌جنوبی و نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این اســتان آمده اسـت: در اجرای ماده 3 مصوبه سیاست‌ها و ضوابط اجرایی حاکم بـر آمایش آموزش عالی در جمهوری‌ اسلامی ایـران مصوب جلسـه ۷۷۶ مـورخ ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ شـورای عالی انقلاب فرهنگی، موضوع ساماندهی مؤسسات آموزش عالی استان خراسان‌جنوبـی در جلسه ۹۲۶ تاریـخ ۲۸ اردیبهشـت ۱۳۹۹ شـورای گسـترش و برنــامه‌ریزی آموزش عالی مورد بررسی قرار گرفت و الحاق دانشگاه صنعتی بیرجنـد بـه دانشگاه بیرجند بـا عنـوان «دانشگاه بیرجند - پردیـس صنعتـی بیرجنـد» بـه تصویـب رسـید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مخالفت مسئولان و شخصیت های استانی با ادغام

در پی این ابلاغ نماینده ولی فقیه در خراسـان‌جنوبی، اسـتاندار خراسان جنوبی، نمایندگان مردم در اسـتان، فرهیختگان و جامعه دانشگاهی در مکاتبات طـی درخواسـت‌های مختلف بـه وزیر علوم خواسـتار لغو این مصوبه شدند و اعتـراض خود را به این اقدام اعلام کردنـد. بعد از ایـن اعتراضـات و مخالفت شـخصیت‌های مختلف دانشگاهی و غیردانشگاهی طی دو ماه گذشـته کمیسـیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس با این ادغام مخالفت شـدیدی کرده و جلوی آن را گرفته اسـت ولـی بـا این وجود تاکنون وزیر علوم به این خواسته و لغو طـرح ادغام دانشگاه‌های کشـور عکس العملی نشـان نداده اسـت.

طرح سوال از وزیر علوم در کمیسیون آموزش مجلس به قوت خود باقی است

نماینده مردم نهبندان و سربیشـه در مجلس شـورای اسلامی که موضوع طـرح سـوال از وزیـر علـوم را طی یک ماه گذشـته کلید زده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مـورد آخریـن اخبار از این حوزه و توقف طرح ادغام دانشگاه‌های کشـور و از جمله خراسـان‌جنوبی با اشـاره به تعطیلی سه هفته‌ای کمیسیون‌های مجلس بخاطر شـیوع کرونا گفت: قرار بود این هفتـه وزیـر علوم با حضور در کمیسیون آموزش به سـوالات نمایندگان پاسخ دهد که بدلیل تعطیلی سه هفتـه‌ای مجلس ایـن موضوع هم بـه تاخیـر افتاده اسـت.

نخعی با بیان اینکه نمایندگان زیادی در سـطح کشـور نسبت بـه ایـن ادغـام مخالفت کرده اند، افـزود: اگر وزیـر علوم طرح ادغام دانشگاه‌ها را بصـورت قطعی و ۱۰۰ درصـد لغو کرده باشـد، طـرح سـوال از ایشان هم بی مورد خواهد بود ولـی اگر این لغو موقت و بخاطر مسـائل سیاسی کشـور که در آستانه انتخابات قرار داریم، مقطعی باشـد طـرح سـوال به قوت خود باقیسـت.

وی با اشـاره بـه اینکه به نظر می رسد توقف ادغام دانشگاه‌های کشـور بیشـتر جنبه سیاسی دارد؛ ادامه داد: نام دانشگاه صنعتی از لیسـت دانشـگاه‌های سازمان سنجش حـذف شـده و این نشـان می‌دهد لغو ادغام مقطعی و بصورت موقت بـوده نـه دائمی بنابرایـن طرح سـوال از وزیـر علوم در نوبت کمیسیون آموزش مجلس قـرار دارد.

سفر قریب الوقوع هیات بازرسی وزارت علوم به خراسان‌جنوبی

وی بـا اشـاره بـه دیدارش بـا معـاون پارلمانـی وزارت علـوم از سـفر قریـب الوقـوع هیـات بازرسـی وزارت علـوم بـه خراسـان‌جنوبـی بـا هـدف بررسـی موضـوع ادغـام دانشـگاه صنعتی بـا دانشـگاه بیرجند خبـر داد و گفـت: در این سـفر جوانـب این ادغام و دلایل اسـتان برای مخالفت بـا ایـن طـرح بررسـی خواهد شـد.

انتهای پیام/۶۷۵۴۱

 

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری الحاق دانشگاه ها ادغام دانشگاه دانشگاه صنعتی بیرجند دانشگاه بیرجند وزارت علوم تحقیقات و فناوری ادغام دانشگاه وزیـر علوم وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۱۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: دکتر عبدالمهدی عراقی‌زاده، متولد بهمن‌ 1339 در بندرعباس است و 35 سال از عمر خود را صرف ارائه خدمت به مردم هرمزگان کرد.

بیشتر بخوانید؛ اجرای کامل طرح سلامت خانواده در هرمزگان
با پیگیری های مستمر وی، از سال 1387 دانشکده دندانپزشکی هرمزگان با پذیرش صد در صد نیروی بومی آغاز بکار کرد.
دکتر عراقی‌زاده در سالهای 1385 تا 1380 در سمت رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بود و نقشی ویژه در ارائه خدمات به مردم استان داشت.

دیگر خبرها

  • مُلک و مِلک مولود مانای معلم است
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی