Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@02:27:18 GMT

باید به ثبت جهانی تمدن جیرفت توجه بیشتری شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۲۵۶۱

باید به ثبت جهانی تمدن جیرفت توجه بیشتری شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی وند استاندار کرمان امروز جمع بندی سفر خود به شهرستان جیرفت در جمع خبرنگاران گفت: سفر‌ استاندار، مدیران کشوری و استانی و نمایندگان مجلس به منطقه و در محل اجرای پروژه‌ها بسیار راهگشا است.

او با اشاره به بازدید‌های سفرخود افزود: در حوزه بازآفرینی شهری در جیرفت اتفاقات خوبی رخ داده و تحولات خوبی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زینی وند تصریح کرد: در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی، شهر و تمدن جیرفت از تمدن‌های مورد توجه دنیا، تاریخ شناسان و باستان شناسان است که باید به این بخش توجه بیشتری داشته باشیم.

استاندار کرمان گفت: مطالبه ثبت جهانی تپه باستانی کنارصندل نیاز به کار بیشتر و مشارکت دارد.

او افزود: در بحث ثبت جهانی شدن تپه کنارصندل کار‌های خوبی از طرف معاونت عمرانی درحال انجام است و تاکید شده که کار‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

زینی وند با بیان اینکه ساخت و ساز‌ها در نزدیکی تپه باستانی کنارصندل باید با محور و در چارچوب  انجام شود افزود: اگر این اثر تاریخی مهم را بخواهیم ثبت جهانی کنیم طبق شرایط و ضوابط خاصی باید انجام شود باید استاندارد‌های بین المللی مورد توجه قراد بگیرند ممکن است کار کمی کند پیش رود، اما تاکید کردیم که جلسات مربوطه با سرعت بیشتری پیش رود.

او در خصوص ساختمان موزه جدید جیرفت گفت: عملیات اجرایی این پروژه پیشرفت داشته و در بودجه اعتبارات امسال بنا داریم این بخش را تقویت کنیم.

استاندار کرمان گفت: آثار بسیار زیبایی  در موزه جیرفت قرار دارد باید ساخت موزه استانداردی داشته باشد و با استاندارد‌های بین المللی سازگاری داشته باشد و یک مکان زیبا و خوشایند برای گردشگران باشد.

زینی وند در خصوص تصمیمات سفر در حوزه کشاورزی جنوب کرمان بیان داشت: امروز در نشست با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تعاون روستایی در این زمینه تصمیمات خوبی گرفته شد.

او افزود: در حوزه ساماندهی کشاورزی و تولیدات کشاورزی کار‌های هدفمند و خوبی شروع شده است.

زینی وند گفت: ما درحال حاضر در حوزه تولید مرغ مصرف استان را پوشش نمی‌دهیم و می‌توان گفت تولید مرغ در استان کرمان بسیار ضعیف و ناچیز است و با مسئله‌ای که در مورد مرغ ایجاد شد ما به شدت دچار مشکل شدیم.

استاندار کرمان گفت: استراتژی و راهبردی که تعریف شد بر این مبنا است که استان کرمان نه تنها مرغ مورد نیاز خود را تولید کند بلکه نیاز استان‌های هرمزگان، سیستان بلوچستان و حتی کشور‌های همسایه مثل افغانستان را تامین کند.

او افزود: بر همین اساس امروز کشت و صنعت تعهد کرد یک مجموعه از زنجیره تولید مرغ را درحد بسیار قابل توجهی راه اندازی کند.

استاندار کرمان تصریح کرد: در حوزه مراکز خرید تضمینی گندم با سازمان تعاون روستایی تصمیمات خوبی گرفته شد امیدواریم مدیران با جدیت پیگیری کنند تا بتوانیم در مدت زمان کوتاهی به نتیجه برسیم.

او افزود: امروز عملیات اجرای ۲۲ کیلومتر از محور جیرفت -بافت -سیرجان با اعتبار ۲۵۴ میلیارد تومان آغاز شد.

زینی وند گفت: ادامه این مسیر  از سمت بافت به سیرجان در حال اجرا است این محور یکی از شریان‌ها و راه‌های خوب و استراتژیک و زیبای کشور است.

استاندار کرمان بیان داشت: با اجرایی شدن این عملیات قطعا منطقه از لحاظ گردشگری و توسعه معادن و کارخانه‌ها متحول خواهد شد.

زینی وند تصریح کرد: منطقه ساردوئیه علاوه بر ظرفیت گردشگری یکی از مناطق خوب معدنی با اشتغالزایی بالا خواهد بود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندارکرمان راه و شهرسازی جهاد کشاورزی استاندار کرمان ثبت جهانی زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۲۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۴۳ استاد سرآمد آموزشی استان کرمان

 مراسم بزرگداشت روز معلم و تجلیل از اساتید سرآمد آموزشی دانشگاه‌های استان کرمان و سرآمدان آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان چهارشنبه شب ۱۲ اردیبهشت با حضور معاون امور مجلس رئيس جمهور، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، رئیس دانشگاه شهید باهنر و ساير مسئولان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد. 

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم گفت: افراد در برقراری ارتباط با دیگران یا اثرگذار و یا متاثر هستند و معلم باید موثر باشد. 

وی با اشاره به اینکه علم معلم موجب تأثیرگذاری وی می‌شود، بیان داشت: استاد باید از دارایی‌‌هایش در کنار دانایی‌‌هایش استفاده کند. 

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان هم با گرامیداشت روز معلم، گفت: هر شغل و هر حرفه‌ای که داشته باشیم، همه ما مدیون معلمین خود هستیم. 

وی بیان داشت: همه ما در محضر اساتید و معلمان کسب علم کرده‌ایم و برخی دانشجویان خود هم اکنون از اساتید برتر هستند؛ بنابراین هیچ لذتی بالاتر از کسب علم و دانش نیست. 

 در این مراسم از ۴۳ تن از اساتید سرآمد آموزشی استان کرمان با حضور معاون رئیس جمهور،  استاندار کرمان و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۶ ویژگی منحصر به فردی که تک فرزند‌ها دارند
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد
  • صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان راه‌اندازی می‌شود
  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی
  • تجلیل از ۴۳ استاد سرآمد آموزشی استان کرمان
  • تمدن ایرانی-اسلامی از عرصه جهانی حذف‌شدنی نیست
  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • عملیات انفجار محور دولت‌آباد - بحرآسمان را مسدود کرد