Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت، حتی جنگ‌ها هم قواعدی دارند و آتش بس فوری میان طرف‌های درگیر را خواستار شد.

 به گزارش مشرق، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه بار دیگر بر لزوم آتش‌بس فوری میان گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

گوترش در سخنرانی خود گفت: «درگیری‌ها باید فوراً خاتمه یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از تمام طرف‌ها می‌خواهم اکنون تخاصمات را متوقف کنند. بر دعوتم به آتش‌بس فوری تأکید می‌کنم».

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به بمباران مدارس، بیمارستان‌ها، منازل مسکونی و ساختمان رسانه‌ها توسط رژیم صهیونیستی گفت: «حتی جنگ‌ها هم قواعدی دارند».

او در ادامه گفت: «تداوم بمباران هوایی و توپخانه‌ای غزه توسط ارتش اسرائیل عمیقاً مرا شوکه کرد. اگر جهنمی روی زمین وجود داشته باشد، آن را در زندگی کودکان غزه باید دید. آسیب‌های وارده به تأسیسات سازمان ملل در غزه عمیقاً مرا ناراحت کرد. تأسیسات سازمان ملل حتی در زمان درگیری شامل مصونیت هستند».

وی افزود: «چنین کارهایی تحت عنوان مبارزه با تروریسم یا دفاع از خود قابل توجیه نیستند و طرف‌های درگیر باید به قوانین بین‌المللی حقوق بشری احترام بگذارند».

گوترش همچنین مذاکره در راستای راهکار دو دولتی بر مبنای مرزهای سال ۱۹۶۷ را خواستار شد.

درگیری میان دو طرف از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت آغاز شد، زمانی که ضرب الاجل مقاومت به رژیم صهیونیستی مبنی بر لزوم پایان تجاوزها در قدس و مسجدالاقصی به پایان رسید.

تاکنون بیش از چهار هزار موشک و راکت به سمت فلسطنین اشغالی شلیک شده و ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام راکت‌های مقاومت فلسطین  باعث خسارات مالی و جانی زیادی در شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شده است.

بنا بر گزارش وزارت بهداشت فلسطین تا روز چهارشنبه، دست‌کم ۲۲۷ فلسطینی از جمله ۶۴ کودک و ۳۸ زن در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۱۰ می (۲۰ اردیبهشت) به شهادت رسیده‌اند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین ارتش اسرائیل مقاومت فلسطین حملات رژیم صهیونیستی سازمان ملل متحد اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین دبیرکل سازمان ملل رژیم صهیونیستی آتش بس فوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۲۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردبیر الاخبار: پاسخ تنبیهی ایران بخشی از نبرد جاری علیه صهیونیست‌ها بود

سردبیر روزنامه لبنانی الاخبار در سخنانی پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی را بخشی از نبرد جاری علیه رژیم صهیونیستی در منطقه ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق، «ابراهیم الامین» سردبیر روزنامه لبنانی الاخبار در مصاحبه با شبکه المیادین اظهار کرد: مهم‌ترین نکته درباره واکنش ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق این است که این پاسخ بخشی از جنگ کنونی علیه اسرائیل است.

الامین درباره ترور سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران در جریان این حمله گفت: اسرائیلی‌ها شهید زاهدی را یکی از ستون‌های اتاق عملیات مشترک که جبهه‌ها را مدیریت می‌کند، در نظر گرفتند و ترور او برای اسرائیل مانند ترور فرماندهان حماس یا حزب‌الله است.

وی ادامه داد: پاسخ ایران حامل این پیام بود که ما توانایی رویارویی را داریم و این بخشی از نبرد جاری است.

وی درباره اهمیت طوفان الاقصی و روز هفتم اکتبر نیز گفت: اسرائیلی‌ها عملیات هفتم اکتبر را نتیجه ایده‌ها، فرآیندهای آموزشی و همکاری میان حماس، ایران و حزب‌الله می‌دانند و آنچه در این تاریخ رخ داد باعث شکسته شدن این قاعده سنتی شد که می‌گوید «هیچ کس به اسرائیل حمله نمی‌کند».

الامین همچنین تاکید کرد توانایی ملت فلسطین برای مقاومت فراتر از تصور است و غیرممکن است که رژیم صهیونیستی با وجود بی‌رحمی‌اش در جنگ پیروز شود.

سردبیر الاخبار در ادامه فاش کرد: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها مصر و قطر را تحت فشار قرار دادند تا بر حماس برای پذیرش شروط اسرائیل فشار بیاورند.

وی در این باره تصریح کرد: یک جریان قوی در داخل اسرائیل و یک جریان در داخل آمریکا با حمایت امارات، مخالفان قطر و طرف‌های دیگر تلاش کردند به قطر القا کنند که شما فشار کافی بر حماس وارد نمی‌کنید و به همین دلیل بنابراین منافع دوحه در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

الامین در ادامه درباره تلاش‌ها برای توقف جنگ میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی نیز افزود: آنچه آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی فهمید این بود که حزب‌الله جنگ را قبل از پایان جنگ در غزه متوقف نخواهد کرد.

الامین به رابطه مستحکم رهبران مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین پرداخت و گفت: رابطه شهید عماد مغنیه با مقاومت از فلسطین و به‌ویژه جنبش فتح آغاز شد.

وی در این باره افزود: شهیدان عماد مغنیه و قاسم سلیمانی برای توسعه توانمندی گروه‌های مقاومت تلاش کردند تا بتوانند موشک‌هایی مانند موشک‌های تولید شده توسط ارتش‌های دنیا تولید کنند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • سردبیر الاخبار: پاسخ تنبیهی ایران بخشی از نبرد جاری علیه صهیونیست‌ها بود
  • اتحاد بین آزادی‌خواهان دنیا دستاورد عملیات وعده‌ صادق است
  • ۲۰۰ روز جنگ و ۷ تحول جهانی به‌نفع مقاومت
  • تأکید رئیسی بر رسمی شدن تجارت غیر رسمی میان ایران و پاکستان