Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@09:17:10 GMT

برخلاف نظرسنجی‌ها به مشارکت بالا در انتخابات امیدواریم

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۲۶۷۶

برخلاف نظرسنجی‌ها به مشارکت بالا در انتخابات امیدواریم

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: ما در کشوری نیستیم که حوزه تاثیر انتخاباتمان فقط محدود به کشور خودمان شود، بلکه انتخابات کشور ما بر لبنان، سوریه، فلسطین و سایر کشورهای اسلامی تاثیر می‌گذارد.

سردار یعقوب‌علی نظری امروز در همایش رسانه و انتخابات که در سالن رضوان مرکز صدا و سیما خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ما هم در بخش‌های سلامت، امنیت و مشارکت در انتخابات، وظیفه داریم به دستگاه‌های مربوطه کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی عنوان کرد: بر خلاف نتایج نظرسنجی‌ها، ما خیلی امیدواریم که میزان مشارکت در انتخابات بالا باشد. بسیار مهم است که مردم انگیزه پیدا کنند که در پای صندوق‌ها حضور پیدا کنند و ما وظیفه داریم مشکلاتی را که ممکن است انگیزه مردم برای حضور در انتخابات را کم کرده باشد، حل کنیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه ما قصد نداریم امید کاذب در مردم ایجاد کنیم، تاکید کرد: ما می‌خواهیم امیدواری مبتنی بر واقعیات را که رسانه‌های معاند تلاش می‌کنند توسط مردم نادیده گرفته شود، به مردم نشان دهیم.

نظری خاطرنشان کرد: فرق انتخابات در جمهوری اسلامی با انتخابات‌های سایر کشورها این است که ما انتخابات آگاهانه می‌خواهیم. انتخابات با عملیات روانی با ذات نظام ما همخوانی ندارد، ما می‌خواهیم عملیات روانی دشمن را خنثی کنیم، نه اینکه خودمان تحت تاثیر آن قرار گیریم.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های اقتصادی فراوان در استان، بیان کرد: کریدور بادی خواف یکی از این ظرفیت‌ها است. قطعا دلیل اینکه ما نمی‌توانیم به طور کامل از برخی از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم، ضعف مدیریت است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه ما دیگر نمی‌توانیم برای دامداری سبک بر اساس مرتع برنامه‌ریزی کنیم، ادامه داد: ما باید بتوانیم برای تامین علوفه دام‌ها، از تکنولوژی استفاده کنیم. ما باید بتوانیم برای ساکنان روستا اشتغال‌زایی کنیم. ما با سرمایه‌داری و سرمایه‌گذاری مخالف نیستیم، اما نباید از به کارگیری نیروهای انسانی غافل شویم.

نظری با اشاره به انبار بودن شش میلیون تن کالای اساسی در گمرک‌های کشور، تصریح کرد: این‌ها از ضعف‌های مدیریتی ناشی می‌شود، وگرنه کشور ما ظرفیت‌های بالایی دارد و باید با تلاش و عبور از ضوابط دست و پا گیر، از ظرفیت‌ها استفاده و مشکلات را حل کرد.

وی با اشاره به کمک‌های مردمی که در ایام کرونا در نقاط مختلف کشور جمع‌آوری شده است، عنوان کرد: همین موضوع یکی از عوامل افزایش امیدواری در کشور است، بنابراین ما برای امیدواری چیزی کم نداریم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه تولید قدرت در بخش‌های مختلف جمهوری اسلامی در حال انجام است، اضافه کرد: الآن شما ببینید وضعیت اسرائیل به کجا کشیده شده است. در طول تاریخ سابقه ندارد تمام فرودگاه‌های اسرائیل قطع پرواز کنند. اقتصاد اسرائیل وابسته به دریا است، اما الآن کشتی‌های اسرائیلی در دریا امنیت ندارند.

نظری با بیان اینکه مذاکرات دارای دو بخش پیدا و پنهان است، تاکید کرد: مگر می‌شود بدون قدرت رفت و در مقابل دشمن ایستاد؟ دیپلماسی پنهان به مراتب تعیبن‌کننده‌تر از دیپلماسی آشکار است. ما رفع تحریم عزتمندانه را خواستاریم و قدرت آن را هم داریم. امروز آمریکا در نقطه‌ای قرار گرفته که هم عقب‌نشینی و هم پیشروی برایش خسارت‌بار است.

وی با اشاره به پیشرفت غزه در طی سال‌های اخیر، بیان کرد: ممکن است اسرائیل زود تر از ۲۰، ۲۵ سال، شرایط از بین رفتن خود را فراهم کند. عربستانی که از ترس جنگ با ما، به درگیری با یمن روی آورد، امروز برای صلح به ما رجوع می‌کند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با تاکید بر اینکه ذات نظام جمهوری اسلامی مردمی است، ادامه داد: انتخابات در کشور ما بسیار با سایر کشورها متفاوت است. ما نباید اهداف و نگاه راهبردی را در انتخابات فراموش کنیم. ما در کشوری نیستیم که حوزه تاثیر انتخاباتمان فقط محدود به کشور خودمان شود، بلکه انتخابات کشور ما بر لبنان، سوریه، فلسطین و سایر کشورهای اسلامی تاثیر می‌گذارد.

نظری افرود: ما در برنامه‌ای تحت عنوان دعوت به خیر، برای افزایش مشارکت در انتخابات برنامه‌ریزی کردیم. ما باید مردم را به صورت عمومی دعوت به انتخابات کنیم. ما همچنین باید دعوت خانه به خانه و دعوت از طریق نخبگان و مهم‌تر از همه دعوت نفر به نفر را در دستور کار خود قرار دهیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات 1400 فرمانده سپاه امام رضا ع ظرفیت ها کشور ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر

محمد آئینی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است گفت: طبق سند ستاد بازآفرینی، دستگاه‌های اداری موظف هستند یک سوم اعتبارات و طرح‌های تملک دارایی سرمایه سهم ادارات را برای نوسازی و بازسازی محلات با بافت فرسوده اختصاص دهند که در این راستا بیشتر معابر محله‌های ده گانه محروم و کم برخوردار آسفالت ریزی گردید و امیدواریم امسال نیز شاهد آسفالت همه معابر در مناطق ۱۰ گانه این شهرستان باشیم.

وی در سفر یک روزه به شهرستان اهر و شرکت در مراسم افتتاح معابر شهری بافت فرسوده به طول ۲۱ کیلومتر این شهرستان افزود:سال گذشته با صدور ۹۰ هزار پروانه بافت فرسوده در بحث بازسازی و نوسازی مساکن فرسوده، تاکنون در مجموع ۲۶۳ هزار پروانه واحد بافت فرسوده در کشور صادر شده است که رکورد ۳۰ ساله را شکسته‌ایم و امیدواریم امسال با کمک مردم این رقم به ۴۰۰ هزار پروانه افزایش یابد

وی در ادامه به تخصیص اعتبارات، تشویقی‌ها و تسهیلات بانکی برای نوسازی و بازسازی بافت مساکن فرسوده اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم موضوع نوسازی مساکن را در اختیار مردم گذاشت و سعی گردید با مشارکت مردم، اعطای تشویقی‌ها، تسهیلات بانکی و ... زمینه را برای شرکت مردم در نوسازی مساکن فرسوده مهیا سازیم که امیدواریم این مشارکت در منطقه ارسباران و شهرستان اهر که مشکل مساکن فرسوده دارند بیشتر تحقق یابد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی به اشاره به اینکه کار‌های زیادی در زمینه بازسازی و نوسازی بافت فرسوده در منطقه ارسباران و شهرستان اهر انجام شده است گفت: متاسفانه آمار ساخت و ساز‌ها نسبت در این شهرستان و منطقه ارسباران پایین می‌باشد و امیدواریم به این امر اهتمام ویژه‌ای صورت پذیرد.

آئینی همچنین از اختصاص سهم ۸۰ درصدی مشابه وام نهضت ملی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق تاریخی خبر داد و افزود: در این راستا ۸۴ هکتار از بافت‌های فرسوده مناطق تاریخی شهر اهر نیز تحت پوشش این وام قرار می‌گیرد و نیازمند است که شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اهر نسبت به این موضوع با جدیدت تمام ورود کنند تا تجربه زلزله ارسباران را شاهد نباشیم.

وی در ادامه به برخی تسهیلات بانکی، تخفیف‌های عوارض ساخت و ساز، وام‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده نیز اشاره کرد و گفت: در روز شوراها، هدیه شهرداری و شورای اسلامی شهر اهر اهدای پروانه با تخفیف ۱۰۰ درصدی در عرض ۲ هفته برای نوسازی واحد‌های فرسوده می‌باشد و در خصوص تسهیلات بانکی نیز۹۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه ۳ ساله با کارمزد کم برای متقاضیان نوسازی بافت فرسوده اعطا خواهد شد.

گفتنی است با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در اهر، شش هزارمین واحد مسکن روستایی بصورت نمادین در روستای خونیق افتتاح شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: سال گذشته بیش از ۱۲۰ کیلومتر مربع آسفالت ریزی در شهرستان اهر با اعتبار ۲۹ میلیارد تومان انجام گردید که نسبت به چندین سال قبل بی سابقه بود. 

احمد محرم زاده با اشاره به سابقه و قدمت تاریخی شهرستان اهر گفت: اهر دارای علما، دانشمندان، نخبگان و فرهیختگان زیادی بود که سهم بزرگی در توسعه و پیشرفت فرهنگی و ... این شهرستان، منطقه ارسباران و حتی کشور داشتند و از این رو برای توسعه و پیشرفت این شهرستان باید توجه ویژه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است