Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@03:39:16 GMT

وعده فرمانده سنتکام به الکاظمی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۲۷۵۴

ژنرال مک کنزی فرمانده نیرو‌های آمریکا در آسیای غربی روز پنجشنبه با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق دیدار و درباره خروج زمانبندی شده نظامیان جنگی ائتلاف آمریکایی از خاک این کشور گفتگو کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، با گذشت حدود دو ماه از گفت وگوی راهبردی میان بغداد و واشنگتن که توافقات مختلفی از جمله در مساله نظامی و خروج نیرو‌های خارجی در عراق حاصل شد، اما تاکنون اقدامی در راستای این توافقات صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مفاد توافق شده این گفتگو پس از چندی با اظهارات مک کنزی در هاله‌ای از ابهام فرو رفت. مک کنزی گفته بود که ارتش آمریکا نه دائما از عراق خارج می‌شود و نه چشم انداز نزدیکی برای خروج می‌بیند. این اظهارات در عراق بسیار جنجال به پا کرد و شخصیت‌های متعدد سیاسی از احزاب مختلف خواهان موضع گیری دولت عراق در برابر این اظهارات شدند.

دفتر نخست وزیری عراق عصر پنجشنبه با انتشار اطلاعیه کوتاهی از دیدار مک کنزی و مصطفی الکاظمی نخست وزیر و فرمانده کل قوای عراق خبر داد.

در این دیدار که "متیو تولر" سفیر آمریکا در بغداد نیز حضور داشت؛ مک کنزی و الکاظمی "روابط عراق و ایالات متحده آمریکا و ائتلاف (آمریکایی) " را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ائتلاف آمریکایی مدعی است با دعوت دولت عراق و برای مبارزه با داعش در عراق حضور دارد و در این دیدار نیز طبق گفته دفتر نخست وزیری "تحولات میدانی و هماهنگی‌های مشترک در جنگ با داعش و نیز پیشرفت چشمگیر توانایی‌های نیرو‌های مسلح عراق" بررسی شد.

دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد که در دیدار امروز مک کنزی و الکاظمی توافق شد که اولین جلسه کمیته فنی تخصصی تشکیل شود تا مکانیزم‌هایی برای اجرای مفاد دور سوم گفتگوی استراتژیک بین عراق و ایالات متحده و نیز "عقب نشینی نیرو‌های جنگی" ائتلاف آمریکایی از عراق ایجاد شود. برچسب ها: مک کنزی ، خروج ، عراق ، ائتلاف آمریکایی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مک کنزی خروج عراق ائتلاف آمریکایی ائتلاف آمریکایی مک کنزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۲۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان

نخست وزیر بورکینافاسو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ طی سفر به تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیگر خبرها

  • ادعای سنتکام درباره انهدام یک قایق سطحی بی سرنشین یمن
  • ائتلاف سرخابی‌های تراکتور علیه استقلال/ پرسپولیس برمی‌گردد؟
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل