Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، هر ساله مسافران زیادی در محورهای مواصلاتی استان سمنان دچار سوانح رانندگی می‌شوند و در این تصادفه دچار مصدومیت شده و یا جان خود را از دست می‌دهند.

جدای سایر عوامل دخیل در وقوع تصادفات، یکی از دلایل وقوع سوانح رانندگی وجود نقاط حادثه‌خیز است که مسؤولان برای رفع آن وعده‌هایی داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به عبور سالانه میلیون‌ها زائر رضوی از محورهای استان سمنان، توجه به این موضوع مورد تأکید بیشتری قرار دارد که در ادامه صحبت‌های مسؤولان را در این زمینه می‌شنویم.

کاهش ۶۷ درصدی سوانح رانندگی درون‌شهری در سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان می‌گوید: سوانح رانندگی درون‌شهری در استان سمنان از ابتدای آغاز برنامه ششم توسعه تاکنون ۶۷ درصد کاهش یافته است.

منوچهر فخری ادامه داد: شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای درون‌شهری در استان سمنان به‌صورت مستمر ادامه یابد.
وی خاطرنشان کرد: با تلاش شهرداری‌ها و پلیس راهور استان سمنان اقدامات خوبی برای مدیریت ترافیک و رفع نقاط حادثه‌خیز درون‌شهری در استان سمنان انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: توجه به آموزش و فرهنگ‌سازی رانندگی با جدیت در استان سمنان دنبال شود.

فخری اضافه کرد: در سال ۹۹ بر اساس آمار ۱۲ جلسه شورای ترافیک و ۱۲ جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌های استان سمنان برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه با تلاش‌های انجام‌شده در شهرهای آرادان و سرخه نقطه حادثه‌خیز وجود ندارد، گفت: رفع حداکثری نقاط حادثه‌خیز در دیگر شهرهای استان با جدیت دنبال شود.

آسفالت جاده نظامی تا ۲۰ روز آینده آغاز می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: آسفالت جاده نظامی سمنان با هماهنگی‌های انجام‌شده و با توجه به اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان حداکثر تا ۲۰ روز آینده آغاز می‌شود.

فخری افزود: پیمانکار برای آسفالت جاده نظامی سمنان انتخاب شده است و با تکمیل فرآیند اداری تا ۲۰ روز آینده اجرای این طرح آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با هماهنگی و پیگیری‌های انجام‌شده، طبق برنامه‌ریزی اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود)، تا هفته دولت امسال ۲۵ کیلومتر از جاده عباس‌آباد-کاهک زیر بار ترافیک خواهد رفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: امکانات جاده‌ای مانند ماشین‌آلات به‌اندازه وسعت استان سمنان نیست و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان پیگیری‌های لازم را در ارتباط با نوسازی ماشین‌آلات راهدارخانه‌ها انجام دهد.

فخری ادامه داد: بحران ناشی از برف و کولاک که در ماه‌های گذشته در استان سمنان روی داد نباید بار دیگر تکرار شود و بسیاری از ماشین‌آلات راهداری قبل از وقوع بحران باید نوسازی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: بسیاری از راه‌های فرعی و روستایی استان سمنان نیازمند بازسازی است که باید با جذب اعتبار ملی برای ساخت و بازسازی این جاده‌ها اقدام کرد.

فخری با بیان اینکه عیار مدیران در زمان بحران مشخص می‌شود، تصریح کرد: در زمینه خرید ماشین‌آلات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برنامه‌های ملی در دست اجرا است که مدیران استانی با جدیت این موضوعات را پیگیری کنند.

کاهش ۲۹ درصدی فوتی‌های تصادفات برون‌شهری در سمنان

رئیس پلیس‌راه استان سمنان نیز می‌گوید: متوسط آمار جان‌باختگان سوانح رانندگی برون‌شهری در استان سمنان در سال ۱۳۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن ۲۹ درصد کاهش یافت.

سرهنگ تقی کبیری افزود: ۸۰ فوتی کمتر در سال ۱۳۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۸ ناشی از سوانح رانندگی برون‌شهری در استان سمنان به ثبت رسید.

وی گفت: در زمینه روشنایی ورودی آزادراه گرمسار- قم اقدامات لازم انجام شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی به تعهدات خود در رفع نقاط حادثه‌خیز عمل کنند.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان بیان کرد: نصب بیلبورد در ۱۰ کیلومتر مانده به ورودی شهرهای استان سمنان برای توقف مسافران عبوری و استراحت در شهرهای استان موردتوجه باشد.

کبیری عنوان کرد: در دو ماه نخست سال جاری ۲۵ نفر به دلیل سوانح رانندگی در مناطق برون‌شهری استان سمنان جان باختند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۲۴ مورد بود.

وی اضافه کرد: ۱۵ مأموریت به مدت ۳۸ ساعت با پهپاد برای مدیریت و کنترل ترافیک راه‌های استان سمنان انجام شد که در این مأموریت‌ها ۲۴۳ خودرو توسط پهپاد (پرنده هدایت‌پذیر از راه دور) اعمال قانون شد.

وجود ۳۶ نقطه حادثه‌خیز درون‌شهری در استان سمنان

رئیس پلیس راهور استان سمنان نیز می‌گوید: میزان سوانح رانندگی درون‌شهری در استان سمنان در سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۶، ۶۷ درصد کاهش داشته است.

موسی بزرگی بیان کرد: میزان سوانح رانندگی منجر به فوت درون‌شهری در استان سمنان در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود:  ۳۶ نقطه حادثه‌خیز درون‌شهری در استان سمنان وجود دارد که هشت نقطه مربوط شهر سمنان، ۶ نقطه مربوط به شهر شاهرود، هشت نقطه مربوط به شهر دامغان، هفت نقطه مربوط به شهر گرمسار و سه ‌نقطه در شهر مهدی‌شهر است و در شهرهای آرادان و سرخه نقطه حادثه‌خیز درون‌شهری وجود ندارد.

رئیس پلیس راهور استان سمنان ادامه داد: تدوین شناسنامه ترافیک شهرهای استان سمنان می‌توانند در کاهش سوانح رانندگی و رفع نقاط حادثه‌خیز بسیار تأثیرگذار باشد.

بزرگی با بیان اینکه در شهر سمنان ۶ دوربین ثبت تخلف و پلاک‌خوان و ۳۹ دوربین نظارتی فعال است، عنوان کرد: در شهر شاهرود ۱۹ دوربین ثبت تخلف و پلاک‌خوان و ۳۷ دوربین نظارتی فعال است.

وی با بیان اینکه در شهرهای دامغان و گرمسار نیز به ترتیب ۳۵ و هشت دوربین نظارتی فعال است، گفت: در استان سمنان ۱۰ هزار و ۶۵۰ موتورسیکلت رسوبی وجود داشت که در حال حاضر این رقم به هشت هزار و ۴۴۳ مورد رسیده است و در ماه‌های گذشته دو هزار و ۲۰۲ موتورسیکلت رسوبی ترخیص شد.

رئیس پلیس راهور استان سمنان اظهار کرد: از یکم آذر ۱۳۹۹ تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ و با اجرای طرح اعمال محدودیت‌های تردد برای مدیریت مقابله با کروناویروس افزون بر ۵۰ هزار و ۳۷۶ خودروی سواری و باری در شهرهای استان سمنان اعمال قانون شدند.

بزرگی گفت: تخصیص دو خودروی مجهز به دوربین پلاک‌خوان از سوی شهرداری‌های سمنان و شاهرود به پلیس راهور در دستور کار شهرداری‌های این دو شهر قرار گیرد.

اختصاص ۲۸۹ میلیارد تومان برای ساخت جاده‌های فرعی شرق سمنان

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) نیز می‌گوید: در پاییز و زمستان سال ۹۹، ۱۲۱ ساعت در حوزه راه و شهرسازی شرق استان سمنان بارش برف، ۲۹۳ ساعت بارش باران و در ۶۸ ساعت هم کولاک گزارش شد.

امیر عمیدی بیان کرد: از ۲۵۸ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در پاییز و زمستان ۹۹ برای برف‌روبی، بازگشایی محورهای مسدود شده و جلوگیری از انسداد راه‌ها ناشی از برف و کولاک شدید در شرق استان سمنان مورداستفاده قرار گرفت.

وی گفت: برای حفظ ایمنی جاده‌های استان سمنان در پاییز و زمستان سال گذشته در زمان برف و باران و کولاک، ۳۷۶ نیروی انسانی در شرق استان سمنان فعالیت داشتند.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) اظهار کرد: در زمان برف و کولاک پاییز و زمستان سال ۹۹ افزون بر ۶۸۶ تُن نمک و شن برای بازگشایی راه‌های مسدود شده استفاده شد.

عمیدی بیان کرد: در مجموع در یک‌هزار و ۸۳۷ کیلومتر از محورهای ارتباطی شرق استان سمنان عملیات برف‌روبی، جلوگیری از انسداد و بازگشایی راه‌های انسداد شده ناشی از برف و باران خدمت‌رسانی انجام شد.

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده ۶۳ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی ماشین‌آلات راهداری شرق استان سمنان در این مقطع در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ۲۸۹ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و تکمیل جاده‌های روستایی و فرعی مصوب شد که با جذب این اعتبار بسیاری از مشکلات راه‌های فرعی و روستایی شرق استان برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: حادثه خیز سمنان پلیس راه رفع نقاط حادثه خیز تصادفات معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان راه و شهرسازی شرق استان سمنان درون شهری در استان سمنان پلیس راهور استان سمنان حادثه خیز درون شهری ماشین آلات راهداری رفع نقاط حادثه خیز سوانح رانندگی استان سمنان تا ۲۰ روز آینده استان سمنان استان سمنان پاییز و زمستان نقطه حادثه خیز مدت مشابه سال رئیس پلیس راه انجام شده شهرهای استان حادثه خیز نقطه مربوط برون شهری سال گذشته درصد کاهش جاده ها جاده ای راه ها سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۲۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی جو پایدار در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش یابی، در 24 ساعت آینده در غالب نقاط استان جو نسبتا پایدار و در برخی نقاط همراه با وزش باد شدید است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • پیش بینی جو پایدار در استان سمنان
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • نبود گاردریل در جاده کلج به سیردان منجر به حادثه شد+ فیلم
  • پیش بینی جو پایدار در سمنان
  • نبود گاردریل در جاده کلج به سیردان منجر به حادثه شد