Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، امروز در مراسمی که در سرای سعدالسلطنه برگزار شد، برترین‌های  جشنواره فیلم‌های مستند یادگار در سه گروه سینمای ایران (بخش‌های بلند، نیمه بلند و کوتاه)، میراث معنوی (ناملموس) و میراث فرهنگی قزوین معرفی شدند.

مدبرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در این مراسم، گفت: درون مایه اصلی هویت هر جامعه و کشوری میراث فرهنگی آن است و حفظ و تقویت این میراث می‌تواند در استحکام بخشی فرهنگی و هویتی در جامعه بسیار اثر گذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت:در این راستا استفاده از آثار هنری و سینمایی برای حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

اسماعیلی تصریح کرد: فیلم‌های مستند و ابزار سینما نیز در زمینه بسیار راهگشا خواهد بود که به این منظور، جشنواره مستند میراث یادگار با هدف معرفی ظرفیت میراث فرهنگی کشور و با استفاده از ابزار سینما آغاز به کار کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سه دوره از این جشنواره در اوایل دهه ۸۰ برگزار شده بود، استان قزوین پیشنهاد میزبانی جشنواره یادگار را بعد از گذشت ۱۷ سال به بنیاد سینمایی داد.

این مسئول تاکید کرد: استان قزوبن دارای یک ظرفیت میراث فرهنگی بسیار غنی با سابقه درخشان تاریخی است و بیشترین آثار ثبت شده میراث فرهنگی کشور در استان قزوین قرار دارد و این شایستگی را برای میزبان دائمی جشنواره دارا است.

اسماعیلی ادامه داد: فراخوان برگزاری این جشنواره سال گذشته منتشر شد و ۵۱۰ اثر از استان‌های کشور به دبیرخانه ارسال گردید و بسیاری از سرآمدان حوزه فیلم مستند در جشنواره شرکت کردند.

وی خاطر نشان کرد: در نهایت هیات انتخاب جشنواره ۸۶ اثر را برای نمایش پذیرفت که در طول پنج روز از ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت ماه در فضای مجازی اکران شدند.

سیاهکلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: میراث فرهنگی نمایش واقعی فرهنگ است و نیاز به حفاظت دارد و در زمان و ایام نباید به فراموشی سپرده شود.

سیاهکلی با بیان اینکه برای ساخت آثار فرهنگی و همه نهاد‌ها کم کاری شده است، افزود: باید درصدی از بودجه استان به این موضوع اختصاص داده شود تا یک انقلاب در تولید فیلم مستند اتفاق بیافتد.

 مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هم گفت: جشنواره اگر به صورت یک برند و بومی در یک جا برگزار شود، موفق خواهد بود.

حمیدی مقدم افزود: قزوین با توجه به زیر ساختی که دارد می‌تواند این فضا را برای خود ایجاد کند که در زمینه گردشگری پیشرفت داشته باشد و یک تبادل فرهنگی بین المللی ایجاد کند.

او اضافه کرد: می‌توان فقر فرهنگی را با ساخت فیلم از بین برد و انچه که می‌تواند ما را به دنیا معرفی کند ساخت مستند‌های میراثی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره ملی مستند سازی ارشاد اسلامی میراث فرهنگی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های روز سوم هفته سوم کورس سوارکاری بهاره گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان در رقابت‌های امروز جمعه هفتم اردیبهشت چابکسواران با ۶۷ راس اسب از نژاد‌های دوخون، تروبرد و ترکمن برای تاختن در ۸ دور ۱۰۰۰، ۱۲۰۰، ۱۶۰۰ و ۱۷۰۰ متری به میدان آمدند.

در پایان یونس اروکلی، محمدرضا نوری، رضا فهیمی، عبدالحلیم قبادی، بهرام بینایی، محمد صفا مختوم نژاد در ۲ دور و نادر صالح پور در دور‌های مختلف عنوان برتر را کسب کردند.

چابکسواران برتر به همراه مالکان و مربیان آنها امروز ۱۱ میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال جایزه نقدی دریافت کردند.

قرار است روز نخست این مسابقات که روز چهارشنبه به سبب شرایط نامساعد جوی لغو شده بود، فردا شنبه هشتم اردیبهشت در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار شود.

دیگر خبرها

  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • معرفی برترین‌های مسابقات پرش با اسب جام صدران پیشرو
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • معرفی برترین‌های روز سوم هفته سوم کورس سوارکاری بهاره گنبدکاووس
  • معرفی برترین‌های روز دوم هفته سوم مسابقات سوارکاری گنبدکاووس
  • برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند