Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ظهر امروز نشست خبری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در محل سازمان صمت استان برگزار شد.

سجاد رستمی در این جلسه گزارشی از عملکرد یکساله سازمان صمت استان به خبرنگاران ارائه داد که در این گزارش تغییر محسوس شاخص‌های رشد توسعه چهارمحال و بختیاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته پررنگ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۸۳۱ واحد صنعتی فعال در استان وجود دارد و افزون‌بر ۲۱ هزار نفر در این واحدهای تولیدی مشغول به‌کار هستند.

وی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری ۱.۳۴ درصد  از واحدهای تولیدی کل کشور را در خود جای داده و از لحاظ اشتغال‌زایی مستقیم ۹۸ صدم درصد اشتغال کشور را دارد که با توجه به جمعیت یک درصدی استان نسبت به جمعیت کل کشور دو صدم درصد تا هدف‌گذاری فاصله وجود دارد اما در بحث سرمایه‌گذاری با میزان ۱۸۶ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریالی برابر با ۱.۲ درصد سرمایه‌گذاری صنعتی ایران در رتبه سوم کشور قرار گرفته است.

رستمی اظهار داشت: در زمینه صدور جوازهای تاسیس نیز چهارمحال و بختیاری در سال 99 در جایگاه چهارم کشوری قرار گرفت‌ و میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در این استان ۳۵۷ درصد افزایش یافت.

 هم‌اکنون یک‌هزار و ۷۵۵ طرح نیمه‌تمام صنعتی در این استان وجود دارد

وی با بیان اینکه هم‌اکنون یک‌هزار و ۷۵۵ طرح نیمه‌تمام صنعتی در این استان وجود دارد گفت: از جمله طرح‌های نیمه‌تمام مهم استان می‌توان به طرح‌های استحصال منیزیوم از دولومیت در شهرک صنعتی سفیددشت با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، پنج هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفر، ذوب و نورد فرادنبه با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی،‌ سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی ۸۰ نفر، فولاد برای ذوب و ساخت شمش با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تولید حلال‌های نفتی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تولید تیرهای کامپوزیتی با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ذوب و ریخته‌گری با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، کارخانه کریستال ملامین در مجاورت پتروشیمی لردگان و سیمان لردگان اشاره کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در 2 ماه ابتدایی سال 1400 چهار میلیون دلار انواع تولیدات صنعتی مانند سیمان، ورق‌های فلزی و موکت به خارج از کشور صادر شده که آمار بالا و مطلوبی است زیرا میزان کل صادرات در کل سال گذشته ۳۲ میلیون دلار بوده است.

رشد ۱۰۸ درصدی اشتغال مربوط به جوازهای تاسیس صنعتی در چهارمحال و بختیاری

رستمی از اشتغال ۱۲ هزار و ۶۶۶ نفر مربوط به جوازهای تاسیس صنعتی استان در ۱۱ ماهه سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه با کل سال ۱۳۹۸ که هفت هزار و ۲۴ نفر بوده ۱۰۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

از ابتدای سال جاری تا کنون از 11هزار واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری بازرسی شده است

در ادامه غلامرضا قائدامینی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون از ۱۱هزار واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری بازرسی شده که ۶۷۵ واحد صنفی متخلف شناسایی و پرونده تخلف آن‌ها به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معاون بازرسی و مبارزه با قاچاق کالای سازمان صمت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ارزش ریالی تخلفات صنفی در این ۲ ماه به ۱۰ میلیارد تومان رسیده که از جمله مهم‌ترین تخلفات موجود احتکار و فروش خارج از شبکه اقلام اساسی همانند مرغ، گوشت گرم، سیمان و روغن است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تخلفات صنفی گران‌فروشی و عرضه خارج از شبکه بوده که از 10 میلیارد کشف تخلفات 8 میلیارد آن مربوط به مرغ بوده است.

انتهای پیام/68033

منبع: فارس

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری سرمایه گذاری اشتغال صنعت سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری درصد پیشرفت فیزیکی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۳۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام صبح چهارشنبه در جلسه هم اندیشی برای تکمیل زائر سرای چهارمحال و بختیاری در مشهد مقدس که با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین تشکیل شد، ساخت زائرسرا را یکی از مطالبات بحق مردم استان چهارمحال و بختیاری دانست که هدف اصلی خدمت رسانی به اقشار کم توان و نیازمند جامعه می باشد.

وی با اشاره به سفر رئیس سازمان بسیج مستضعفین در روز جاری به روستاهای صعب العبور شهرستان اردل، از اهتمام سپاه و بسیج برای حل مشکلات مردم این مناطق تشکر کرد و مطالبه مردم برای احداث جاده مطلوب را یک نیاز و ضرورت اساسی دانست.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری هم در این نشست دستورات لازم به مدیران استانی برای پیگیری امور مربوط به تکمیل زائرسرا را صادر کرد.

گزارش هیئت مدیره زائرسرا و شورای اسلامی از دیگر بخش های این نشست بود.

گفتنی است؛ زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد مقدس در زمینی به وسعت ۷۰۰ متر مربع با چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در هشت طبقه احداث می‌شود.

این زائر سرا ۳۷ سوئیت با ظرفیت ۱۶۵ نفر و در هشت طبقه ساخته می‌شود که به گفته مسئولان پروژه، تاکنون بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

لازم به ذکر است، در این نشست سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ، سردار زهرایی مسئول سازمان بسیج مستضعفین کشور نیز حضورداشتند.

کد خبر 6093748

دیگر خبرها

  • جذب بیش از ۱۹۰۰ معلم در چهارمحال‌ و بختیاری
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند
  • نقشه راه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری تدوین شده است
  • ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • تجلیل از کارگران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود