Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@19:55:34 GMT

اوج مصرف اینترنت در لرستان چند گیگ است؟

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۳۵۳۷

اوج مصرف اینترنت در لرستان چند گیگ است؟

ایسنا/لرستان مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: بستر فراهم است که تا ۴۰ گیگ پهنای باند را در استان افزایش دهیم.

نبی‌اله شمسی‌فر در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص اینکه پهنای باند اینترنت لرستان چند گیگ است و چه برنامه‌ای برای افزایش آن دارید؟ بیان کرد: میزان ترافیک اینترنت در اوج مصرف قبل از شیوع کرونا در بخش تلفن ثابت و همراه ۸ گیگ در لحظه با ۲۳ هزار کاربر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بعد از شیوع کرونا در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد، اوج مصرف به ۲۰ گیگ در لحظه رسید و تعداد کاربران برخط نیز ۴۷ هزار بود.

شمسی‌فر اضافه کرد: بعد از آن به مرور افزایش پهنای باند را در استان داشتیم که بین ۲ تا ۲.۵ برابر برای همه شهرستان‌ها این اتفاق افتاد.

 مدیر مخابرات منطقه لرستان تصریح کرد: پهنای باند اینترنت استان پیش از کرونا تا سقف ۱۰ گیگ بود که اردیبهشت به ۲۰ گیگ در لحظه افزایش دادیم و در حال حاضر به ۳۰ گیگ رسیده است.

وی افزود: با اینکه اوج مصرف در لرستان هنوز از ۲۰ گیگ تجاوز نکرده اما بستر فراهم است که تا ۴۰ گیگ هم افزایش دهیم.

شمسی‌فر تاکید کرد: در صورت نیاز می‌توانیم این ظرفیت را به ۴۰ گیگ افزایش دهیم و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ایسنا اینترنت لرستان اينترنت پهنای باند اوج مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۳۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: حدود۱۸۴ میلیون متر مکعب آب شرب پارسال در استان تولید شد.

یاسر اکبریان امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس آخرین گزارشاتی که در سامانه معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت ثبت شده سال ماقبل نیز رقمی حدود ۱۸۰ میلیون متر مکعب تولید داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: علت افزایش تولید آب پارسال ناشی از توسعه شهرنشینی و افزایش مشترکان شرکت و همچنین اجرای پروژه‌هایی که تامین آب آن‌ها می‌بایست از طریق تاسیسات و منابع آبی شرکت آب و فاضلاب باشد بوده است.

اکبریان درخصوص سرانه مصرف آب لرستانی‌ها بیان کرد: سرانه مصرف آب در استان بین حدود ۲۰۰ لیتر در شبانه روز برای هر شهروند و در سطح کشور بین ۱۸۰ الی تا ۱۹۰ لیتر و مطابق استاندارد کشور کمتر از ۱۵۰ لیتر به ازای هر نفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های در دست اجرای شرکت کاهش هدررفت و محاسبه آب بدون درآمد با استفاده از شبکه‌های هوشمند و به روز کردن تجهیزات است.

اکبریان ادامه داد: همچنین با استفاده از آگاهی و اطلاع رسانی به مردم از طریق برنامه‌های فرهنگی تلاش شده مصرف آب هم‌استانی‌ها به سمت نرم کشور و استانداردهای بین المللی نزدیک شود.

وی درخصوص تاثیر بارندگی‌های اخیر بر منابع آبی استان افزود: در استان تا اواسط دی ماه شاهد بارندگی‌های آنچنانی نبودیم و همین امر باعث شد منابع آبی کاهشی شود اما در بازه زمانی بهمن تاکنون و به‌خصوص در اسفندماه بارندگی‌ها مناسب‌تری را شاهد بودیم که در برخی شهرها همچون ازنا و الیگودرز روند تولید منابع آبی منفی نسبت به بازه زمانی بلندمدت کاهشی بوده و لازم است که در این شهرها تمهیدات لازم بکار گیرد.

اکبریان اضافه کرد: در لرستان هیچ‌گونه سدی برای تامین آب شرب پایدار وجود ندارد و بایستی برای تامین آب در فصل گرما تمهیداتی از سوی شرکت و همچنین مردم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان صورت گیرد تا در فصل گرما از نظر تامین آب شرب با مشکل مواجه نشویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لرستان| آمریکایی‌ها به آنچه بیان می‌کنند اعتقاد ندارند
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • امید تازه در پروژه ۱۰ ساله لرستان
  • کمبود ۲۵۰ میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای از سرگیری ساخت هتل صخره‌ای
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • راه‌‌آهن لرستان در مسیر ریل‌گذاری
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی