Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه واکف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، با بیان اینکه ثبت‌نام اولیه دانش آموزان پایه اول ابتدایی از اول خرداد آغاز می‌شود، اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی مقطع ابتدایی پس از تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی آغاز شده و تا پایان مرداد ادامه می‌یابد و نیازی به مراجعه حضوری به مدارس برای ثبت نام این دانش آموزان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان با اعلام شرایط سنی نوآموزان پایه اول ابتدایی برای ثبت‌نام در مدارس، تصریح کرد: همه متولدین نیمه دوم سال۱۳۹۳ و نیمه اول سال۱۳۹۴ و منحصراً متولدین روز اول مهر۱۳۹۴ و یا قبل از آن به شرط آن‌که سن آن‌ها از حداکثر سن مقرر در آیین‌نامه ‌اجرایی مدارس بیشتر نباشد، می‌توانند برای سال تحصیلی آینده در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کنند.

واکف افزود: پیش‌ثبت نام به شیوه غیرحضوری از طریق سامانه الکترونیکی http://pada.medu.ir و در صورت ضرورت ثبت نام به شیوه حضوری در مناطق کم برخوردار و فاقد زیرساخت‌های اینترنتی از طریق سیستم نوبت‌دهی به منظور پیشگیری از ازدحام خانواده‌ها و دانش‌آموزان انجام می‌شود.

وی گفت: خانواده‌ها باید ابتدا با مراجعه به درگاه اقدام به پیش‌ثبت‌نام در مدارس مورد نظر خود کنند و برای این منظور به دانش‌آموز پنج اولویت انتخابی داده می‌شود و محدودیت جغرافیایی با در نظر گرفتن ضوابطی در سامانه کنترل می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان افزود: دانش آموزان بعد از ثبت‌نام موقت و دریافت نوبت برای سنجش سلامت، در زمان مقرر که بعدا اعلام خواهد شد، به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده تا پس از گذراندن این مرحله ثبت نام آنها در مدارس نهایی شود.

واکف تاکید کرد: مدیران مدارس ابتدایی موظفند اطلاعات نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان را (به ویژه پایه اول) در اسرع وقت و حداکثر تا پایان خرداد در سامانه سنجش بدو ورود و «سیدا» ثبت کنند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به اهمیت ثبت‌نام نوآموزان پیش دبستانی در مدارس داشت و گفت: دوره پیش‌بستانی دوره‌ای دو ساله رسمی است که کودکان را قبل از رسیدن به سن مدرسه تحت پوشش برنامه‌های آموزشی و تربیتی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/73002/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: ثبت نام دانش آموزان مدارس زنجان ابتدایی اول ابتدایی غیر حضوری دانش آموزان پایه اول ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۳۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سعیدی پور در دیدار با نماینده مردم شریف دشت آزادگان، هویزه و بستا با تاکید بر تقویت روحیه جهادی برای ایجاد بستر مناسب برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در مناطق محروم و کم برخوردار، گفت: یکی از اولویت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان، نشاندن لبخند شادی و رضایت بر چهره همه دانش آموزان است.

وی با اشاره به طرح‌های در دست اجرا در شهرستان‌های دشت آزادگان، هویزه و بستان، افزود: در دشت آزادگان ۱۲ مدرسه با ظرفیت ۴۷ کلاس درس درحال ساخت است.

سعیدی پور ادامه داد: در بستان ۸ مدرسه و در هویزه نیز ۸ مدرسه در حال ساخت است که با تکمیل آنها تا مهرماه امسال، ۷۱ کلاس درس به دانش آموزان این شهرستان‌ها تحویل داده خواهد شد.  

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان می‌گوید: در تلاش هستیم از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی صنایع برای تکمیل طرح‌ها استفاده کنیم و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، ۷۰ کلاس درس در مهرماه ۱۴۰۳ به دانش آموزان تحویل خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود