Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام رضایی با بیان این‌که تشکل‌های دانشجویی نقش بسیار مهمی دارند چراکه می‌توانند با آگاه‌سازی مردم نسبت به اختیارات فراوان رئیس جمهور، آن‌ها را در انتخاب اصلح یاری کنند گفت: اگر رئیس جمهور انقلابی و ضدفساد وارد میدان شود می‌تواند در تمام عرصه‌ها تحول‌آفرینی داشته باشد و از ظرفیت‌های آشکار و پنهان بین جوانان استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا رضایی امام جمعه درح در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد بیانات مقام معظم رهبری در جلسه ویدیو کنفرانس با تشکل‌های دانشجویی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این جلسه صحبت هایی در مورد تحول خواهی و انتخابات مطرح کردند.

وی افزود: ایشان سال گذشته نیز در مورد موضوع تحول خواهی به صورت مبسوط صحبت کرده و نکات خوبی را به ویژه از ابتدای انقلاب اسلامی و تحول خواهی که توسط حضرت امام (ره) انجام شده مطرح کردند.

امام جمعه درح بیان کرد: زمانی‌که بحث تحول خواهی در جمع تشکل‌های دانشجویی مطرح می‌شود مشخص است که تشکل‌های دانشجویی می‌توانند نقش بسیار مهمی در تحول‌خواهی داشته باشند.

نیروی جوان و تحول‌خواهی

حجت الاسلام رضایی عنوان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی ثابت شده که نیروی جوان می‌تواند در بحث تحول‌خواهی کارهای بسیار بزرگی را انجام دهد.

وی اظهار کرد: ما الحمدلله در تمامی زمینه‌ها از جمله زمینه علمی تحول داشتیم. دانشگاه‌های ما به پیشرفت‌های بزرگ علمی دسترسی پیدا کردند.

جوانان برای انجام کارهای روی زمین مانده اقدام جدی انجام دهند

امام جمعه درح گفت: با توجه به این‌که در گام دوم انقلاب هستیم دانشجویان، قشر جوان و تمامی مخاطبان مقام معظم رهبری باید در راستای حرکت‌هایی که خواسته انقلاب و انقلابیون، امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و روی زمین مانده اقدامات جدی انجام دهند.

حجت الاسلام رضایی عنوان کرد: برای نمونه در بحث اقتصادی یکی از مسائلی که بارها مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند قطع وابستگی به نفت است. چراکه با قطع وابستگی به نفت تحول در بخش اقتصادی ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: در بحث آموزش نیز نیاز به تحول داریم. اگر مباحث آموزشی کاربردی‌تر شود در مسائل مختلف از جمله اجتماعی به ویژه مباحث اجتماعی که با خانواده مرتبط است، مشکلات حوزه اجتماعی کاهش خواهد داشت.

امام جمعه درح با بیان این‌که نیروی جوان شجاع و با جرأت است، افزود: در مقابل نیروهای جوان و تحول‌خواه، افرادی هستند که مانع تحول‌خواهی بوده و نمی‌خواهند که تحولی ایجاد شود. افرادی دنبال ارتجاع و عقب ماندن کشور هستند.

حجت الاسلام رضایی گفت: مسئله مهمی که در تحول‌خواهی باید به آن توجه کرد این است که ریشه تحول‌خواهی مبتنی بر مبانی معرفتی اسلام باشد.

تحول‌خواهی در کشورداری و تمدن‌سازی

وی به انتخابات اشاره و بیان کرد: یکی از مواردی که دانشجویان می‌توانند در آن زمینه تحول‌خواهی کنند در بخش نظام سازی، کشور داری و تمدن سازی است. اگر به تمدن اسلامی معتقد بوده و اعتماد به نفس داشته باشیم به تمدن نوین اسلامی دست خواهیم یافت.

امام جمعه درح تصریح کرد: تهذیب، اخلاق و معنویت نیز از جمله مواردی است که نیاز به تحول دارد. فرد ابتدا باید در خود تحول ایجاد کند تا بتواند بعدا در جامعه و کشور تحول آفرینی کند. مانند امام خمینی(ره) ابتدا در خود تحول ایجاد کرده و بعد با پشتوانه مردم در نظام کشور تحول ایجاد کرد.

حجت الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: تجربه چهل ساله انقلاب اسلامی نشان داده که جوانان می‌توانند تحول آفرین باشند همان‌گونه که در زمینه هسته‌ای، دفاعی و علمی شاهد تحول آفرینی جوانان بودیم.

وی با بیان این‌که نباید به وضع موجود قانع بود، افزود: کارهای زیادی در کشور انجام شده و پیشرفت داشتیم اما نباید به این مقدار کار راضی بود چراکه هرچه ما کار کردیم دشمن نیز کار و مبارزه کرده است. لذا نباید قانع بود و باید سریع حرکت کرد و اینجاست که آتش به اختیار بودن که مقام معظم رهبری که چند سال قبل به آن اشاره کردند نمود پیدا می‌کند.

لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات

امام جمعه درح در مورد مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح، عنوان کرد: مسلما رئیس جمهور از هر حزب و جناحی که باشد وقتی مشارکت در انتخابات بالا باشد فرد انتخاب شده از قدرت زیادی برخوردار است و در دنیا حرف برای گفتن دارد.

حجت الاسلام رضایی تاکید کرد: امروز تمام نگاه‌ها به انتخابات ایران دوخته شده و به سمت نظام اسلامی است. امروز نگاه تمام کشورهای آزادی‌خواه به حرکت مردم ایران و مشارکت در انتخابات است. لذا هرچه میزان مشارکت در انتخابات بیشتر باشد رئیس جمهور انتخاب شده حرف بیشتری برای گفتن دارد.

انتخابات عامل اقتدار کشور

وی تصریح کرد: انتخابات یکی از عوامل اقتدار کشور است. باید انتخابات کشورهایی که دم از دموکراسی و تمدن می‌زنند از جمله آمریکا را دید. چه انتخاباتی دارند؟ کشور ایران در بحث انتخابات حرف برای گفتن دارد و مقام معظم رهبری نیز در صحبت‌های خود فرمودند اولویت اول انتخابات ما مشارکت حداکثری است.

امام جمعه درح گفت: هر رأی مردم ایران، تیری به قلب دشمن بوده و باعث ناامیدی بدخواهان نظام است.

حجت الاسلام رضایی با بیان این‌که دشمن برای خدشه دار کردن انتخابات خیلی کارها کرده و می‌کند، عنوان کرد: اولویت بعدی در انتخابات این است که فردی که انتخاب می‌شود، تحول خواه، انقلابی و ضدفساد باشد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی‌ها در جامعه دنبال دوقطبی کردن انتخابات هستند؛ می‌خواهند نگاه‌ها را از مسئله اصلی دور کنند. امروز مسئله اصلی کشور مشکلات موجود از جمله اقتصادی و مفاسد اقتصادی است که باید برطرف شود.

امام جمعه درح اظهار کرد: چه کسی می‌تواند با این مشکلات مبارزه کند؟ هر کاندیدایی که می‌آید شعارهایی می‌دهد اما باید نگاه کرد در عمل کدام کاندید موفق بوده و اصلح را انتخاب کرد.

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: ان‌شاءالله هر فردی که کشور را دوست دارد پای صندوق رأی حاضر شده و در فضایی آرام به فرد اصلح رأی بدهد.

نقش مهم تشکل‌های دانشجویی در تشویق همگان به انتخابات

وی در مورد نقش تشکل‌های دانشجویی برای تشویق همگان در انتخابات و انتخاب اصلح، عنوان کرد: تشکل‌های دانشجویی نقش بسیار مهمی دارند چراکه می‌توانند با آگاه سازی مردم نسبت به اختیارات فراوان رئیس جمهور، آنها را در انتخاب اصلح یاری کنند.

امام جمعه درح در مورد دولت جوان انقلابی، گفت: به گفته مقام معظم رهبری دولت جوان به معنای سن کم رئیس جمهور نیست بلکه معنی این است که فرد منتخب روحیه جوان گرایی داشته و در برنامه‌اش استفاده از ظرفیت جوانان را در نظر گرفته باشد.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: دولت جوان انقلابی و حزب اللهی بسیار می‌تواند در رفع مشکلات نقش‌آفرینی داشته باشد و در عرصه‌های مختلف تحول‌آفرین باشد.

لزوم تغییر نوع نگاه به جوانان و رفع مشکلات/ انتخاب رئیس جمهور انقلابی و ضدفساد

وی در مورد مسئولانِ دولتی ناامیدی که لایق حکمرانی بر مردم نیستند، خاطرنشان کرد: فردی که روحیه تحول‌خواهی ندارد لایق حکمرانی بر مردم نیست. شعار ما استقلال است. استقلال یعنی روی پای خود ایستادن و به توانمندی‌های داخلی باور داشتن. جوانی که در عرصه دفاعی و هسته‌ای موفق بوده نمی‌تواند در عرصه خودروسازی موفق باشد؟ نوع نگاه را باید به جوانان تغییر داد تا شاهد رفع مشکلات بود.

امام جمعه درح افزود: اگر رئیس جمهور انقلابی و ضدفساد وارد میدان شود می‌تواند در تمام عرصه‌ها تحول آفرینی داشته باشد و از ظرفیت‌های آشکار و پنهان بین جوانان استفاده کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام رضایی تشکل های دانشجویی انقلابی و ضدفساد مقام معظم رهبری امام جمعه درح انتخاب اصلح تحول آفرینی رئیس جمهور تحول خواهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند

«حسینعلی حاجی‌دلیگانی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: از لحاظ اهمیت تفاوتی بین مرحله اول و دوم انتخابات وجود ندارد.

وی بیان کرد: مردم باید در دور دوم انتخابات مجلس نیز پای صندوق‌های رأی بیایند تا تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس دوازدهم مشخص شود. افرادی که به هر دلیل در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم در انتخابات شرکت نکردند، این بار می‌توانند جبران کرده و در انتخابات مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی در حوزه‌هایی که به دور دوم رفته بسیار مهم است، تصریح کرد: امیدواریم در دور دوم انتخابات مجلس، مردم به داوطلبانی رأی دهند که بتوانند در مجلس دوازدهم منشأ اثر باشند و روحیه تحول‌گرا داشته باشند.

وی تاکید کرد: لازمه شکل‌گیری یک مجلس قوی این است که ۴۵ نماینده باقی مانده مجلس دوازدهم نیز افرادی شایسته و توانمند باشند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فراهم کردن فضای تبلیغات برابر برای رقابت سالم داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم انتخابات نکته مهم دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد، گفت: تعداد داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس دو برابر تعداد کرسی‌های باقیمانده یعنی ۹۰ نفر است و بر این اساس، امکان فراهم کردن فضاهایی برای رقابت این داوطلبان با یکدیگر بسیار راحت‌تر از مرحله اول است. صدا و سیما و مابقی رسانه‌ها باید در این زمینه فعال باشند تا اصل رقابت سالم به خوبی محقق شود.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به ضرورت تأمین سلامت و امنیت دور دوم انتخابات مجلس، تاکید کرد: یکسری اشکالات در مرحله اول انتخابات مجلس در برخی از حوزه‌های انتخابیه از جمله ثبت رأی با کد ملی دیگران مطرح شد که در مرحله دوم انتخابات مجلس باید از اشکالاتی از این دست جلوگیری شود.

کد خبر 6085438 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • مردم در انتخاب فرد اصلح نگاه قبیله‌ای را کنار بگذارند
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا