Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@05:34:23 GMT

ضوابط محیط زیستی در جانمایی معادن لحاظ شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۴۱۸۹

ضوابط محیط زیستی در جانمایی معادن لحاظ شود

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در دومین جلسه گروه کاری محیط زیست و آمایش سرزمین استان، بیان کرد: توجه به محیط زیست در روند توسعه، برای تحقق توسعه پایدار و پیشگیری از تخریب و آلودگی‌ها ضروری است و ضرورت رعایت اصول زیست محیطی در استان بوشهر به دلیل روند توسعه در سواحل و وجود صنایع بزرگ نفت و گاز بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به همین علت گروه کاری محیط زیست و آمایش سرزمین به عنوان زیرمجموعه شورای برنامه ریزی استان برای توجه به مسائل و اصول زیست محیطی، تطبیق جانمایی طرح‌های توسعه با سند آمایش سرزمین و لحاظ کردن ملاحظات کارشناسی از سال ۹۹ تشکیل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اهمیت معیار‌های زیست محیطی در جانمایی معادن، ادامه داد: صدور مجوز‌های معدنی بدون استعلام محدوده‌های معدنی از سازمان حفاظت محیط زیست مشکلات فراوانی را برای زیستگاه‌ها و مناطق طبیعی و همچنین حریم مراکز مسکونی ایجاد می‌کند.

قلی نژاد بیان کرد: اکنون فقط در جانمایی و صدور مجوز معادن در محدوده مناطق چهارگانه تحت حفاظت از سازمان محیط زیست به استناد ماده ۲۴ قانون معادن استعلام صورت می‌گیرد و تقاضای محیط زیست در نظر گرفتن ضوابط کارشناسی در جانمایی معادن و اصلاح قانون معادن است.

بیشتر بخوانید

به جای شیرین سازی آب دریا، منابع آب مطابق آمایش سرزمین مدیریت شوند حفظ تنوع زیستی اساس توسعه پایدار احضاریه محیط زیستی برای واحد صنعتی آلاینده در کنگان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر نیز گفت: سند آمایش سرزمین استان بوشهر به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده، بنابراین تطبیق جانمایی همه طرح‌های صنعتی و خدماتی و .. با سند آمایش سرزمین استان الزامی است.

علی درویشی افزود: هدف از تشکیل گروه کاری محیط زیست و آمایش سرزمین استان نیز تطبیق طرح‌ها با سند آمایش است که علاوه بر جلوگیری از تخریب و آلودگی محیط زیست موجب حمایت و هدایت سرمایه گذاران و تسریع در فرایند صدور مجوز می‌شود.

او تاکید کرد: تطبیق با سند آمایش و موافقت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با کلیات طرح‌ها فرایند صدور مجوز‌ها را کوتاه‌تر خواهد کرد.

در جلسه گروه کاری محیط زیست و آمایش سرزمین استان بوشهر یکی از طرح‌های بزرگ صنعتی در تطابق با سند آمایش مطرح و همچنین وضعیت معادن استان بررسی شد.

انتهای پیام/ک

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معدن آمایش سرزمین محیط زیست آلودگی محیط زیست آمایش سرزمین استان سند آمایش استان بوشهر صدور مجوز طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۴۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی سه شنبه شب در نشست با قائم مقام بانک صنعت و معدن کشور افزود: یکی از ظرفیت های خوب شهرستان در حوزه معدن است.

وی بیان کرد: از طرحهای اقتصادی که زمینه اشتغال جوانان فراهم می کند حمایت می شود.

فرماندار دشتی نیز گفت: ۲۵ درصد معادن استان در شهرستان دشتی است

بحرانی یادآور شد: از حمایت های بانک صنعت و معدن از طرحهای صنعتی تقدیر می شود.

کد خبر 6093650

دیگر خبرها

  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»