Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@15:23:20 GMT

مسدود شدن ده‌ها جاده در پی اعتراضات گسترده کلمبیا

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۴۳۸۳

مسدود شدن ده‌ها جاده در پی اعتراضات گسترده کلمبیا

علی رغم دستور رئیس جمهور کلمبیا برای پاکسازی موانعی که در پی اعتراضات گسترده اخیر، جاده‌های این کشور را مسدود کرده است، هنوز ده‌ها جاده اصلی و مهم مسدود است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، با گذشت هفته ها از اعتراضات سراسری ضد دولتی در کلمبیا که موجب کمبود مواد غذایی و سوخت شده و خسارات سنگینی را به صادرات این کشور وارد آورده است، هنوز ده ها جاده اصلی و مهم مسدود است و دستور رئیس جمهور کلمبیا برای پاکسازی موانع و بازگشایی جاده ها هنوز عملی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشته شدن 25 نفر در اعتراضات کلمبیا

بر اساس این گزارش معترضان که به شدت مخالف اصلاح سیاست های اقتصادی دولت هستند، برخی از جاده های مهم و راهبردی کلمبیا را مسدود کرده اند. دولت نیز اعلام کرده است که ممانعت از آزادی جابجایی و حرکت مردم، یک جرم به شمار می رود.

ایوان دوکه رئیس جمهور کلمبیا اوایل هفته جاری به نیروهای امنیتی دستور داده بود تا موانع را برطرف کنند ولی پلیس ملی کلمبیا اعلام کرده است که تا ظهر پنجشنبه بیش از 62 اعتراض سراسری به وقوع پیوسته و هنوز 43 جاده در 17 استان این کشور مسدود است.

از آغاز اعتراضات در کلمبیا تاکنون بیش از 463 جاده از طریق مذاکره یا دخالت نیروهای پلیس پاکسازی شده است.

تظاهرات کنندگان و گروه های حقوق بشری بارها ماموران پلیس را به استفاده بیش از حد از زور برای سرکوب معترضان متهم کرده اند.

در حالی که دفتر دادستان کل کلمبیا تاکنون مرگ 15 نفر را در جریان اعتراضات این کشور تایید کرده است ولی گروه های حقوق بشری تعداد تلفات را بیش از 51 نفر اعلام کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دانشگاه کلمبیا به «مقاومت» دانشجویان/ معترضان تعلیق شدند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از خودداری دانشجویان معترض حامی فلسطین از جمع‌آوری چادرهای برپاشده در محوطه دانشگاه کلمبیا، مقامات این دانشگاه شروع به تعلیق دانشجویان کردند.

این اقدام دانشگاه کلمبیا در حال آغاز شده است که تشکل دانشجویی «آیوی لیگ / ۸ دانشگاه پرآوازه خصوصی آمریکا) در بیانیه‌ای از به بن‌بست رسیدن مذاکرات پایان تحصن خبر داد.

نعمت مینوش شفیق، رییس دانشگاه کلمبیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از چند روز مذاکره بین سازمان‌دهندگان اعتراضات دانشجویان و مقامات دانشگاه، مدیریت موفق به متقاعد کردن معترضان برای جمع‌آوری چادرها نشده است. دانشجویان معترض در اعتراض گسترده به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، دست به تحصن بی‌سابقه زده‌اند.

براساس گزارش رویترز، دانشگاه کلمبیا با ارسال نامه هشدار برای دانشجویان معترض، ضرب‌الاجلی را جهت جمع‌آوری چادرها تعیین کرده است. همچنین دانشجویان معترض ملزم به امضای فرمی شده‌اند که مقرر می‌کند مشارکت آنها در اعتراضات، به تعلیق و در نهایت رد صلاحیت آنها برای اتمام ترم منجر خواهد شد.

بِن چانگ، یکی از سخنگویان دانشگاه کلمبیا گفت: به عنوان بخشی از فاز بعدی تلاش‌ها در راستای حصول اطمینان از امنیت محوطه دانشگاهی، شروع به تعلیق دانشجویان کرده‌ایم.

با وجود این تهدیدها، دانشجویان معترض گفته اند که چادرهار اعتراضی را جمع نخواهند کرد مگر آنکه مقامات دانشگاه سه خواسته آنها را برآورده کند: تحریم و عدم سرمایه گذاری در نهادهای صهیونیستی، شفافیت در امور مالی دانشگاه و ابقا و تبرئه اساتید و دانشجویایی که به دلیل شرکت در اعتراضات، اخراج شده‌اند.

صدها دانشجوی حامی فلسطین، از چند روز پیش در دانشگاه‌های سراسر آمریکا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این باریکه، دست به اعتراض، تحصن و تجمع زده‌اند و با «چفیه مقاومت» در گوشه‌وکنار محوطه دانشگاه‌ها تجمعات اعترضای برپا کرده و شعارهایی با مضمون «افشا! تحریم!» سر داده‌اند.

کد خبر 6092875

دیگر خبرها

  • آیپک؛ اتاق فرمان سرکوب بیداری دانشجویی
  • فیلم| دانشجویان معترض ساختمان معروف دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
  • دانشجویان معترض ساختمان معروف دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند(فیلم)
  • تعلیق دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • واکنش دانشگاه کلمبیا به «مقاومت» دانشجویان/ معترضان تعلیق شدند!
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • هشدار به مسافران شمال؛ این جاده ۳ روز مسدود است
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد