Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «خالد قدومی» نماینده جنبش حماس در تهران در یادداشتی که به مناسبت حوادث اخیر غزه در اختیار خبرگزاری تقریب قرار داد، نوشت:آغاز این بحران به خاطر افراطی گری صهیونیستها در سطح فرماندهی سیاسی بود و حتی تحلیلگران خود رژیم صهیونیستی نتانیاهو را متهم می کنند که او به شهرک نشینان تندرو اجازه داد تا وارد مسجد الاقصی شوند و ورود به این مسجد را برای آنها تسهیل کرد، لذا جوانان ما در قدس به مقابله با این هتک حرمتها به مسجد الاقصی برخاستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هدف اصلی رژیم صهیونیستی، تقسیم مکانی و زمانی مسجد الاقصی است، آنها می خواهند هویت شهر قدس را تغییر دهند؛ همانطور که در منطقه شیخ جراح می خواستند شهروندان اصلی را کاهش دهند و صهیونیستهای تند رو در آنجا ساکن کنند؛ صهیونیستهایی که تاریخ و اصالتی در آن مناطق ندارند. 

صهیونیستها از سوی دیگر میخواهند ثابت کنند که یکی از بندهایی معامله قرن با این مضمون که قدس برای آنهاست را اجرایی کنند و این چیزی است که مردم فلسطین نمی توانستند آن را بپذیرند و به همین به میدان آمده و مقاومت کردند.

قدس در طول تاریخ فلسطین، همیشه پر التهاب و پر از این گونه انقلابها بوده است؛ فعالیتهای مردمی در حمایت از قدس و مسجد الاقصی از منطقه شیخ جراح محل سکونت حاج امین الحسینی مفتی قدس است، آغاز شد و قدس وحدتی زیبا را بین نیروهای مقاومت و فعالیتهای مردمی به وجود آورد.

 مقاومت، تصمیم نهایی و راهبردی خود را گرفت که با مردم متحد شود و از مقدسیین و جوانان کرانه باختری و ... دفاع کند؛ اینها عوامل اساسی اتحاد مردم فلسطین و اجرای راهبرد همبستگی بین نیروهای مقاومت و گروههای مختلف مردمی در سطح کل جغرافیای فلسطین بود که رهبر انقلاب هم به آن اشاره کردند؛ لذا در مسیر پرخار آزادی قدس و مسجد الاقصی و از میان برداشتن رژیم صهیونیستی شهدایی را  نیز تقدیم کردند.

مقاومت قهرمانه مردم فلسطین، مسجد الاقصی به عنوان قبله اول مسلمین و قدس به عنوان شهر تسامح؛ الهامی برای کل ملتهای منطقه بوده است که در خیابانها شعار مقاومت و قدس را سر می دهند و  خواهان نجات مردم فلسطین و ضربه زدن به دشمن صهیونیستی هستند.

امروز ما در برابر فرصت تاریخی هستیم، از این جهت که مقاومت با ایستادگی در برابر دشمن صهیونیستی پیروزی حقیقی را محقق و ضربات سنگین نظامی به این رژیم اشغالگر وارد کرد و در کل جغرافیای فلسطین با فعالیتهای مردمی همبستگی کرد.

امروز ابتدای انزوای رژیم صهیونیستی در سطح بین المللی و فرصت تاریخی برای پیشرفت به سوی پیروزی فلسطین و از بین رفتن رژیم صهیونیستی دشمن مشترک امت اسلام است.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: معامله قرن فعالیتهای مردمی رژیم صهیونیستی مردم فلسطین مسجد الاقصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۴۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه شبکه خبری قدس، گروه‌های فلسطینی حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین پس از دیدار رهبرانشان بیانیه مشترکی صادر و در آن مقاومت اسطوره‌ای و اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را ستودند.
در این بیانیه آمده است: ما مقاومت اسطوره‌ای، اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را که به جهان ثابت کرد هرگز مقهور نمی‌شود، می‌ستاییم.
ما در نشست مشترک تلاش‌های صورت گرفته برای توقف تجاوز ارتش صهیونیستی به غزه و تحقق خروج فوری، کامل و جامع نظامیان صهیونیست از غزه و همچنین آزادی اسرا و راه‌های تضمینی کاهش درد و رنج ملت فلسطین را بررسی کردیم.
ما بر ضرورت توسعه و گسترش همکاری ملی و میدانی برای ناکام گذاشتن توطئه‌های رژیم اشغالگر و تحقق اهداف مردم فلسطین و امید آن به آزادی، استقلال و بازگشت (آوارگان) تاکید کردیم.
ما بر ضرورت رایزنی ملی در مسیر تقویت وحدت مردم فلسطین و استفاده از این مقاومت اسطوره‌ای با هدف انعکاس مثبت آن بر شاکله موسسه ملی فلسطین تاکید کردیم.
ما به مردم فلسطین در غزه، در قدس و در کرانه باختری رود اردن و در داخل اراضی اشغالی و همچنین فلسطینیان در سراسر جهان درود می‌فرستیم.
ما اوضاع اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را بررسی کردیم و بر تحقق مطالبات مردمی از جمله دستیابی به توافق جدی و شرافتمندانه تبادل اسرا تاکید داریم.
ما نقش مردم و امت عربی را در حمایت از مبارزه ملت فلسطین ونقش حمایتی ازادگان جهان در شهر‌ها و پایتخت‌ها و دانشگاه‌ها که در دفاع از مردم و آرمان فلسطین و دفاع از انسانیت در برابر نسل کشی‌های مجموع استکبار جهانی از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند ارج می‌نهیم.
ما به وجود جبهه‌های حامی مقاومت در لبنان و یمن و سوریه و عراق و ایران و تلاش آن‌ها برای توقف تجاوز نظامی به ملت فلسطین افتخار می‌کنیم و به آن‌ها سلام و درود می‌فرستیم. ما همچنین بر ادامه و گسترش رایزنی‌ها با سایر گروه‌های فلسطینی در داخل و خارج به توافق رسیدیم.

 

دیگر خبرها

  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • اصرار بر نابودی حماس فاجعه دیگری مشابه طوفان الاقصی را برای اسرائیل رقم خواهد زد
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • دانشجویان و اساتیدِ ایرانی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت اصلی خود بدانند
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)/ محدودیت‌ها در قدس اشغالی برای نمازگزاران
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت