Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:48:26 GMT

آغاز عملیات رسانه‌ای «ایران جوان بمان» با هدف افزایش جمعیت

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۴۷۸۵

آغاز عملیات رسانه‌ای «ایران جوان بمان» با هدف افزایش جمعیت

سید حامد حسینی مسئول کارگروه فضای مجازی مجمع ملی فعالان جمعیت در گفتگو با خبرنگار مهر، از اجرای عملیات رسانه‌ای با محور افزایش جمعیت خبر داد و گفت: به مناسبت روز ملی جمعیت و با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه موضوع جمعیت، از ساعت ۲۱ روز پنجشنبه ۱۴۰۰/۲/۳۰ عملیات رسانه‌ای با هشتگ «#ایران جوان بمان» آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این عملیات با طراحی کارگروه فضای مجازی مجمع ملی فعالان جمعیت و با همکاری مجموعه‌ها و نهادهای فعال و دغدغه مند حوزه جمعیت و رسانه برگزار شده است.

مسئول کارگروه فضای مجازی مجمع ملی فعالان جمعیت تصریح کرد: عملیات رسانه‌ای «#ایران جوان بمان»، با انتشار محتواهای مربوط به جمعیت و مسائل پیرامونی آن به منظور آگاهی بخشی و توجه‌دهی مسئولین و مردم و با هدف جریان سازی فرهنگی در جامعه در موضوع کاهش جمعیت راه اندازی شده است.

حسینی با اشاره بر محورهای این عملیات ابراز داشت: اولیت هدف و محور این عملیات، تبیین معضلات سالخوردگی جمعیت است چراکه طبق آمار محققین، جمعیت ایران در حال حاضر در مرحله انتقال ساختار سنی از جوانی به سال‌خوردگی است. محور بعدی نیز تبیین ارزش فرزند و فرزندآوری است. متأسفانه بر اساس آمارها، اقبال و ذائقه فرزندخواهی مردم به شدت رو به کاهش است.

وی ادامه داد: تبیین اهمیت مقابله با اسقاط و قتل جنین نیز از دیگر اهداف این طرح است. در حال حاضر گزارش‌ها و آمارهای رسمی حاکی از آن است که روزانه دو هزار سقط غیر مجاز در کشور انجام می‌شود.

مسئول کارگروه فضای مجازی مجمع ملی فعالان جمعیت، با اشاره بر دیگر ابعاد این عملیات رسانه‌ای اظهار داشت: تبیین آسیب‌های تک فرزندی یکی از مهم‌ترین موضوعات برای ترغیب والدین به فرزند آوری بوده و یکی از اهداف ما نیز است. کارشناسان ۲۱ آسیب برای تک فرزندی شمرده‌اند که این معضل علاوه بر آسیب‌های فردی، صدمات جدی بر پیکره جامعه وارد می‌کند.

حسینی افزود: تبیین جایگاه والای مادری نیز در این عملیات می گنجد. متأسفانه امروزه در اثر تبلیغات سو و فرهنگ سازی های غلط، جایگاه والای مادری تضعیف و کمرنگ شده است. در حالی که نقطه عروج و اوج کمال یک زن زمانی است که مادر می‌شود.

وی تاکید کرد: مطالبه از نهادهای حاکمیتی نیز یکی از مهمترین محورهای عملیات رسانه‌ای «ایران جوان بمان» است. گره‌های مهم جمعیتی مگر با مطالبه جدی مردم و فعالان فرهنگی از حاکمیت و دولت حل نخواهد شد.

کد خبر 5216918 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: افزایش جمعیت کاهش جمعیت فرزند آوری مادر حامد حسینی هفته ملی جمعیت شهرداری تهران شورای شهر تهران انتخابات 1400 سازمان تامین اجتماعی ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت آموزش و پرورش طرح کنترل چاقی دانش اموزان کوچ قوه قضاییه پیش بینی وضعیت هوا وضعیت معابر بنیاد شهید و امور ایثارگران کیفیت هوای تهران میراث فرهنگی عملیات رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۴۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای

دادستانی تهران علیه برخی فعالان رسانه‌ای در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی اعلام جرم کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.

دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این افراد پرونده قضایی تشکیل داد و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

دیگر خبرها

  • صدا و سیما، خط مقدم جهاد تبیین است
  • جامع دیدن مسائل از سوی فعالان رسانه و تعامل مسئولان لازمه حل مسائل کشور
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای
  • لزوم تبیین گفتمان وعده صادق توسط اساتید دانشگاه 
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا
  • نقش مهم رسانه در عملیات طوفان الاقصی و رویدادهای پس از آن/دست برتر رسانه‌های مقاومت در تبیین جنایتهای رژیم صهیونیستی
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد