Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شرایط بد اقتصادی دامداران ایلامی را مجبور به فروش دام مازاد بر تولید به قاچاقچیان کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، مازاد تولید، عدم کشش بازار داخلی، رشد چشمگیر هزینه تولید و طرح‌های حمایتی از دامداران شرایط سخت اقتصادی برای دامداران استان ایلام به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرایط دامداران را برابر قیمت مناسب قاچاقچیان برای خرید دام آنان مستعد پذیرش پیشنهاد قاچاق دام کرده است و قاچاقچیان نیز با استفاده از شرایط موجود به قاچاق دام اقدام می‌کنند و در نتیجه  افزایش قاچاق دام در استان ایلام رو به افزایش است.

کارشناسان اقتصادی افزایش قاچاق دام در استان ایلام را ناشی از بی‌توجهی دولت در حمایت مناسب از دامداران در شرایط مازاد تولید و افزایش هزینه‌ها عنوان می‌کنند و بر این باورند که معضل قاچاق دام تهدید جدی بر سر راه تامین و حفظ منابع دامی استان ایلام است.

گرانی گوشت قرمز در بازار مازندران / قاچاق دام سبک بیداد می‌کندجدیت مبارزه با قاچاق دام در کردستان/‌ 18 هزار رأس دام قاچاق کشف شدکشف 73هزار رأس دام قاچاق در مناطق صفر مرزی/ تأیید قاچاق دام ماده برای ضربه‌زدن به تولید کشور

تعریف بسته‌های حمایتی از دامداران به جهت ایجاد انگیزه برای افزایش تولید توسط دولت، حذف زمینه اختلاف قیمت داخل و خارج کشور با تعیین نرخ تضمین خرید گوشت تولیدی دامداران، تناسب عرضه و تقاضا، نظارت تضمین خرید تا دامدار مجبور به انتقال و فروش دام با قیمت بیشتر به خارج از کشور و یا سایر استان‌ها نشوند از توصیه‌های کارشناسان اقتصادی جهت کنترل و پیشگیری از ادامه قاچاق دام در استان ایلام است.

اقدامات بازدارنده و برخوردی نیز می‌تواند در بهبود شرایط موثر باشد در این ارتباط سرهنگ احمدرضا حاتمی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته بیش از 213 راس احشام قاچاق به ارزش تقریبی 4.5 میلیارد ریال در مرز دهلران کشف و ضبط و قاچاقچیان با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شده‌اند گفت: مرزهای استان ایلام جایی برای قاچاق دام نخواهد بود و مرزداران مرزهای استان شبانه روز با رصد خطوط مرزی با این معضل اقتصادی به جد برخورد خواهند کرد.

جانشین مرزبانی استان ایلام خاطرنشان کرد: مرزهای استان ایلام برای قاچاقچیان همیشه ناامن است.

محمد نوذری استاندار ایلام نیز به اقدامات زیرساختی برای کنترل قاچاق دام در ایلام اشاره کرد و گفت: پلاک‌کوبی دام،  توزیع نهاده‌های‌ دامی بین دامداران بر اساس دام‌های پلاک کوبی شده، شناسنانه‌دار کردن برای پیشگیری از قاچاق دام در استان ایلام انجام شده و علاوه بر آن رصد مرزها، تقویت گلوگاه‌های کنترلی در مداخل ورودی و خروجی استان نیز اقدامات سخت افزاری برای مهار قاچاق در استان ایلام است.

به هر حال گزارش روزانه کشف قاچاق دام در استان ایلام توسط عوامل انتظامی و مرزی تهدیدی جدی برای وجود دو میلیون 200 هزار رأس دام سبک و سنگین در ایلام است که رفع این تهدید مستلزم اجرای  بسته‌های حمایتی و تضمین خرید دام مازاد دامداران ایلامی است در غیر این صورت طمع قاچاقچیان و شرایط بد اقتصادی دامداران و نبود خریدار برای دام مازاد آنان نه تنها قاچاق دام را کاهش نمی‌دهد بلکه به افزایش آن کمک و دام‌های مازاد دامداران ایلام را  مسافر فرنگ می‌کند.

انتهای پیام/180/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قاچاق دام در استان ایلام دامداران ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۴۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف انواع تجهیزات سرمایشی صنعتی به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال در عملیات مأموران پلیس امنیت اقتصادی خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان و به نقل پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا هاشمی‌فر از کشف انواع تجهیزات سرمایشی صنعتی قاچاق شده توسط پلیس اقتصادی خبر داد و گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان با اقدامات هوشمندانه پلیسی از نگهداری و دپوی تعداد قابل توجهی تجهیزات سرمایشی صنعتی قاچاق در یکی از انبارهای سطح شهر اصفهان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این خصوص مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی انجام شده از این انبار موفق به کشف تعداد 293 انواع کمپرسور و  تجهیزات سرمایشی صنعتی قاچاق شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ارزش کالاهای مکشوفه را 700 میلیارد ریال اعلام و خاطر نشان کرد: در این رابطه یک متهم شناسایی و پرونده تشکیل و تحت رسیدگی قرار گرفت.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • پیکر پاک شهید جاویدالاثر ایلامی بعد از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • کشف۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد