Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با تلاش دولت تدبیر و امید، از ۵٣۶ کیلومتر کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان، تاکنون ٣٧۴ کیلومتر با ٧٠ درصد پوشش افتتاح شده است.

به گزارش تین نیوز، سیدمحسن حمزه‌ لو افزود: از این میزان ٢۴۴ کیلومتر با ۴۶ درصد پوشش به همت دولت تدبیر و امید بوده است.  

وی بیان کرد: تنها در ٢ سال آخر دولت تدبیر و امید ١٣۶ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی افتتاح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول یک‌ هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان را به بندر امام خمینی متصل می‌کند و ٣٠ درصد این شبکه حمل‌ و نقل جاده‌ای به طول ۵۴٠ کیلومتر در آذربایجان‌غربی احداث می‌شود.

سیدمحسن حمزه‌لو بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در پایانه‌های مرزی یکی از کارآمدترین راهکارهای برون رفت از چالش‌های اقتصادی به شمار می‌رود.  

حمزه لو تاکید کرد: وجود یک‌هزار کیلومتر مرز مشترک و همجواری آذربایجان‌غربی با سه کشور، این استان را به دروازه اصلی ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده و عمده حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر کشور از طریق پایانه‌های مرزی استان یعنی یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور انجام می‌شود.

کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب آذربایجان‌غربی به طول ١٨٩ کیلومتر و شمال آذربایجان‌غربی به طول ۱۱۱ کیلومتر با سرعت اجرا می‌شود.  

پیش‌بینی‌می‌شود، سال آینده نیز شاخص توسعه راه‌های آذربایجان‌غربی جهش چشم‌گیری داشته باشد؛ آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.​

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بندر امام خمینی دولت تدبیر و امید کریدور بزرگراهی غرب کشور آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۴۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان امروز در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان، با اشاره به اینکه دیپلماسی فعال منطقه‌ای و ارتباط با همسایگان از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است، افزود: آذربایجان غربی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همسایگی با چند کشور، در حوزه دیپلماسی فعال منطقه‌ای از استان‌های پیشرو بوده و در دولت سیزدهم توانسته ارتباطات خوبی با کشور‌های همسایه در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی ایجاد کند.
 
وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهم آذربایجان غربی در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: همسایگی با سه کشور، قرار گرفتن در مسیر کریدور‌های اصلی از جمله شرق و غرب و غرب، جاده ابریشم، وجود مرز رسمی فعال با ترکیه و دسترسی به اروپا از طریق این کشور و زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله سه فرودگاه و خطوط ریلی، موجب شده آذربایجان‌غربی نقش فعالی در دیپلماسی منطقه ایفا کند.

استاندار آذربایجان‌غربی به ظرفیت‌های بازگشایی مرز تمرچین برای اعزام زائرین اربعین حسینی و استقبال زائران خارجی از این امر نیز اشاره کرده و افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار زائر خارجی از مرز تمرچین به کربلای معلی اعزام شدند که ۲ هزار نفر از این زائران، اهل کشور آذربایجان بودند و امسال نیز آذربایجان‌غربی آماده میزبانی از زائران خارجی است.

معتمدیان در پایان با اشاره به مشترکات فرهنگی تاریخی و مذهبی آذربایجان غربی با نخجوان، اضافه کرد: آماده افزایش روابط و گسترش تعاملات با نخجوان در راستای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم.

دیگر خبرها

  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی