Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-09@02:21:40 GMT

عطریانفر: انتخابات ۱۴۰۰ قطعا به دور دوم کشیده می‌شود/

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۵۰۹۴

عطریانفر: انتخابات ۱۴۰۰ قطعا به دور دوم کشیده می‌شود/

محمد عطریانفر درباره فضای انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: با توجه به اینکه گروه‌های سیاسی نتوانستند از ۶ تا یک ماه قبل روی چهره‌های سیاسی متمرکز شوند، انتخاب و گزینش افراد به دقیقه ۹۰ رسید. از این جهت وضعیت کنونی به گونه ای نیست تا خیلی مطابق با برخی از پیش بینی‌های گذشته حرکت کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: با توجه به آنکه ۴۰ نفر از داوطلبان ریاست جمهوری شخصیت‌های شاخص هستند، پیش بینی می‌کنم که ۷ تا ۱۰ نامزد تایید صلاحیت شوند که از میان آنها سه نامزد چهره‌ شاخص و مهم رقابت انتخابات خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عطریانفر ادامه داد: رقابت اصلی انتخابات ۲۸ خرداد میان اسحاق جهانگیری، سید ابراهیم رییسی و علی لاریجانی خواهد بود و ممکن است کنار آنها چهره‌های کمکی هم حضور داشته باشد. به این معنا که مسعود پزشکیان در عرصه رقابت‌ها گفتمانش با جهانگیری و سعید جلیلی هم ممکن است گفتمانش با رییسی همسو باشد.

وی ادامه داد: جلیلی در گفت و گوها و مناظره‌ها با رییسی همسویی می‌کند و تا آخر می‌ماند اما در بزنگاه انصراف می‌دهد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، افزود: جهانگیری، محمد شریعتمداری و مسعود پزشکیان که به احتمال زیاد تایید صلاحیت می‌شوند طبق توافقی که در نهاد اجماع ساز صورت گرفته، در هفته پایانی پس از مشخص شدن نتایج نظرسنجی به نفع یک نفر کنار می‌روند.  

عطریانفر افزود: جهانگیری در انتخابات پاسخگوی انتقادات به دولت است و از این فرصت برای ترویج و تبلیغ و بیان دیدگاه‌ها و جهت گیری‌های کل کشور استفاده می‌کند و بر آرای منفی خود فائق آمده و دوستان دیگر به نفع او از صحنه خارج می‌شوند.

این فعال سیاسی یادآور شد: قطعا انتخابات به مرحله دوم کشیده می‌شود و احتمال می‌دهم شاهد دوگانه جهانگیری و لاریجانی در مرحله دوم باشیم چون رییسی در دور گذشته انتخابات ریاست‌جمهوری (سال ۹۶) که مشارکت خیلی بالا و حدود ۴۰ میلیون بود حداکثر ۱۶ میلیون رای آورد. پیش بینی می‌کنم که رای او به مرز ۱۰ یا ۱۱ میلیون برسد.

وی ادامه داد: از آنجایی که پیش بینی می‌کنم مشارکت بالای ۵۵ درصد باشد رییسی نمی‌تواند در مرحله اول توفیق یابد و در مرحله دوم هم رقابت نهایی از آن لاریجانی و جهانگیری است.

این فعال سیاسی، سعید محمد، حسین دهقان و رستم قاسمی را ذیل محسن رضایی طبقه بندی کرد و گفت: اگر چه چهره جوانتری مثل محمد یا دهقان که تاحدودی خود را اصلاح‌طلب معرفی می‌کند یا رستم قاسمی خیلی حرفی برای گفتن ندارند.  

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا  ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.  

۲۱۶۲۱۶

کد خبر 1517206

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمد عطریانفر انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارزانی با رییسی دیدار کرد

به گزارش خبرنگار مهر، «نچیروان ادریس مصطفی بارزانی» رییس اقلیم کردستان عراق، دقایقی پیش با حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان دیدار کرد.

گفتی است؛ بارزانی در رأس هیأتی عالی رتبه روز گذشته وارد تهران شده است.

کد خبر 6098064

دیگر خبرها

  • تصاویری از بنرهای تبلیغاتی شانا و امنا در سطح شهر تهران /از لیست‌های دیگر خبری نیست
  • فیلم/ چرا انتخابات مجلس به دور دوم کشیده می‌شود؟
  • چرا انتخابات مجلس به دور دوم کشیده می‌شود؟
  • نمایندگان مرحله دوم تهران با ۵۰-۶۰ هزار رای وارد مجلس می‌شوند
  • روزنامه دانشگاه آزاد: نمایندگان مرحله دوم تهران با۵۰-۶۰ رای وارد مجلس می شوند /برای اصولگرایان کیفیت مجلس مهم نیست؛ دعوا بر سر رئیس مجلس است
  • روزنامه دانشگاه آزاد: نمایندگان مرحله دوم تهران با50-60 رای وارد مجلس می شوند/ برای اصولگرایان کیفیت مجلس مهم نیست؛ دعوا بر سر رئیس مجلس است
  • راه یافتگان به مرحله نیمه نهایی اسکواش گرگان جونیور مشخص شدند
  • هدف رادیکال‌ها از تبلیغ سبک زندگی غیررسمی چیست؟ / ادعای یک روزنامه اصلاح‌طلب درباره یک لیست انتخاباتی!
  • بارزانی با رییسی دیدار کرد
  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد