Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- کارشناس فوتبال گفت: ضعف شخصیت و قبول نکردن برتری حریف عامل اصلی پرخاشگری است و باید از سنین کودکی رفتارهای خوب اجتماعی را آموزش دهند تا در بزرگسالی ورزشکاران به بلوغ فکری و اخلاقی رسیده باشند.

بیژن ذوالفقارنسب  با اشاره به رفتارهای پرخاشگرانه اخیر در فوتبال اظهار داشت: پرخاشگری در استانداردهای بین‌المللی تعریف خاص خودش را دارد در اروپا کتابی را می‌خواندم، آنها این اتفاقات را طبقه‌بندی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برتری یکجانبه حریف می‌تواند در این امر تاثیرگذار باشد و وقتی نمی‌توانند از نظر فنی رقابت کنند رفتار عصبی از خود به نمایش می‌گذارند.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: بسیار اتفاق افتاده بازیکنی که در رقابت با رقیب خود کم می‌آورد یا خسته می‌شود از کوره در رفته و خطاهای شدید انجام می‌دهد که جنبه پرخاشگرانه دارد.

ذوالفقارنسب تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته مربیان و روانشناسان ورزشکاران را آموزش داده و از نظر اخلاقی بستری را فراهم می‌کنند تا او حتی در هنگام شکست نیز به حریف احترام گذاشته و قبول کند که برای برنده شدن باید تمرین و تلاش انجام داد.

وی تاکید کرد: ضعف شخصیت و قبول نکردن برتری حریف عامل اصلی پرخاشگری است و باید از سنین کودکی رفتارهای خوب اجتماعی را آموزش دهند تا در بزرگسالی او به بلوغ فکری و اخلاقی رسیده باشد.

پیشکسوت فوتبال ایران در پایان گفت: در میادین ورزشی نقش مربیان غیر قابل انکار است و آنها باید آرامش و رفتار درست را به شاگردان خود انتقال دهند.

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۵۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قهرمانی فوتسال آسیا را پس گرفت/ ببر تایلندی حریف یوز زخم‌خورده نشد

تیم ملی فوتسال ایران برای سیزدهمین مرتبه، قهرمان جام ملت‌های آسیا شد.

 

دیگر خبرها

  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • افعی تهران، راسکولنیکُف و احساس منحصر به فرد بودن در جهان
  • استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • وکیل: مقابل بی‌نظمی و اخلال در فوتبال می‌ایستیم
  • ایران قهرمانی فوتسال آسیا را پس گرفت/ ببر تایلندی حریف یوز زخم‌خورده نشد
  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • ادامه سیاست ادواردز؛ آرنه اسلوت قدرت نقل و انتقالاتی ندارد
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • پخش صدای علیرضا قربانی قبل از مسابقه حساس فوتبال !