Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@01:23:56 GMT

معرفی فیلم‌های «سینمای سعادت» در جشنواره جهانی فیلم فجر

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۵۷۸۰

معرفی فیلم‌های «سینمای سعادت» در جشنواره جهانی فیلم فجر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سه فیلم بلند ایرانی و ۱۲ فیلم بلند خارجی و سه فیلم کوتاه ایرانی و ۱۲ فیلم بلند خارجی در بخش سینمای سعادت (مسابقه سینمای بین‌الملل) سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به رقابت خواهند پرداخت.

در بخش فیلم‌های بلند سینمای سعادت سه فیلم ایرانی «میجر» به کارگردانی احسان عبدی‌پور، «شهربانو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی و «گیسوم» به کارگردانی نوید به‌تویی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیگر فیلم‌های بلند راه یافته به این بخش از جشنواره سی و هشتم عبارتند از «کوهستان جادویی» ساخته اورشولا آنتونیاک از هلند، «ما اینجاییم، ما نزدیکیم» ساخته رومن بالایان از اکراین، «جزیره دروغ» ساخته پائولا کونس از اسپانیا، «عوامل انسانی» ساخته رونی تروکر از آلمان، «بن بست» ساخته وینکو میدرندورفر از اسلونی، «حافظ برادر» ساخته فریت کاراهان از ترکیه، «گذار؛ آخرین روزهای سامورایی» ساخته تاکاشی کوئیزومی از ژاپن، «اگر باد بایستد» ساخته نورا مارتیروسیان از ارمنستان، «هلن» ساخته آنتی یوکینن از فنلاند، «نور طبیعی» ساخته دنژ ناگ از مجارستان، «معجزه» ساخته بیونگ هون‌مین از کروه جنوبی و «بهداشت اجتماعی» ساخته دنی کوته از کانادا.

در بخش فیلم‌های کوتاه «سینمای سعادت» نیز سه فیلم کوتاه «وضعیت اورژانسی» به کارگردانی مریم اسمی‌خانی، «پاندای کوچک، پاندای بزرگ» به کارگردانی سحر خوشنام و «یوشید» به کارگردانی سحر خوش‌چشمان سه نماینده سینمای ایران هستند.

«داداش ولگرد» ساخته پیتر تایموفیف از روسیه، «اجازه شرفیابی» ساخته نیکلاس نیوهولد، محصول مشترک لوکزامبورگ و آلبانی، «فیبوناچی» ساخته توماس هوباچک از جمهوری چک، «گودال» ساخته جیمز سولومون از نیوزلند، «ملک ما» ساخته لوییز کاستا از پرتغال، «چوب دستی‌ها» ساخته ایریدا باگلانیا از یونان، «دیوار سفید» ساخته آندرا بروشا و مارکو اسکوتوزی از ایتالیا، «چه اتفاقی برای خانم جوراب بلند افتاد» ساخته جیمی اولسون از سوئد، «بابا» ساخته یوستاس رامانوسکاس از لیتوانی، «طلا آدم‌ها را می‌خورد» ساخته ژیا سو از چین، «پیلار» ساخته جنیس جوی اپینگ، دیانا ون هوتن و انیو بولی از هلند و «سلول ۳۶۴» ساخته زویی روسیون و ماتیلده بابو محصول فرانسه و آلمان ۱۲ فیلم کوتاه بین‌المللی راه‌ یافته به بخش سینمای سعادت جشنواره سی‌ و هشتم هستند.

سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 5217013 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر فیلم سینمایی فیلم خارجی سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر تئاتر ایران فیلم سینمایی برنامه رادیویی شبکه مستند سیما حضور هنر ایران در جهان انتخابات 1400 سینمای مستند برنامه تلویزیونی فیلم مستند رادیو فیلم کوتاه آلبوم موسیقی ویروس کرونا جشنواره جهانی فیلم فجر سینمای سعادت سه فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۵۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار «این صحنه خانه‌ماست» در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیأت داوران، گروه‌های نمایشی دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی ناهید دادخواه از ساری، نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس، نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه، نمایش جادوی سیاه به کارگردانی سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

کد خبر 6089511

دیگر خبرها

  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی