Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، «طرح تاسیس بیوبانک‌ها در آینده بررسی می‌شود»، «دونوبتی شدن آزمون سراسری دانشگاه‌ها»، «مدارک مورد نیاز برای حضور در جلسه مصاحبه دکتری»، «احتمال برگزاری امتحانات نهایی در پایه یازدهم»، «مهلت ثبت نام تمام وام‌های دانشجویی تمدید شد»، «زمان بررسی پذیرش دانشگاه‌های خارج از کشور اعلام شد»، «تاریخ و نحوه برگزاری آزمون تولیمو اعلام شد» و «رسیدن به جمعیت ۱۵۰ میلیونی هدف ماست/ کاهش ۱۷۰ هزار نفری تولد در یک سال» از جمله مهمترین اخبار وزارت علوم در هفته ای که گذشت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح تاسیس بیوبانک‌ها در آینده بررسی می‌شود

غلامحسین رحیمی شعرباف معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه دویست و دومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و در جمع خبرنگاران، گفت:  دستور جلسه برای تصمیم گیری درباره سه طرح کلان اجرایی در توسعه علم و فناوری بود. یکی از طرح‌ها تولید مواد اولیه و موثره دارویی در داخل کشور بود، طرح دیگر تولید تجهیزات پیشرفته پزشکی در داخل کشور و طرح سوم تقویت و ایجاد بیوبانک‌ها در کشور بود. دو مورد از این طرح‌ها تصویب شد و طرح ایجاد بیوبانک‌ها در جلسه بعدی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری بررسی می‌شود.

دونوبتی شدن آزمون سراسری دانشگاه‌ها

 قائم مقام دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی  در گفت وگوی زنده شبکه خبر درباره جزئیات تصمیم اخیر این ستاد در ارتباط با کنکور سراسری گفت: برگزاری چند بار کنکور در سال یک بند از بسته سیاستی شوراست که در حال تصویب است و به موجب آن، این وضعیت که یک بار در سال آزمون برگزار شود و سرنوشت داوطلبان بر اساس آن تعیین شود، بناست تغییر کند. پس بر این اساس ممکن است آزمون در سال  دو تا سه بار برگزار شود.

مصاحبه پذیرفته شدگان دکتری مجازی برگزار می‌شود

سخنگوی سازمان سنجش از مجازی شدن تمامی مصاحبه‌های علمی پذیرفته شدگان دکتری سال ۱۴۰۰ توسط دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: آن‌دسته از متقاضیانی که در مرحله ارزیابی تخصصی شرکت و در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ قرار گیرند، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ نخواهند بود.

مدارک مورد نیاز برای حضور در جلسه مصاحبه دکتری

اسامی معرفی شدگان چندبرابر ظرفيت و مدارک مورد نياز برای شركت در مرحله بررسی سوابق آموزشی پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی آزمون ورودی مقطع دكتری «Ph.D» نيمه‌متمركز سال ۱۴۰۰ روز گذشته در سایت سازمان سنجش منتشر شد. 

متقاضیانی که براساس کارنامه منتشره در سایت سازمان سنجش در كدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی باشند، لازم است مطابق با اطلاعيه دانشگاه های مربوط که از امروز (چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت) در درگاه اطلاع رسانی آنها منتشر می‌شود به منظور انجام مراحل مختلف مصاحبه اقدام کنند.

کنکور برای افراد ساکن در شهرستان های دور افتاده از امکانات عادی، فایده دارد/ احتمال برگزاری امتحانات نهایی در پایه یازدهم

منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در حاشیه جلسه ۱۴۸ نقشه جامع علمی کشور و در جمع خبرنگاران گفت:تصمیمات برای حذف کنکور نیست و تفاوت دیدگاهی که ما داشتیم این بود که کنکوری که سال ها در کشور داشته ایم اگر چه آسیب های زیادی شامل روانی، اقتصادی و اجتماعی دارد، ولی فرصت هایی را هم برای برخی طبقات خاص اجتماعی و افراد ساکن در شهرستان های دور افتاده از امکانات عالی به وجود آورده که این امکانات در گذشته به تدریج در حال از بین رفتن بوده است.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با اشاره به اینکه حتی فرصت‌های کنکور برای شهرستان‌های به دور از امکانات در حال از بین رفتن بود اظهار کرد: با توجه به این شرایط اعتقاد به ساماندهی کنکور و نه حذف آن داشتیم و اولین گام آن جدا کردن بحث سنجش از پذیرش بود.

او ادامه داد: اینکه سرنوشت یک دانش آموز در چند ساعت کنکور به اخذ مشخص شود تنش روانی برای خانواده‌ها ایجاد می‌کرد و تصویب شده که برای رفع این مشکلات حداقل دو بار، افراد کنکور بدهند و بخش مهم ۶۰ درصد این امتیازات در سابقه تحصیلی به صورت امتحانات نهایی باشد که قبلا تصویب کرده بودیم یک سال امتحان نهایی پایه دوازهم داشته باشیم و در حال هماهنگی هستیم که با توجه به امکانات آموزش و پرورش امتحان نهایی در سال یازدهم و دوازدهم برگزار شود.

مهلت ثبت نام تمام وام‌های دانشجویی تمدید شد

الیاس منیری معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمهیدات صندوق رفاه برای دانشجویانی که تاکنون موفق به ثبت نام وام‌های دانشجویی نشده اند گفت: مهلت ثبت نام وام‌های دانشجویی مقرر بود ۲۵ اردیبهشت به پایان برسد که به منظور مساعدت با دانشجوینی که موفق به ثبت نام نشده اند ترتیبی اتخاذ شد که این مهلت یک ماه دیگر تمدید شود.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: دانشجویان متقاضی وام‌های دانشجویی نیمسال دوم تحصیلی می‌توانند تا ۲۵ خرداد ماه برای دریافت وام ثبت نام کنند.

زمان بررسی پذیرش دانشگاه‌های خارج از کشور اعلام شد

اداره کل بورس و اعزام سازمان امور دانشجویان درباره زمان بررسی پذیرش دانشگاه‌های خارج از کشور اعلام کرد: بنا به دستور سازمان وظیفه عمومی ناجا، تاریخ بررسی پذیرش دانشگاه‌های خارج از کشور حداکثر دو ماه قبل از تاریخ شروع دوره تحصیلی امکان پذیر خواهد بود.

تاریخ و نحوه برگزاری آزمون تولیمو اعلام شد

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره داوطلبان شرکت در آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو اظهار کرد: دوره ­های ۱۵۹ تا ۱۶۶ آزمون تولیمو به روش الکترونیکی برگزار خواهد شد.

او افزود: آن ­دسته از افرادی که متقاضی شرکت در آزمون هستند، می­‌توانند در زمان مقرر که از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش اعلام می‌شود، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش بیان کرد: آزمون تولیمو دوره ۱۵۹ در تاریخ ۴ خرداد  ۱۴۰۰، دوره ۱۶۰ در تاریخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰، دروه ۱۶۲ در تاریخ ۱ تیر ماه  ۱۴۰۰، دوره ۱۶۲ در تاریخ ۲۲ تیر ماه  ۱۴۰۰ و دوره ۱۶۳ در تاریخ ۱۲ مرداد ماه  ۱۴۰۰، دوره ۱۶۴ در ۲۶ مرداد ۱۴۰۰، دوره ۱۶۵ در تاریخ ۹ شهریور و دوره ۱۶۶ در تاریخ در تاریخ ۲۳ شهریور برگزار خواهد شد.

رسیدن به جمعیت ۱۵۰ میلیونی هدف ماست/ کاهش ۱۷۰ هزار نفری تولد در یک سال

 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشستی که به مناسبت روز ملی جمعیت برگزار شد اظهار کرد:   باید در پنج سال آینده شاهد تغییر روند نرخ رشد جمعیت باشیم. در زمینه نرخ موالید، سال ۹۸ نسبت به ۹۷، با ۱۷۰ هزار تولد کمتر روبرو بودیم و این خطری برای جمعیت است.

این استاد دانشگاه تهران توضیح داد: فرهنگ سازی برای رشد جمعیت به اصلاح سبک زندگی برمی‌گردد. امروز به پیری جمعیت دچار شده‌ایم و جمعیت در سن باروری هم دیر ازدواج می‌کنند و هم دیر اقدام به فرزند آوری می‌کنند. در حال حاضر سن ازدواج به کمتر از ۲۶ و ۲۷ رسیده اما سن فرزند آوری هم بالا رفته است. این اقدام ناشی از نگاه غربی به جامعه ماست. نگاه غربی مسئولیت مادر و پدر را در قبال نسل آینده به مخاطره انداخته و والدین به راحتی مسئولیت فرزند را قبول نمی‌کند. مادران می‌خواهند شاغل شوند و پدر مسئولیت خودش را دارد و هزینه بالای زندگی نیز بهتر است. باید به فرهنگ فرزندان بیشتر زندگی شاداب‌تر برویم تا بحث رشد جمعیت حل شود و سن ازدواج مناسب شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم سازمان سنجش وام های دانشجویی تحقیقات و فناوری بیوبانک ها آزمون تولیمو سازمان سنجش شورای عالی وزارت علوم ثبت نام اعلام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۵۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدابراهیم پارسانژاد، در مورد علت تغییر تاریخ بیست و سومین کنگره انجمن ناباروری، گفت: قرار بود کنگره ناباروری در تاریخ پنجم اردیبهشت در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود و برنامه ریزی برای برگزاری آن از ماه ها قبل انجام شده بود اما وقتی همکاران ما برای نصب پلاکاردها و تجهیز سالن به دانشگاه مراجعه می کنند مسئولین سالن مجوز کار نمی دهند و علت ممانعت را همزمانی کنگره با کنکور سراسری عنوان می کنند.

وی افزود: موضوع با ریاست دانشگاه مطرح شد و ایشان با ابراز تاسف از وقوع چنین شرایطی سالن دانشگاه را در تاریخ ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت در اختیار کنگره انجمن باروری و ناباروی ایران قرار دادند تا کنگره در این زمان برگزار شود.

پارسانژاد با ابراز تاسف از اینکه این اتفاق بسیار ناگوار بود چرا که بسیاری از پزشکان از استان های مختلف برای این کنگره بلیت رزرو کرده بودند، ادامه داد: ما در موقعیت سختی قرار گرفتیم و مجبور بودیم با تک تک مدعوین تماس بگیریم و خبر تغییر تاریخ کنگره را برای آنها توضیح دهیم.

وی افزود: با توجه به متضرر شدن تعدادی از همکاران ما در سراسر کشور در جهت تهیه بلیت و اقامت در تهران و تغییر تاریخ کنگره، انجمن باروری و ناباروری ایران طی گفتمانی با ریاست دانشگاه و همچنین در جلسات متعدد انجمن این موضوع مورد بررسی گردید تا حتی الامکان قسمتی از خسارات وارد شده به همکاران جبران شود.

بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران، ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

کد خبر 6092740 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • برگزاری مجدد کنکور در زیرکوه
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • دفترچه­ سوالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول)
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران