Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@09:29:18 GMT

احساس خطر کردم/آمدم که فضا دو قطبی نشود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۶۰۰۵

احساس خطر کردم/آمدم که فضا دو قطبی نشود

سعید محمد گفت: من احساس خطر کردم که دوباره عده ای دوقطبی ایجاد کنند که ما بلدیم با دنیا رابطه برقرار کنیم و مردم حواستان باشد این آدم های اقتدارگرای نظامی مشکلاتی درست می کنند و در کشور جنگ راه می اندازند، حرف هایی که در دوره های گذشته زدند و اعتماد مردم را جلب کردند. اما ما آمدیم که فضا دو قطبی نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا، سعید محمد در همایش شورای دعوت با بیان شروع جریان دیگری غیر از جریان های مرسوم و سیاسی کشور گفت: امروز این جریان که به عنوان جریان گام دوم و تشکیل دولت جوان انقلابی به راه افتاده، و به گفته­ رقبا منسجم ترین مجموعه هم است.که دستاورد این جریان این است که یک جریان ولایی خارج از هرگونه قصد و نیت دیگری تشکیل شده و فقط برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش میکند که باید انسجام آن حفظ شود.

وی ضمن اشاره به انتظار نظر شورای نگهبان اظهار داشت: امروز شرایط پیچیده ای شده است و منتظر اعلام نظر شورای نگهبان هستیم تا بعد از آن انشاا... مسیر را محکم ادامه دهیم ولی هر شرایطی رخ دهد این توانمندی را باید حفظ کنیم، حتی اگر شورای نگهبان صلاحیت را احرازنکند باید این جریان را برای مطالبه گری در سطح نظام و اجرای منویات رهبری حفظ کنیم تا بر خلاف دو قطبی سازی های بی نتیجه، گفتمان جدیدی را در کشور به وجود بیاوریم. 

وی در مورد علت ورود به صحنه انتخابات بیان داشت: ورود من به عرصه انتخابات مبتنی بر فرمایشات رهبری در گام دوم بود و ایشان دنبال مصادیق جدید برای تغییر نسل مدیریتی کشور بودند. منتظر هم ماندیم که چه کسانی خود را عرضه می کنند و مصادیق چه کسانی هستند اما وقتی دیدم سیاسیون یک شرایط پیچیده ای را رقم می زنند تا هیچکس جرات ورود به این عرصه را نداشته باشد و اگر جوانی بخواهد پای در این عرصه بگذارد می خواهند قلم پایش را بشکنند و بعد هم فضاسازی کردند که بحران داریم و شرایط کشور سخت است و در زمان بحران کار را به افراد جوان نمی دهند و حتی حرف های عجیب تری می زدند که شما می خواهید در بحرانی ترین زمان، کشور را به دست افرادی دهید که امتحان پس ندادند و ماننده هندوانه در بسته هستند، در حالی که همین هندوانه ی در بسته پنجاه درصد احتمال دارد شیرین باشد ولی بقیه هندوانه های بازشده مشخص شد همه نارس هستند پس عقل و منطق حکم می کند به سمت پنجاه درصد احتمال کارآمد بودن مدیران جدید برویم، نه آنان که قطعا ناکارآمد هستند، هرچند ما معتقدیم برنامه ما شیر یا خط نیست و امتحانش را پس داده است.

در ادامه وی با اعلام خطر نسبت به برخی کارهای انتخاباتی گفت: این حرف ها و حرکات علائم بدی است که برای انتخابات همه چیز را زیر سوال ببریم. من احساس خطر کردم که دوباره عده ای دوقطبی ایجاد کنند که ما بلدیم با دنیا رابطه برقرار کنیم و مردم حواستان باشد این آدم های اقتدارگرای نظامی مشکلاتی درست می کنند و در کشور جنگ راه می اندازند، حرف هایی که در دوره های گذشته زدند و اعتماد مردم را  جلب کردند. اما ما آمدیم که فضا دو قطبی نشود.

محمد در رابطه با گفتمان انقلاب اظهار کرد: ما اعتقادمان این است امروز باید بسیار مراقب جبهه ی انقلاب و تفکر اسلام ناب که زاییده ی تفکرات امام (ره) و رهبری است باشیم و کاری کنیم این تفکرات برای دولت سیزدهم رقم بخورد و متبلور شود.ما نسبت به کسانی که در جبهه ی انقلاب هستند نظر ویژه داریم و باید بسیار مراقب باشیم که جبهه انقلاب دچار درگیری های درون گروهی و انشقاق نشود و اصل این است که  فرمان در دست نیروهای انقلاب بیافتد. .

وی در رابطه با متحد شدن کاندیداهای جبهه انقلاب گفت: من از همان روز اول گفته ام و بارها تاکید کرده ام که دنبال این نیستیم که چه شخصی سر کار آید بلکه ما دنبال تفکر و منطق مقاومت، انقلابی گری و حضرت آقا هستیم و اگر شورای نگهبان صلاحیت حقیر را احراز کرد با قدرت جلو می رویم تا با تشریح وضع موجود، راه روشن را در پیش روی مردم قرار دهیم تا گفتمان انقلاب و رهبری را اجرایی کنیم.برنامه ما این است که در چهارچوب گفتمان رهبری حرکت کنیم و هر اتفاقی افتاد ما تکلیف محور هستیم، نه نتیجه محور.

وی افزود: و در این راه اگر مردم اقبال نشان دادند تا انتها کار را ادامه می دهیم، در غیر این صورت باید بررسی کنیم که مردم به کدام یک از کاندیداهای جبهه ی انقلاب بیشتر متمایل هستند تا به نفع او کنار رویم و فرمان در دست جبهه انقلاب بماند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت منویات مقام معظم رهبری شورای نگهبان انتخابات شیر جنگ انقلاب سعید محمد انتخابات 1400 شورای نگهبان ی انقلاب دو قطبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۶۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

محمد خوش‌چهره گفت: اگر کسی بنده را قبول دارد، من به عنوان دلسوز دارم هشدار می‌دهم که در اقتصاد داریم می‌بازیم. من به دنبال ناامیدکردن نیستم، بلکه هشدار می‌دهم. بعد از عملیات وعده‌صادق ما باید بیشتر در حوزه اقتصاد متمرکز شویم. اسرائیل تمرکز بیشتری می‌کند تا در این حوزه به ما ضربه بزند.

روزنامه جوان با محمد خوش‌چهره گفتگو کرده است. بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

در هر نظامی فردی است که بالاترین حرف را می‌زند، حتی در امریکا هم رئیس‌جمهور این مسئولیت را بر عهده دارد، بنابراین رهبری تعیین‌کننده اولویت‌ها و جهت‌گیری‌های کشور است.

رهبری وظیفه دارند این جهت‌گیری‌ها را مشخص کنند. اینکه چرا برخی مواقع عملیاتی نمی‌شود، مرتبط با عملکرد بخش‌های مختلف کشور است. در ساختار کشور ما قوای مقننه، مجریه و قضائیه هر کدام استقلال ساختار‌های خود را دارند و این عدم‌تحقق مرتبط با غفلت‌ها، کج‌فهمی‌ها و عدم‌درک و باور در بعضی از سطوح عالی و تصمیم‌گیر و سیاستگذار بوده که در سالیان گذشته اتفاق افتاده است. خود بنده موقع نامگذاری شعار‌های سال دلم می‌ریزد که رهبری فرمایش مهمی را مطرح کردند و ممکن است بخش‌های مختلف با غفلت و برخی بخش‌ها هم با تعمد و شیطنت خلاف سخن رهبری عمل کنند.

تبیین درستی از شعار‌های سال و فرمایشات رهبری نمی‌شود، مثلاً من در جمع برخی روحانیون برجسته سخنرانی داشتم. در آن جمع سؤال این بود که مگر ما کشور کمونیستی که در آن اقتصاد زیربناست، هستیم که این همه بر مسئله اقتصادی تأکید می‌شود؟! من دیدم که درک درستی از جهت‌گیری رهبری شکل نگرفته است.

متأسفانه در خصوصی‌سازی برخی در پوشش مردم، اما در واقع ثروتمندان زالو‌صفت وارد شدند و اقداماتی انجام دادند و خواهان دراختیارگرفتن مراکز مهم اقتصادی مثل پالایشگاه‌ها بودند. این‌ها که مردم نیستند، ما باید حساب مردم با افراد به ظاهر سرمایه‌دار زالوصفت یا سرمایه‌دارنما را جدا کنیم، چون خیلی از این‌ها پول هم نداشتند. واگذاری‌ها به افرادی صورت گرفته است که دغدغه تولید نداشته‌اند بلکه دنبال فروش دارایی این شرکت‌ها بوده‌اند.

برخی مواقع صداوسیما ناخواسته در تقابل با نظام عمل می‌کند. بسیاری از دولت‌ها و مسئولان حرف‌های ناپخته زیادی در تلویزیون می‌زنند که متأسفانه مبنای تصمیم‌گیری و سیاستگذاری می‌شود. در عین حال در برنامه‌های تلویزیونی دستگاه‌های اجرایی به جای پاسخگویی مطالبه‌گر شده‌اند. این در حالی است که در دهه ۷۰ من با وزیر دولت مناظره و سیاست‌هایش را نقد می‌کردم. همین دو‌سه روز پیش رئیس بانک مرکزی در صداوسیما حاضر شد و به جای پاسخگویی مطالبه‌گری کرد.

من این مسئله را فاجعه زمامداری می‌دانم. رئیس بانک مرکزی به جای پاسخگویی به فاجعه سقوط ارزش پول ملی و سیاست‌های نامناسب ارزی در مورد سقوط ارزش پول ملی، استدلال‌های نادرست می‌کرد.

نظام تصمیم‌گیری ما خیلی وقت است دچار توهم دانایی و آگاهی است. این افراد طعمه راحت برای نفوذ دستگاه‌های جاسوسی دشمن هستند. امروز ما درگیر جنگ اقتصادی هستیم که از جنگ نظامی هم بالاتر است.

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

دیگر خبرها

  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • با زور نمی‌توان دین‌داری و حجاب ترویج کرد | توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد | رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • خانجانی: توئیت فضائلی درباره تذکر به مسئولان، جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرده/دولت رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!
  • تغییر تصمیمات جبهه مقاومت و ضرورت بازنگری دربرخی تحلیل های رسمی
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با مردم کشور پاکستان احساس همدلی می‌کنیم