Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ نمودارهای فنی فلزات گرانبها همچنان بیانگر ادامه مسیر صعودی هستند. بر این اساس روز گذشته طلای آتی ژوئن با ۲.۶۰ دلار افزایش به قیمت ۱۸۸۱.۱۰ دلار در هر اونس و نقره آتی جولای در بازار کومکس نیویورک با ۰.۰۵ دلار افزایش به قیمت ۲۸.۰۷۵ دلار در هر اونس معامله شد.

شاخص‌های سهام ایالات متحده در پایان معاملات روز روند صعودی در پیش گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد در روزهای پایانی معاملاتی هفته، همچنان کمی خطر ریسک پذیری در بازارها مشاهده می‌شود. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران همچنان مساله تسهیل سیاست‌های پولی فدرال رزرو را تحت نظر دارند. به دنبال صورت جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو FOMC که روز چهارشنبه منتشر شد مباحثی در رابطه با برنامه کاهش خرید اوراق بهادار با توجه به شرایط اقتصادی مطرح شده است. در آخرین نشست کمیته بازار آزاد در اواخر آوریل، فدرال رزرو همچنان اصرار داشت که افزایش تورم موقتی است و افزایش قیمت کالاهای خام در هفته‌های پس از آن باعث شد تا فدرال رزرو فرضیه تورم مشکل ساز را به عنوان یک فرضیه صحیح در نظر بگیرد. 

قیمت نفت خام که به بالاترین سطح دو ماهه خود رسیده بود، در ابتدای هفته جاری اندکی عقب نشینی کرد. همچنین قیمت مس هم اندکی از بالاترین سطح ده ساله خود عقب نشینی کرد و بازارهای آتی غلات نیز اندکی ریزش کرد. قیمت سنگ آهن هم در بازارهای آسیایی مسیر کاهشی در پیش گرفته است در حالی که معاملات آتی الوار در ایالات متحده بیش از ۲۵ درصد از بالاترین رقم اخیر خود عقب نشینی کرده است. با این وجود همچنان بسیاری از ناظران بازار بر این باورند که تورم اکنون چهره خود را نمایان کرده و علیرغم عقب نشینی‌های قیمتی، به طور کلی افزایش قیمت مصرف کننده و تولید کننده در چند ماهه آینده محرز شده که می‌تواند بیانگر تورم احتمالی مشکل ساز باشد.

بیت‌کوین و سایر رمزارزهای در پایان روز پنجشنبه پس از تشکیل صف فروش روز چهارشنبه که ناشی از هشدار چین مبنی بر عدم صدور مجوز پرداخت کالاها و خدمات با بیت‌کوین ارزیابی شده بود، اندکی ثبات یافت. حرکت روز چهارشنبه بازار رمزارزها بیانگر این واقعیت بود که با تغییر قوانین بازی، روند صعودی در بازارهای بزرگ هم به راحتی رنگ می‌بازد، به خصوص زمانی که این تغییر بازی در پرجمعیت‌ترین کشور جهان و دومین اقتصاد بزرگ دنیا به وقوع بپیوندد.

در بازارهای مهم خارجی، شاخص دلار آمریکا روند کاهشی خود را ادامه داد. قیمت نفت خام نیمکس هم با اندکی کاهش به ۶۲.۵۰ دلار در هر بشکه رسید. گفتنی است فروش نفت خام در هفته جاری به شدت افزایش یافته که بخشی از آن ناشی از احتمال بازگشت آمریکا به برجام و حذف تحریم‌های نفتی ایران و در نتیجه بازگشت رسمی ایران به بازار نفت خام است. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده نیز در محدوده ۱.۶ درصدی معامله شد.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، معاملات آتی طلای ژوئن در بالاترین سطح چهار ماه و نیم گذشته قرار دارند، روند صعودی معاملات آتی طلا همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخودار است. روند افزایشی هفت هفته‌ای نیز در نمودارهای میله‌ای روزانه برقرار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت فنی ۱۹۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی و پایین‌ترین قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۸۰۸.۴۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۸۹۱.۳۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۹۰۰ دلار در هر اونس عنوان شده است در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۶۴.۲۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم در کمترین سطح قیمت معاملات روز چهارشنبه یعنی ۱۸۵۲.۲۰ دلار در هر اونس است.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

قیمت‌های آتی نقره جولای اکنون در بالاترین سطح سه ماه و نیم گذشته قرار دارد. روند صعودی معاملات آتی نقره جولای همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار و روند افزایشی هفت هفته‌ای در نمودارهای روزانه مشهود است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه فوریه یعنی ۳۰.۰۱۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی و پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۶.۷۸ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز چهارشنبه یعنی ۲۸.۳۶۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم بر روی بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۸.۹۰ دلار در هر اونس قرار گرفته در حالی که سطح پشتیبانی نخست بر روی پایین‌ترین نرخ معاملات هفته یعنی ۲۷.۴۲۵ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۷ دلار در هر اونس مشاهده شده است. 

پربیننده ترین پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۳۰اردیبهشت / واکنش بازار به آغاز دور جدید مذاکرات قیمت دلار ۲۹اردیبهشت ماه۱۴۰۰ قیمت دلار ۳۰اردیبهشت ماه۱۴۰۰ رمزگشایی از چشم ‎انداز نرخ ارز در ایران ۱۴۰۰ / با ارزپاشی نمی‌توان نرخ ارز را کاهش داد دلار فردایی در یک قدمی کانال ۲۱هزار تومان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا انتخابات ۱۴۰۰ بالاترین سطح قیمت معاملات ترین سطح قیمت معاملات دلار در هر اونس و سطح قیمت معاملات هفته بالاترین سطح سطح پشتیبانی روز چهارشنبه معاملات آتی معاملات روز سطح مقاومت روند صعودی فدرال رزرو عقب نشینی هدف بعدی نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت

دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا در بخش اسکناس بدون تغییر ۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان و در بخش حواله ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان کشف قیمت شد.

به گزارش فارس، همچنین یورو امروز در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۷ هزار و ۲۳۲ تومان معامله شد، اسکناس درهم امارات ۱۲ هزار و ۳۴ تومان ارزش‌گذاری شد.

بررسی میدانی بازار ارز در میدان فردوسی نشان می‌دهد، دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۶۱ هزار و ۲۶۰ تومان قیمت گذاری شده است؛ معاملات دلار در بازار غیررسمی طی یک ماه گذشته نوسانی بوده است، در جریان معاملات امروز نرخ دلار در بازار کاهش یافته است.

* کاهش ۲۳ هزار تومانی قیمت طلا در بازار

امروز در میدان فردوسی سکه طرح قدیم با افت ۹۵۰ هزار تومانی به نرخ ۳۸ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با کاهش یک میلیون و ۴ هزار تومانی به قیمت ۴۱ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان معامله شد و حباب آن کاهش یافته است.

امروز حباب سکه امامی به ۷ میلیون و ۱۰۹ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی به ۴ میلیون و ۱۶ هزار تومان رسید؛ نیم سکه در بازار به نرخ ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داد و ستد شد، ربع سکه به قیمت ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه یک گرمی به نرخ ۶ میلیون و ۶۰۰ تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۳ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان در هر گرم قیمت‌گذاری شد، همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۸ عیار، ۱۵ میلیون و ۱۴۶ هزار تومان نرخ‌گذاری شد؛ نرخ طلای آب شده نیز هر مثقال ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده است. هر گرم طلا امروز با کاهش ۲۳ هزار تومانی روبرو شد.

در حال حاضر هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم)، با کاهش ۳ صدم درصدی به نرخ ۲۳۳۸ دلار قیمت گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها