Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین اتاق تعاون ایران و معاونت‌های فرهنگی اجتماعی و امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران امضا شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین اتاق تعاون ایران و معاونت‌های فرهنگی اجتماعی و امور تعاون، برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در اتاق تعاون ایران با حضور"ابراهیم صادقی فر " معاون فرهنگی اجتماعی، "محمد کبیری" معاون امور تعاون و " بهمن عبدالهی "رییس اتاق تعاون ایران به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی فر در این مراسم از اصلاح ماده ۱۴۹ قانون کار خبر داد و گفت: اصلاح ماده ۱۴۹ قانون کار، ریل گذاری برای مسکن کارگری خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر متن تبصره اصلاح شده و در کمیسیون اقتصادی است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: اتفاقات خوبی در حوزه مسکن در سال‌های اخیر صورت گرفته است و این نشان می‌دهد که با همدلی و ایجاد هم افزایی می‌توانیم مشکلات زیادی را حل کنیم که تامین مسکن کارگری از این دست بود.

صادقی فر با اشاره به اینکه ضعیف‌ترین اقشار، جامعه هدف این پروژه هستند، ادامه داد: ظرفیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محدود است و نیاز به همکاری همه عوامل دارد.

وی با اشاره به پیگیری‌ها و تلاش‌های اتاق تعاون ایران در این خصوص گفت: به زودی شاهد کلنگ زنی این پروژه‌ها خواهیم بود.

محمدکبیری، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: تلاش می‌کنیم با کمک‌های دولتی و غیر دولتی برای تامین نیاز اصلی کارگران که مسکن است، تسهیل گری صورت گیرد و بتوانیم ذغدغه آن‌ها را کم کنیم.

کبیری با اشاره به اینکه کار‌های بزرگی برای تامین مالی صورت گرفته است افزود: بانک توسعه تعاون مبلغ ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری با اولویت مسکن کارگری در نظر گرفته است که ظرفیت خوبی محسوب می‌شود.
رئیس اتاق تعاون ایران اظهار داشت: مقدمات ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی تا حد زیادی فراهم شده است و آمادگی شروع پروژه در ۲ استان از این لحظه وجود دارد.

عبدالهی ابراز امیدواری کرد که تا قبل از اتمام دولت، عملیات اجرایی ساخت مسکن کارگری به نقطه قابل قبولی برسد.

برنامه ریزی، تدوین و ارائه سیاست‌های اجرایی و عملیاتی به منظور بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها و امکانات و توانمندی‌های موجود طرفین تفاهم نامه جهت ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی، مهمترین محور این تفاهم نامه است.

بیشتر بخوانید: تشكيل نشست هیئت رئیسه فدراسیون کارگری

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت تعاون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت تعاون ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران کار و رفاه اجتماعی اتاق تعاون ایران فرهنگی اجتماعی مسکن کارگری وزارت تعاون تفاهم نامه امور تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۶۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی موسوی گفت: عملیات آماده سازی شهرک مسکونی آذرشهر به مساحت ۱۵۲ هکتار آغاز خواهد شد.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی فرایند آماده سازی اولین دهکده شهری استان آذربایجان شرقی در شهرستان سراب با ظرفیت یک هزار و ۴۰۰ قطعه مسکونی را کلید خواهد زد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به تداوم ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در استان گفت: با حضور وزیر راه عملیات ساخت ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی هم آغاز می‌شود.

موسوی افزود: افتتاح یک باب مدرسه هوشمند به مساحت یک هزار و ۸۶۵ مترمربع و کلنگ زنی چهار باب مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع در شهر جدید سهند و آغاز عملیات ساخت مسجد علامه محمد تقی جعفری به مساحت دو هزار و ۵۲۴ مترمربع در شهر سهند از دیگر برنامه‌های وزیر راه در آذربایجان شرقی است.

وی گفت: بهره برداری از معابر خاکی آسفالت ریزی شده طرح بازآفرینی شهری اهر به طول ۲۱ کیلومتر و افتتاح طرح مشارکتی مجتمع تجاری باران در شعر جدید سهند با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۳۱ باب مغازه در دستور کار وزیر راه و شهرسازی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • ۵ نفر از کارگران نمونه البرز تجلیل شدند
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی