Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@13:02:01 GMT

عبدالله: تصرف افغانستان توسط طالبان امکانپذیر نیست

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۶۷۱۲

عبدالله: تصرف افغانستان توسط طالبان امکانپذیر نیست

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت که طالبان تاکنون در مذاکرات جدی نبوده است و تاکید کرد که پیشبرد گزینه نظامی و صرف افغانستان توسط طالبان امکانپذیر نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان اظهارداشت که طالبان تاکنون در مذاکرات صلح جدی نبوده است و اکنون با آغاز روند خروج نظامیان خارجی از افغانستان بهانه اصلی این گروه برای تدام جنگ پایان یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله در پاسخ به پرسش «واشنگتن پست» درباره اینکه خواست طالبان چیست، گفت:  آن‌ها بدون اینکه جزئیاتی ارائه کنند از یم نظام اسلامی می‌گویند، وقتی مسئله اصولی مانند آزادی، حقوق زنان و حقوق بشر مطرح می‌شود می‌گویند که با این‌‌ها تا زمانیکه که با قوانین اسلامی مطابق هستند موافق هستند اما از تعریف خود از قوانین اسلامی خودداری می‌کنند.

رئیس شورای عالی مصالحه همچنین تاکید کرد: اگر آن‌ها خواستار تحمیل راه‌حل نظامی باشند، تاریخ افغانستان نشان داده است که این تنها منجر به ادامه جنگ خواهد شد.

وی تاکید نمود که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان قادر به تامین امنیت کشور هستند اما به حمایت‌های اقتصادی و انسانی آمریکا و ناتو نیاز دارند.

عبدالله در پاسخ به اینکه آیا در 2 سال آینده احتمال تصرف کامل افغانستان توسط طالبان و یا وقوع جنگ داخلی وجود دارد نیز گفت که تصرف افغانستان توسط طالبان رخ نمی‌دهد اما درباره احتمال بروز جنگ داخلی چیزی نگفت.

رئیس شورای عالی مصالحه تصریح کرد: اگر طالبان راه‌حل نظامی را انتخاب کند، این یک اشتباه محاسباتی بزرگ است و به ادامه جنگ منجر خواهد شد، نه به تصرف افغانستان توسط طالبان.

اعتراف رئیس جمهور افغانستان به عدم امتیازدهی طالبان در میز مذاکراتخلیلزاد: طالبان صلح را نپذیرد با تحریم بین‌المللی مواجه می‌شودمیلر: طالبان حملات به مراکز ولایت‌ها را افزایش می‌دهدعبدالله: رهبران سیاسی از ضربه به اجماع داخلی در افغانستان خودداری کنند

«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان نیز با اظهار اینکه طالبان تاکنون در میز مذاکره هیچ امتیازی نداده است، می‌افزاید: اکنون زمینه تغییر کرده است، حالا توپ در زمین آن‌هاست، زیرا دولت و مردم افغانستان برای صلح عادلانه و پایدار آماده هستند.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان عبدالله عبدالله اخبار افغانستان طالبان عبدالله عبدالله اخبار افغانستان رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان توسط طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد

وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان در رأس هیئتی با هدف تسهیل تجارت و ترانزیت وارد سیستان و بلوچستان شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان، امروز (چهارشنبه 12 اردیبهشت) در رأس یک هیئت بزرگ اقتصادی و تجاری وارد استان سیستان و بلوچستان شد.

شرکت در نشست «امکان‌سنجی و تسهیل روند همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور» و رایزنی درباره توسعه روابط تجاری و ترانزیتی بین ایران و افغانستان با محوریت سیستان از اهداف این سفر است.

عزیزی پیش از این نیز در دیدار با مقامات ایران گفته بود پس از حکومت جدید در افغانستان زمینه افزایش دادوستد مساعد شده است و با ظرفیتی که افغانستان و ایران در بخش‌های مختلف دارند، می‌توان میزان تجارت را افزایش داد.

وی همچنین اعلام کرده بود: در شرایط کنونی روند طی مراحل اسناد و صدور مجوز نسبت به گذشته سهل‌تر شده است و سرمایه‌گذاران ایرانی نیز می‌توانند مانند یک افغان در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

امضای تفاهم‌نامه 55ماده‌ای ایران و افغانستان برای همکاری در حوزه کشاورزیسند همکاری‌ حمل‌ونقل جاده‌ای ایران و افغانستان امضا شدبرگزاری نشست مشترک فنی حمل‌ونقل جاده‌ای ایران و افغانستان در کابل

انتهای پیام/.+

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • حکومت افغانستان فراگیر است