Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-02@04:18:46 GMT

تابستان بسیار سختی برای تامین برق پیش رو داریم

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۶۷۸۰

تابستان بسیار سختی برای تامین برق پیش رو داریم

به گزارش جام جم آنلاین، غلامعلی رخشانی مهر با اشاره به این که چند اقدام مهم باید انجام دهیم تا دچار خاموشی نشویم، گفت: بر اساس شرایط موجود، باید همکاری‌های ما در بخش صنعت و کشاورزی بیشتر شود که این اتفاق افتاده است پارسال ۲۹۴ هزار مشترک صنعتی و کشاورزی با ما همکاری کردندکه امسال این رقم به ۳۵۰ هزار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همکاری بخش صنعت و کشاورزی با صنعت برق از شنبه اول خرداد شروع می‌شود.

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: برنامه‌هایی باید برای جبران ۴۰۰۰ هزار مگاوات کمبود تولید برق در سال جاری داشته باشیم که قدم نخست را دولت از خودش شروع کرده است.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و نهادهای عمومی مکلف شدند مصرفشان را در ساعات اداری تا ۵۰ درصد کاهش دهند و در ساعات تعطیل تا ۱۰ درصد مصرف سال قبل را داشته باشند.

رخشانی مهر تاکید کرد: اگر اداره یا بانکی این موارد را رعایت نکنند با استفاده از سیستم کنترل، مطلع می‌شویم و برقشان را قطع می‌کنیم مردم نیز می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۱ و برق من اطلاع دهند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر تصریح کرد: موضوع دیگر در زمینه روشنایی معابر و مهمتر از آن رمزارزهایی است که در یک کار غیر تولیدی و غیر مولد از آن استفاده می‌کنند که تاکنون حدود ۳۷۰ مگاوات از این نوع رمز ارزهای غیر مجاز را جمع اوری کردیم.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه دارندگان مولدهای اضطراری تاکنون ۷۵۰ مگاوات تفاهم نامه همکاری با ما امضا کردند، افزود: بر اساس اطلاعات ما این همکاری‌ها تا ۱۷۰۰ مگاوات می‌تواند ادامه داشته باشد و وزارت نفت نیز اعلام امادگی کرده تا سوخت مورد نیاز آن‌ها را نیز تامین کند تا تابستان بدون مشکلی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خاموشی برق خشکسالی برق من سامانه ۱۲۱ روشنایی معابر رمز ارزهای غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۶۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سختی کار نفتی‌ها

شانا _ گروه فیلم: منطقه تهران یکی از مناطق دوازده‌گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که مرکز آن در جنوب پایتخت واقع شده است و با ۲ هزار و ۷۳ کیلومتر خطوط انتقال با مناطق مرکزی اصفهان، شمال‌غرب، شمال‌شرق، شمال و جنوب‌شرق اشتراک انتقال دارد. این منطقه همچنین با داشتن ۹ مرکز انتقال نفت، ۴ تأسیسات، ۲ ایستگاه فشارشکن، ۲۶ ایستگاه مخابراتی و ۲۲ رشته خط از قطر ۸ تا ۳۰ اینچ، سوخت موردنیاز کلانشهر تهران و استان‌های نیمۀ شمالی کشور را تأمین می‌کند.

دریافت 35 MB

این منطقه وظیفه انتقال فرآورده‌های نفتی به استان‌های سمنان تا خراسان رضوی، مازندران، البرز، قـزوین، گیلان و زنجان را عهده‌دار بوده است. افزون بر آن، نفت خام خوراک پالایشگاه‌های تهران و تبریز نیز از طریق این منطقه تغذیه می‌شود و کل محصول تولیـدی پالایشگاه تهـران با خطوط این ترمینال به استان‌های ذکرشده و همچنین انبارهای نفت پخش در جنوب، شمال‌غرب و شمال‌شرق انتقال می‌یابد.

منطقه تهران همچنین وظیفه سوخت‌رسانی از طریق خطوط لوله به فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی (ره) و تأمین سوخت نیروگاه‌های دماوند، باقرشهر، منتظرقائم، شهیدرجایی (قزوین) و گیلان را نیز به عهده دارد.

دیگر خبرها

  • اوسمار: می‌دانستیم که بازی سختی با سپاهان داریم
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • سختی کار نفتی‌ها
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • خدمتی سخت اما دوست‌داشتنی
  • سختی دوست‌داشتنی