Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@12:14:40 GMT

امام جمعه شهرکرد: پیری جمعیت برای کشور خطر بزرگی است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۷۱۴۴

امام جمعه شهرکرد: پیری جمعیت برای کشور خطر بزرگی است

گروه استان‌ها - امام جمعه شهرکرد گفت: جمعیت یک مسئله کلیدی برای نظام اسلامی و کشور ایران است که باید آن را گسترش داد و به گفتمان تبدیل کرد، پیری جمعیت یک خطر است و انقلاب باید با نشاط جلو رود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شهرکرد ،حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه نماز جمعه امروز، اظهار داشت: این ایام ثبت نام حوزه‌های علمیه در پیش است و طبعا باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، حوزه‌های علمیه به عنوان مراکزی که قرآن مورد توجه قرار داده و سفارش کرده است باید به آنها اهمیت داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نوجوانان و جوانان مستعد به ورود در حوزه‌های علمیه گسیل داده شوند و تداوم بخشیدن نهضت دینی و راه انبیاء  باشند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: خدا را باید شاکر بود که بار دیگر به مقاومت عزت، عظمت، حقیقت بخشید و حقانیت مقاومت را به رخ اهل ظلمت کشید و صهیونیسم‌های که از آغاز این جنگ چند روزه عظم خود را بر اینکه غزه را از سر راه بردارند جزم کردند و در پی نابودی غزه بودند اما شاهد بودیم علیرغم اینکه صهونیسم‌‌ها تا دندان مصلحیودند در برابر غزه کوچک نتوانست بیش از یازده روز مقاومت کند.

نکونام بیان داشت: صهیونیسم‌ها یک طرفه اعلام آتش بس آن هم بدون قید شرط کردند که این عقب نشینی برای غزه و مقاومت به قدری مهم بود که بلافاصله مردم غزه به خیابان برای شادی آمدند و برای مقاومت بار دیگر برگه زرین رقم خورد.

وی تصریح کرد: امروز همین چند تعداد موشک امان از رژیم صهیونیستی گرفته و لرزه بر اندام آنها انداخته است، دست برتر با مقاومت است و امید در دل آنها چندین برابر افزایش یافت و به امید خدا نابودی صهیونیسم‌ها را دنیا شاهد خواهد بود.

امام جمعه شهرکرد گفت: حمایت‌های مردمی لازم است، مردم فلسطین و مقاومت نباید هرگز احساس تنهایی کنند که این همیشه بوده است و حمایت‌ها همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به سوم خرداد، عملیات بزرگ بیت‌المقدس و سالروز آزادی خرمشهر، اظهار داشت: بیست و چهار روز در چهار مرحله این عملیات آثار خوبی در پی داشت، پنج هزار و 400 کیلومتر مربع از خاک کشومان را  آزاد کرد.

وی افزود: 19 هزار در این عملیات از دشمن گرفته شد، شانزده هزار از دشمن کشته شدند که این عملیات دست برتری نیروهای کشور جمهوری اسلامی ایران را نشان داد و تحولی در داخل و خارج ایجاد کرد.

نکونام بیان کرد: شصت فروند هواپیمای جنگی دشمن و سه فروند هلی کوپتر نابود شد و بسیاری از تحولات دیگر که چشم‌ها را متوجه ایران اسلامی کرد که خطر اوج متوجه نیروهای کشور شد.

وی ادامه داد: مبادا مسئله اصلی از یادمان می‌رفت فلذا امام(ره) به میدان آمد و فرمود؛ خرمشهر را خدا آزاد کرد، ایشان با یک کلام یک جهت عمیق به همه نیروها بخشید بدانیم هر چه پیروزی و دستاورد داشته‌اییم همه عنایت پروردگار است.

نکونام تصریح کرد: باید دانست ما مامور و مکلف هستیم و جز تکلیف محوری در هیچ عرصه‌ای حرکت نکنیم باید در همه عرصه‌ها از جمله عرصه سیاسی، اقتصادی، انتخابات، خانواده، فرهنگ، کار تولید و ... از خداوند متعال دور نشویم و از او استمداد جوییم.

وی اظهار داشت: باید از بی‌خدا حرکت کردن ترسید چرا که آن زمان دیگر به جایی نمی‌رسیم و دشمن بر ما سلطه پیدا می‌کند که این درس همیشگی را امام راحل در پیش پای ما قرار داد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به چهارم خرداد ماه، روز ملی مقاومت و پایداری شهر دزفول، گفت: این شهر زیر بمباران موشک قرار گرفت اما مردمانش مقاومت و ایستادگی کردند و الگو شدند.

وی با اشاره به پنج خرداد روز نسیم مهر و حمایت از خانواده‌های زندانیان، تصریح کرد: حمایت از خانواده‌ زندانیان یک ضرورت است و هر قدر می‌توانیم به آنها کمک کنیم چرا که اینها نیازمند هستند‌ و باید حمایت شوند.

امام جمعه ایلام: حضور مردم در پای صندوق‌های رای، راه حل مشکلات اقتصادی موجود استامام جمعه کرمانشاه: مردم جهان علیه رژیم صهیونیستی قیام کردندامام جمعه سنندج: حضور مردم در انتخابات باعث تقویت نظام و ناکامی دشمن می‌شود

نکونام در پایان با اشاره به سی اردیبهشت روز ملی جمعیت، خاطرنشان کرد: جمعیت یک مسئله کلیدی برای نظام اسلامی و کشور ایران است که باید آن را گسترش داد و به گفتمان تبدیل کرد، پیری جمعیت یک خطر است و انقلاب باید با نشاط جلو رود.

انتهای پیام/7540/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه شهرکرد جمعیت یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد یک امام جمعه از واگذاری استقلال تهران | این بی عدالتی و جفا به مردم است

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه کنگان با انتقاد از واگذاری سهام استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس اظهار کرد: ضمن احترام به همه تیم‌های ورزشی کشور و هواداران آنها، از هلدینگ خلیج فارس انتظار داریم همانگونه که آلایندگی پتروشیمی‌های این هلدینگ برای مردم جنوب استان بوشهر است، حمایت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی آن نیز باید برای مردم محروم این خطه باشد.

وی بیان کرد: چرا باید تیم‌های ورزشی ما از حداقل‌ها محروم باشند اما صدها میلیارد به تیم‌های پایتخت نشین تعلق بگیرد.

خطیب جمعه کنگان بیان کرد: در مسائل فرهنگی و اجتماعی و زیرساختی این خطه ده‌ها مشکل وجود دارد که هر وقت از صنعت درخواست داشتیم هزار بهانه برای نشدن دارند اما برای یک تیم اینگونه هزینه می‌کنند.

محمودی گفت: از نمایندگان عالی دولت و مجلس شورای اسلامی درخواست دارم این دغدغه مردم را با جدیت دنبال کنند.

وی افزود: سهم مردم کنگان از هلدینگ خلیج فارس باید گرفته شود.

خطیب جمعه کنگان با تبریک روز معلم و تجلیل از مقام شامخ شهید معلم و فیلسوف بزرگ شهید آیت الله دکتر مطهری اظهار نمود: شهید مطهری فقیه و فیلسوف و معلم بزرگی بود که از هر فرصتی برای روشنگری و هدایتگری استفاده می‌کرد.

محمودی با عنوان اینکه معلم فقط اختصاص به آموزش و پرورش ندارد گفت: هر کسی نقش هدایتگری و تعلیم و تربیت دارد شایسته قدرشناسی است.

وی با عنوان اینکه معلمی شغل انبیاست افزود: هدایت، تعلیم، ارشاد و احیای نفوس میراث انبیایی است که معلم نیز چنین نقشی دارد.

امام جمعه کنگان با گرامیداشت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: شوراها مظهر مشارکت مردم در حاکمیت و نقشی کلیدی در مدیریت شهری دارند و احترام به آنان احترام به مردم است زیرا شوراها وکلای مردم اند.

لزوم حمایت از کارگران

محمودی با اشاره به اهتمام نظام دینی به مسئله شوراها در تشکیلات مختلف، با قدردانی از تلاش‌های شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان کنگان افزود: بارها شاهد بودیم وکلای مردم برای پیگیری مشکلات مردم به مرکز کشور سفر کرده و در کشور و استان مطالبات مردمی را پیگیری کردند.

وی با تاکید بر پیگیری امور و مطالبه گری گفت: نقد و مطالبه گری از شوراها خوب است اما تقدیر و قدرشناسی از کارها و خدمات نیز شایسته است.

امام جمعه کنگان با اشاره به سالروز دستور رهبری مبنی بر مبارزه با فساد گفت: دستگاه‌های مسئول در قوای مختلف با رصد و نظارت جدی برای عینیت بخشیدن به فرمان مطاع معظم له بیش از پیش جدیدت داشته باشند.

خطیب جمعه کنگان با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس و لزوم اقدام فرهنگی و گفتمان ساز برای جلوگیری از تحریف در این زمینه و با عنوان اینکه ملت بزرگ ایران اجازه نمی‌دهند کسی عزت شأن را خدشه دار کند گفت: هر کشوری بخواهد کوچک‌ترین دست درازی کند، حافظان خلیج همیشه فارس دست او را قطع خواهند کرد.

محمودی با تبریک روز جهانی کار و کارگر و عنوان اینکه کارگران ایرانی محور اصلی تحقق شعار سال و افسران جبهه اقتصادی و سازندگی و حرکت دهنده چرخ تولید کشورند، با استناد به روایات و نیز کلام بزرگان از جمله مقام معظم رهبری، بیان کرد: همه مردم و مسئولان باید نسبت به حقوق کارگران اهتمام جدی و عملی داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت امنیت شغلی کارگران، رعایت عدالت در دریافت حقوق و نیز ضرورت مسلح شدن کارگران به دانش روز و متناسب با نیاز کشور، به صنعتی بودن شهرستان کنگان اشاره و گفت: متولیان صنعت در امر بکارگیری نیروهای بومی در رده‌های مختلف اهتمام جدی ورزند.

کد خبر 847252 منبع: مهر برچسب‌ها خلیج فارس خبر ویژه فوتبال ورزش باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • انتقاد یک امام جمعه از واگذاری استقلال تهران | این بی عدالتی و جفا به مردم است
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند