Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@07:38:33 GMT

اعلام نتايج آزمون حافظان قرآن کريم؛ تا 40 روز آينده

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۷۱۵۰

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان دارالقرآن گفت: نتیجه شانزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم تا چهل روز آینده از طریق سایت تلاوت این سازمان اعلام می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ در حاشیه برگزاری این آزمون در دانشگاه علم و صنعت افزود: بیش از 8 هزار و 100 نفر از حافظان قرآن کریم در سراسر کشور در این آزمون در سطوح 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: امسال استقبال خیلی خوبی از این آزمون شد و با توجه به شرایط ناشی از همه گیری کرونا برآورد ما این بود که شاید ریزش زیادی در شرکت کنندگان داشته باشیم، اما در آزمون امروز تقریباً مطابق با آزمون پارسال حضور یافتند و از سال‌های گذشته تاکنون رشد قابل توجهی در شرکت کنندگان در این آزمون داریم.
حجت الاسلام اخوان صباغ، شرکت کنندگان در این آزمون را عمدتاً بانوان دانست و افزود: در آزمون امسال حدود 12 درصد رشد در شرکت کنندگان آقا داریم.
وی گفت: این آزمون در 86 حوزه در مناطق مختلف کشور برگزار شد البته با توجه به این که از پارسال با بیماری منحوس کرونا مواجه ایم برای اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی مجبور شدیم این آزمون را با فاصله‌های بیشتر و رعایت سخت گیرانه‌تر شیوه نامه‌ها برگزار کنیم.
رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به استقبال بسیار برای شرکت در آزمون ابراز امیدواری کرد: به طور مستمر حافظان بیشتری در این گونه آزمون‌ها شرکت کنند.
حجت الاسلام اخوان صباغ از طرح سازمان دارالقرآن برای برگزاری آزمون عمومی حفظ قرآن کریم به موازات آزمون تخصصی حفظ قرآن مجید خبر داد و گفت: آزمون عمومی حفظ نیز امسال برگزار می‌شود و کسانی که نمی‌خواهند مراحل مختلف شرکت در آزمون‌های حفظ را به منظور گرفتن مدرک طی کنند می‌توانند در آزمون عمومی حفظ شرکت کنند.
وی افزود: برای اعطای مدرک تخصصی حفظ عمومی قرآن کریم نیز در سراسر کشور برنامه ریزی کردیم که با ظرفیت نهاد‌ها و مؤسسات معتبر حفظ کل قرآن کریم برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام اخوان صباغ اضافه کرد: برنامه ما این است که این آزمون را مرداد برگزار کنیم و البته، چون آزمون به شکل غیر متمرکز برگزار می‌شود حافظان قرآن کریم می‌توانند به مؤسسات و نهاد‌های ذیربط مراجعه و در آزمون شرکت کنند.
وی گفت: آزمونی که امروز برگزار شد آزمون تخصصی قرآن کریم بود یعنی کسانی که خود را به عنوان حافظان تخصصی قرآن می‌شناسند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.
رئیس سازمان دارالقرآن ابراز امیدواری کرد: با نهادینه شدن فرهنگ و گفتمان حفظ قرآن کریم و کمک رسانه‌های مختلف به ویژه رسانه ملی، مطالبه رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به 10 میلیون حافظ قرآن کریم تحقق یابد.
وی همچنین درباره اعتبار مدارک اعطایی به حافظان قرآن کریم اظهار داشت: مدارکی که به شرکت کنندگان داده می‌شود مدارک معتبر است به نحوی که حافظان 10 جزء، مدرک معادل دیپلم و سطح 5، حافظان 20 جزء مدرک معادل فوق دیپلم و سطح 4 و حافظان کل قرآن کریم مدرک سطح 3 معادل لیسانس را دریافت خواهند کرد.
حجت الاسلام اخوان صباغ افزود: دو مرحله دیگر از آزمون هم وجود دارد که داوطلبان می‌توانند با حضور در آن، مدارکی در سطوح 2 و 1 معادل فوق لیسانس و دکتری حفظ قرآن را دریافت کنند.
وی گفت: سال‌های گذشته و امسال نوجوانان و جوانان بسیاری در این آزمون شرکت کردند آزمونی که برای حضور در آن مقطع تحصیلی و سن شرکت کنندگان اصلاً اهمیتی ندارد و صرفاً حافظان قرآن بودن مهم است.
حجت الاسلام اخوان صباغ افزود: در این چارچوب نوجوان 14 ساله‌ای داریم که پارسال پس از شرکت در این آزمون مدرک فوق لیسانس دریافت کرد یعنی در حالی که حتی دیپلم نگرفته بود، اما مدرک کارشناسی ارشدش را دریافت کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، رئیس سازمان دارالقرآن ابراز امیدواری کرد: خانواده با ایجاد انگیزه در فرزندانشان بتوانند بهترین استفاده را از این فرصت کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حافظان قرآن کریم حجت الاسلام اخوان صباغ رئیس سازمان دارالقرآن حافظان قرآن کریم شرکت کنندگان شرکت کنند حفظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۷۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از بوابة الاهرام، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این طرح دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح، از طریق تارنمای اینترنتی مقرأة الحرمین به نشانی maqraa.gph.gov.sa یا از طریق نرم افزار‌های (اپلیکیشن)‌های طراحی شده اقدام کنند.

 

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • مدیرعامل مس رفسنجان: مشخص شد مشکل تیم بازیکنان نبودند/ با نویدکیا در فصل آینده به دنبال تیمی خوب هستیم
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا