Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@00:51:41 GMT

باتری سیمانی قابل شارژ، گامی در جهت حل بحران انرژی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۷۲۱۵

باتری سیمانی قابل شارژ، گامی در جهت حل بحران انرژی

محققان دپارتمان معماری و مهندسی عمران باتری از جنس سیمان طراحی کرده‌اند که می‌تواند برای ساخت شهرهای هوشمند مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از ایندیپندنت، از این باتری سیمانی می‌توان برای روشن کردن ال‌ای‌دی‌ها، فراهم کردن اتصال ۴G در مناطق دورافتاده و حفاظت کاتدی که روشی برای جلوگیری از خوردگی فلزات است استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ترکیب این باتری با صفحه‌های خورشیدی می‌توان آن را تبدیل به منبع انرژی برای سیستم‌های نظارت بزرگراه‌ها یا پل‌ها برای تشخیص ترک و آسیب کرد.

در ساخت این باتری از یک ترکیب مبتنی بر سیمان به همراه مقدار کمی الیاف کربن برای افزایش رسانایی و انعطاف‌پذیری استفاده می‌شود.

درون این ترکیب الیاف کربن با روکش فلز قرار دارد از فلز آهن به عنوان آند و نیکل به عنوان کاتد استفاده می‌شود.

دکتر اما ژانگ(Emma Zhang) می‌گوید: نتایج مطالعات قبلی درمورد باتری‌های سیمانی عملکرد کمی را نشان می‌داد بنابراین ما دریافتیم که باید به گونه‌ی دیگری عمل کنیم و راه دیگری برای تولید الکترودها بیابیم. این طراحی جدید که قابل شارژ شدن نیز هست تاکنون هرگز بررسی نشده بود.

محققان معتقدند که باتری‌های سیمانی، یکی از معمول‌ترین مواد در ساختمان‌سازی، می‌توانند راه‌حلی برای حل بحران انرژی باشند.

دکتر ژانگ می‌گوید: ما فکر می‌کنیم در آینده می‌توان بخش‌های کاملی از یک ساختمان را از سیمان کاربردی ساخت. اما از آنجا که زیرساخت‌های بتنی ۵۰ یا حتی ۱۰۰‌ ها سال دوام می‌آورند باید این باتری‌ها را متناسب با طول عمر سیمان ساخت و یا قابلیت تعویض و بازیافت باتری‌ها را با پایان عمر مفیدشان فراهم کرد. این چالشی اساسی از نظر فنی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيمان باتري ساختمان سازي باتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۷۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد

امارات متحده عربی به زودی مناقصه‌ای را برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید راه‌اندازی خواهد کرد که تعداد رآکتور‌های هسته‌ای در این کشور کوچک خلیج‌فارس را ۲ برابر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، امارات متحده عربی، شریک امنیتی ایالات متحده، اولین کشور عربی بود که نیروگاه هسته‌ای را با افتتاح نیروگاه «براکه» ساخت کره جنوبی در ابوظبی در سال ۲۰۲۱ آغاز کرد.

منابع آگاه که نامشان فاش نشده است، عنوان کردند امارات متحده عربی قصد دارد امسال مناقصه‌ای را برای ساخت چهار رآکتور جدید در ماه‌های آینده راه‌اندازی کند.

این منابع گفتند امارات می‌خواهد مناقصه برگزار کند و ساخت‌وساز را در اوایل امسال آغاز کند تا نیروگاه جدید تا سال ۲۰۳۲ برای رفع نیاز‌های انرژی پیش‌بینی‌شده به بهره‌برداری برسد.

مناقصه برای همه پیشنهاددهندگان بالقوه از جمله شرکت‌های آمریکایی، چینی و روسی آزاد خواهد بود.

سازمان فدرال نظارت هسته‌ای این کشور در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌ریزی برای ایجاد دومین نیروگاه هسته‌ای گفت که آماده است در صورت تصمیم دولت برای ساخت نیروگاه‌های جدید، مجوز‌ها و مقررات لازم را بررسی و صادر کند.

امارات متحده عربی که در سال ۲۰۰۹ توافقنامه همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای را با آمریکا امضا کرد، می‌گوید برنامه هسته‌ای این کشور صلح‌آمیز است و هدف آن تنها تولید انرژی برای کاهش وابستگی به نفت است.

امارات یکی از کشور‌هایی بود که در اجلاس آب و هوای COP ۲۸ که در اواخر سال گذشته در دبی برگزار شد، توافق نامه‌ای را امضا کرد تا تولید انرژی هسته‌ای جهان را طی چهار دهه آینده سه برابر کند.

در دیگر نقاط خاورمیانه، مصر درحال‌توسعه اولین نیروگاه هسته‌ای خود است که توسط روسیه ساخته شده است. عربستان سعودی قصد دارد برنامه هسته‌ای غیرنظامی داشته باشد، اما تاکنون از امضای توافقنامه همکاری با ایالات متحده که مانع از غنی‌سازی اورانیوم این کشور خلیج‌فارس می‌شود، خودداری کرده است.

ساخت چهارمین راکتور نیروگاه براکه از نوع APR-۱۴۰۰ با طراحی کره‌ای در ژوئیه ۲۰۱۵، سه سال پس از شروع کار بر روی اولین راکتور براکه آغاز شد. سه راکتور اول اکنون به طور کامل تحت نظارت FANR فعال هستند.

نیروگاه هسته‌ای براکه که توسط کره جنوبی ساخته شده و در ابوظبی در ساحل به سمت عربستان سعودی و قطر قرار دارد، انتظار می‌رود یک چهارم برق مورد نیاز این کشور را تامین کند.

دیگر خبرها

  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • رقابت چین و هند برای نفوذ به بخش انرژی سریلانکا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • آیا با خرده های پاک کن می توان دوباره پاک کن ساخت؟ (فیلم)