جانی دپ | زندگینامه جانی دپ | جانی دپ و امبر هرد
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۷۳۷۶
جانی دپ بیوگرافی جانی دپ
جانی دپ بازیگر ، کارگردان ، موسیقی دان ، فیلمنامه نویس و تهیه کننده آمریکایی است. برنده جایزه گلدن گلوب ، چندین نامزد اسکار و گلدن گلوب. همچنین در کتاب رکوردهای گینس به عنوان پردرآمدترین بازیگر ذکر شده است.
9 ژوئن در کنتاکی آمریکا متولد شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
جانی که به طور مستقل نواختن گیتار را آموخته بود و به عضویت The Kids درآمد و در آن فعالیت خود را در کلوپ های شبانه فلوریدا آغاز کرد. و سپس به طور کلی خانه را ترک کرد و با گروهش به لس آنجلس رفت. در سن بیست سالگی ، جانی با لوری الیسون ، خواهر یکی از نوازندگان گروهش ازدواج کرد. با این حال ، بازی در یک گروه درآمد قابل توجهی نداشت و لذا مجبور بود با مشاغل عجیب و غریب کنار بیاید: او قلم های چشمه می فروخت ، خندق حفر می کرد ، پیک بود ... این سبک زندگی به مذاق او خوش نمی آمد نهایتان دو سال بعد از همسرش طلاق گرفت.
جانی دپ در فیلم "Crybaby" (1990) آغاز بازیگری جانی دپبه لطف لوری الیسون بود که بازیگری جانی دپ با معرفی وی به نیکلاس کیج شروع به کار کرد. به لطف کاریزما ، جانی به سرعت وارد صحنه فیلمبرداری می شود. یکی از اولین فیلمهایی که از او دعوت شد ، تله بیوگرافی بیتنیک بزرگ کرواک بود ، اما اولین نمایش واقعی روی صفحه فیلم در فرقه "کابوس در خیابان نارون" (1984) بود. او مورد توجه قرار گرفت و عمدتا به دلیل ظاهر ، به مجموعه تلویزیونی "خیابان پرش ، 21" (1991-1997) دعوت شد ، جایی که به مدت سه سال "گیر" بود. این سریال که برد پیت بسیار جوان نیز در آن ظاهر شد ، محبوبیت وحشیانه ای را برای این بازیگر به ارمغان آورد. (در سال 2012 ، بازسازی تمام صفحه این سریال منتشر شد که در گیشه روسیه با نام رمز "Macho and a Nerdy" نامگذاری شد. دپ از او دور نماند و در یکی از قسمت های فیلم بازی کرد ، اگرچه در مصاحبه های مختلف او در مورد سریال با لحن نسبتاً منفی صحبت کرد.) نقش دپ در فیلم "Crybaby" (1990) به ترتیب نظم جمعیت طرفداران خود را افزایش داد ، اما او آرزو نمی کرد که به عنوان یک بت زیبا کار کند از دختران دبیرستانی. به مجموعه تلویزیونی "خیابان پرش ، 21" (1991-1997) دعوت شد ، جایی که او به مدت سه سال "گیر" بود. این سریال که برد پیت بسیار جوان نیز در آن ظاهر شد ، محبوبیت وحشی این بازیگر را به ارمغان آورد. (در سال 2012 ، بازسازی تمام صفحه این سریال منتشر شد که در گیشه روسیه با نام رمز "Macho and a Nerdy" نامگذاری شد. دپ از او دور نماند و در یکی از قسمت های فیلم بازی کرد ، اگرچه در مصاحبه های مختلف او در مورد سریال با لحن نسبتاً منفی صحبت کرد.) نقش دپ در فیلم "Crybaby" (1990) به ترتیب نظم جمعیت طرفداران خود را افزایش داد.
بعدا به مجموعه تلویزیونی "خیابان پرش ، 21" (1991-1997) دعوت شد ، این سریال که برد پیت بسیار جوان نیز در آن ظاهر شد ، محبوبیت زیادی برای این بازیگر را به ارمغان آورد. نقش دپ در فیلم "Crybaby" (1990) طرفدارانش را افزایش داد .
برد پیت و جانی دپ آثار جانی دپنقطه عطف زندگی حرفه ای بازیگری دپ ، آشنایی وی با تیم برتون و بازی در داستان عجیب و غریب "ادوارد قیچی" (1990) بود که نامزد دریافت گلدن گلوب شد. به دنبال آن همکاری با کارگردانانی چون جیم جارموش ("مرد مرده" (1995)) ، تری گیلیام ("ترس و انزجار در لاس وگاس" (1998) ، "تخیل دکتر پرناسوس" (2009)) ، امیر کوستوریکا ("رویای آریزونا" (1993)) ، لاسه هالستروم ("آنچه گیلبرت انگور را می خورد" (1993) ، "شکلات" (2000)). همکاری با تیم برتون نیز ادامه داشت - دپ هنوز تقریباً در همه فیلم هایش ظاهر می شود.
با این حال ، محبوبیت خیره کننده ، رتبه بندی بالا و هزینه های بسیار زیاد بازیگر به لطف بازی در فیلم های محبوب - اد وود (1994) ، خواب آلود هالو (1999) ، چارلی و کارخانه شکلات (2005) ، دزدان دریایی کارائیب دریا »(2003) ،« دروازه نهم »(1999) ،« همسر فضانورد »(1999) ،« بنی و ژوئن »(1993) ،« دونی براسکو »(1997) ،« سوئینی تاد ، آرایشگر شیطان خیابان ناوگان "(2007) ...
طرفداران دپ به احساسات او حسادت می کردند - به خصوص وینونا رایدر ، که بازیگر حتی برای آن خال کوبی کرد "وینونا برای همیشه". اما بیشترین سردرگمی در صفوف آنها با ظهور ونسا پارادیس ایجاد شد ، او همسر و مادر دو فرزندش شد - دختر لیلی رز و پسر جک. با این حال ، چندی پیش ، این زوج ستاره ای از جدایی خبر دادند. دلیل این جدایی رابطه دپ با شریک زندگی در فیلم "The Rum Diary" (2011) Amber Heard بود که از سال 2011 آغاز شد. در ژانویه 2014 ، او از او خواستگاری کرد. دپ و هرد در 3 فوریه 2015 ازدواج کردند.
جانی دپ از دهه 2010 در فیلم های زیادی بازی کرده است. جالب ترین آنها : "جهانگردان" (2010) ، "رانگو" (2011) ، "دزدان دریایی کارائیب. On Stranger Tides »(2011) ،« The Rum Diary »(2011) ،« Dark Shadows »(2012) ،« The Lone Ranger »(2013) ،« Excellence »(2014) ،« Into the Woods ... »( 2014) ، "Tusk" (2014) ، "Mordecai" (2014) ، "Black Mass" (2015) ، "Yoganuts" (2016) ، "Alice Through the Looking Glass" (2016) ، "Fantastic Beasts and Where to Find آنها »(2016) ،« دزدان دریایی کارائیب. مردان مرده قصه نمی گویند »(2017) ،« قتل در اکسپرس شرقی »(2017) ،« جانوران خارق العاده. جنایات گریندل والد "(2018) و" در انتظار بربرها "(2020).
جانی دپ و امبر هردجانی دپ و امبر هرد
در حال حاضر ، حرفه بازیگر روزهای سختی را پشت سر می گذارد. دلیل این امر طلاق رسوائی از امبر هرد بود. هورد همسر سابق خود را به خشونت خانگی متهم کرد. به همین دلیل ، برخی از استودیوهای فیلم سازی به دپ پشت کردند ، گرچه افراد زیادی از دفاع وی دفاع کردند ، از جمله همسر سابق ونسا پارادیس در آوریل 2018 ، The Sun مقاله ویرانگری را در مورد دپ اختصاص داد. دپ از روزنامه به اتهام افترا شکایت کرد ، اما بازنده شد. این امر منجر به برادران وارنر شد. از او خواست که نقش جادوگر گریندل والد را ترک کند او نیز موافقت کرد و ترک کرد.
با وجود رسوائی ها ، جانی دپ طرفداران زیادی دارد که امیدوارند کار بازیگر محبوبشان دوباره برقرار شود و او همچنان با کار بازیگری آنها را خوشحال کند.
منبع: ساعت24
کلیدواژه: سئوی سایت جانی د پ دپ در فیلم امبر هرد جانی دپ دعوت شد برد پیت ظاهر شد
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
حرفهای جنجالی بازیگر مشهور که صداوسیما اصلا قبول ندارد
اعتماد نوشت: بهنام تشکر بهتازگی در برنامه «زودیاک» که در شبکه نمایش خانگی پخش میشود، حضور یافته و از بازیگران اصلی است.
گفتوگوی زیر به این مناسبت با او انجام شده است.
دلیل حضورتان در برنامه زودیاک، علاقه به بازی مافیاست یا حضور در یک گیم شو به عنوان یک تجربه متفاوت در قالب تصویر؟
من بازی مافیا را دوست دارم و از اولین نفراتی بودم که در تلویزیون مافیا اجرا کردم و گاد بازی بودم. هرچه سریهای جدیدتری از مافیا تولید شد، نقشهای بیشتری روی کار آمد که برای من جذاب بود. زودیاک هم سناریوی جذاب و متفاوتی داشت و وقتی دوستان دعوت کردند تصمیم گرفتم که در برنامه زودیاک باشم.
گرداندن بازی مافیا را بیشتر دوست دارید یا بازی کردن را؟
گرداندن بازی را بیشتر دوست دارم. اینکه سفید باشم برایم لذتبخشتر است.
نظرتان در مورد مدل اجرا و گردانندگی محمد بحرانی در زودیاک چیست؟
محمد را خیلی زیاد دوست دارم و به نظرم در هر جایی که قرار میگیرد، مخاطب همراهش است. فکر میکنم در فصل اول زودیاک، کمی با احتیاط گرداندن بازی را پیش میبرد و مراعات بازیکنها را میکرد. اطمینان دارم که خودش هم به این فکر کرده و در فصل دوم، به تغییر مدل گردانندگی بازی فکر کرده است.
از تجربه کار در نمایش خانگی و تفاوتش با تلویزیون بگویید؟
من تقریبا جزو اولین نفراتی بودم که نمایش خانگی را با سریال ساخت ایران تجربه کردم. ساخت ایران اولین سریالی بود که به صورت دی وی دی منتشر شد. این دو مدیا، تفاوتهای مشخصی دارند. محدودیتهای صدا و سیما، فیلمنامههایی که تثبیت میکند، ناظران پخشی که دارد با نمایش خانگی متفاوت است. فضای کار در پلتفرمها راحتتر است و به این واسطه، کارگردانها، نویسندهها به تبع آن بازیگران دستشان در کار بازتر است. اینها مواردی است که همه میدانند و البته خیلی هم پیچیده نیست.
به عنوان کسی که بخش زیادی از تجربیات کاریاش را به نقشآفرینی در سریالهای تلویزیون اختصاص داده، ممکن است که شما هم مثل خیلیها، نگران حال این روزهای تلویزیون باشید. از نظر شما تلویزیون چطور میتواند به وضعیت سابقش برگردد؟
تلویزیون باید به همه نظرات مردم توجه کند و برای همه اقشار مردم برنامه بسازد، نه فقط برای عدهای خاص. مدیران تلویزیون فعلی، تمرکزشان را بر چیزهایی گذاشتهاند که فقط و فقط خودشان قبول دارند در حالی که خودشان هم خیلی خوب میدانند که بخش زیادی از مخاطبشان را از دست دادهاند و به نظر میرسد که با این شیوهای که پیش میروند، خیلی هم برایشان مهم نیست. امیدوارم که این مدیران عزیز، تجدیدنظری در روند سیاستگذاریشان داشته باشند که تلویزیون مثل دهه هشتاد یا حتی اوایل دهه نود، دوباره به اوج خودش برگردد و با سریالهای پرطرفداری مثل ساختمان پزشکان و دودکش و باقی سریالهای خوب و موفق، مردم و مخاطب را برای خودش حفظ کند. من فکر میکنم مردم هنوز هم انتظار دارند تلویزیون به رسانه اصلی و ملی همه افراد جامعه تبدیل شود.
به سریال ساختمان پزشکان اشاره کردید؛ تیم سازنده این سریال، تجربیات خوبی در تلویزیون رقم زدند. به نظرتان جای خالی چهرههای دهههای قبل چقدر در تلویزیون احساس میشود؟
به نظرم بیشتر از جای خالی کسانی که در آن سریالها یا برنامهها کار میکردند، جای خالی برنامههایشان احساس میشود. این وضعیت، نتیجه مدل تصمیمگیری فعلی است. اتفاقا همان عوامل الان تجربیاتشان بیشتر شده و ممکن است در شرایط مطلوب، خیلی بهتر از قبل کار کنند. باز هم تأکید میکنم که تصمیمات تلویزیون مهم است و به نظرم خیلی هم جرات و جسارت ویژهای نمیخواهد. به هر حال آن برنامهها و سریالهای خیایان خلوت کن در همین تلویزیون، تولید و پخش شدهاند.
ترجیحتان کار در فضای کمدی است یا جدی؟
در حال حاضر به فضای کمدی نمیتوانم فکر کنم و راستش اصلا کمدی در من گم شده و دلایلش را هم همه میدانیم. اما به دور از شرایط فعلی، فضای جدی و درام را بیشتر دوست دارم.