Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@04:21:59 GMT

طرح جدید آژانس فضایی اروپا: ارسال ماهواره به مدار ماه

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۸۰۵۶

طرح جدید آژانس فضایی اروپا: ارسال ماهواره به مدار ماه

آژانس فضایی اروپا از طرح خود برای قراردادن ماهواره ها در مدار ماه برای «تسهیل ماموریت های آینده به نزدیکترین همسایه زمین» خبرداد.

به گزارش یورونیوز؛ نام این پروژه «نور مهتاب» یا همان moonlight است. آژانس فضایی اروپا قصد دارد در چارچوب این طرح به تمام کشورهایی که قصد اکتشافهای بیشتر «ماه» دارند خدمات ارتباطی و ناوبری ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تکیه بر خدمات ارائه شده از مدار ماه، آژانس های فضایی می توانند بدون نیاز به وسایل ارتباطی دست و پاگیر «ماه فرودها و یا همان کاوشگرهای» خود را طراحی کنند. پل ورهوف، مدیر ناوبری آژانس فضایی اروپا، می گوید این طرح کمک می کند تا مدیریت طرح های اکتشاف ماه مقرون به صرفه تر از گذشته شود.

آژانس فضایی اروپا در حال حاضر ماهواره های متعددی در سطح زمین دارد که به ایستگاه های تعیین وضعیت آب و هوا و شرکت های هوایی بهترین خدمات ناوبری و جهت یابی را ارائه می دهند.

کارشناسان می گویند این طرح جدید آژانس فضایی اروپا نقطه قوتی در رقابت با ناسا، سازمان فضایی ایالات متحده، خواهد بود. البته نقطه ضعف آژانس فضایی اروپا در این است که هنوز اروپایی ها بصورت مستقل برنامه ای اکتشافی ماه چون ناسا و یا سازمان فضایی هند ندارند.

ماموریت اولین ماهواره آژانس فضایی اروپا موسوم به «مسیریاب ماه» یا «لونار پتفایندر» از سال ۲۰۲۴ اجرایی و عملیاتی می شود.

لینک کوتاه: asriran.com/003IHU

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آژانس فضایی اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۸۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان

سازمان جهانی بهداشت به تازگی اعلام کرد که در ماه جاری میلادی به ۸۱۲ هزار نفر در افغانستان خدمات بهداشتی و درمانی ضروری ارائه کرده است. 

سازمان جهانی بهداشت با انتشار گزارش ماه جاری میلادی(فروردین-اردیبهشت) بیان کرد: این خدمات در ۹۳۳ مرکز بهداشت مستقر در سراسر افغانستان ارائه شده است.

این گزارش ضمن تاکید بر تعهد این سازمان نسبت به رسیدگی به نابرابری جنسیتی در زمینه ارائه مراقبت های بهداشتی و درمانی، اعلام کرد که ۴۴ درصد این افراد را زنان تشکیل می‌دهند. ۳۳ درصد دیگر را کودکان و سایر افراد آسیب پذیر تشکیل می‌دهند تا این سازمان نسبت به نادیده گرفته نشدن این جمعیت در معرض خطر اطمینان حاصل کند.

بر اساس این گزارش، در این بازه زمانی، عفونت‌های حاد تنفسی، مشکلات گوارشی و سرخک در میان مردم افغانستان بیشتر شایع بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است که ۳۴۱ کادر درمان در یک ماه اخیر در بخش‌های سلامت روان، حمایت روانی-اجتماعی، آموزش، مراقبت و درمان استاندارد خدمت رسانی کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • ارسال گل اینترنتی با 3 کلیک
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد