Web Analytics Made Easy - Statcounter

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با تبریک پیروزی بزرگ مقاومت اسلامی فلسطین برابر جنایات و جنگ افروزی های اخیر رژیم صهیونیستی ، عملیات شمشیر قدس را نشانه دست برتر انتفاضه در "میدان" و برهم خوردن معادلات به نفع گروههای فلسطینی در مصاف با اشغالگران دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخشی از این بیانیه آمده است: خدای بزرگ را شاکریم که در مقطعی حساس و تعیین کننده آتشفشان خشم و اراده مقدس مقاومت فلسطین در جای‌جای سرزمین‌های اشغالی به ویژه در قدس ، غزه و کرانه باختری را عامل خاکستر شدن آمال و آرزوهای رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی و حاکمان بی غیرت و خود فروخته برخی کشورهای اسلامی که تن به عادی سازی روابط با اشغالگران قدس شریف داده‌اند ، قرار داد و زوال قطعی این رژیم سفاک و کودکش را بیش از هر زمان دیگر در چشم جهانیان نزدیک تر ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می افزاید : نبرد ۱۱ روزه رزمندگان شجاع و غیرتمند فلسطین که به التماس و تمنای آتش‌بس یکجانبه از سوی صهیونیست‌ها منتهی شد بیش از هر واقعیتی نشان داد که "دوران بزن درو" و تخریب خانه ها و آوارگی مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین سپری شده است و این اراده پولادین صاحبان اصلی ارض مقدس از قدس تا غزه و از کرانه باختری تا سواحل مدیترانه و شمالی ترین مناطق در سرزمین‌های اشغالی است که یکپارچه ، مصمم ، مقتدر و با صلابت در پی بازپس گیری سرزمین های آبا و اجدادی خود و اخراج اشغالگران غاصبان و تشکیل فلسطین از بحر تا نهر است .

این بیانیه با تاکید بر اینکه " عملیات شمشیر قدس نشان داد دست برتر انتفاضه فلسطین امروز از سامانه گنبد آهنین به راحتی عبور کرده است و این صهیونیست ها هستند که از این پس باید زندگی در هراس و وحشت و سایه فرار به پناهگاه را تحمل کنند" تصریح کرده است: انتفاضه فلسطین به پشتوانه حمایت و همراهی جبهه مقاومت و درسی که از مکتب شهید قدس حاج قاسم سلیمانی آموخته است ، با ایمان ، ایستادگی ، پایداری و شجاعت مضاعف هم اینک ظرفیت بازدارندگی و شرایط مورد نیاز برای تحمیل "مهاجرت معکوس" صهیونیست‌های اشغالگر را فراهم تر و روز به روز به اجتناب ناپذیری آن می افزاید.

این بیانیه با تاکید بر لزوم گام‌های عملی صهیونیست‌ها برای پایان بخشیدن به تعرض ها در قدس و مسجد الاقصی و پرهیز از هرگونه خطای محاسباتی و خیال بافی برای ارتکاب جنایات و جنگ افروزی های جدید تصریح کرده است: غده سرطانی اسرائیل در مسیر میرایی و نابودی است و اشغالگران به خوبی دریافته اند که قادر به تداوم زورگویی ، خشونت و کشتار زنان ، مردان و کودکان بی دفاع فلسطینی و تکرار ماجراجویی های وحشیانه و قرون وسطایی نخواهند بود و از این پس بایستی با احتیاط و وحشت به سناریوهای جنایتکارانه خود در فلسطین بیاندیشند زیرا گروه‌های فلسطینی دیگر اعتنایی به تهدیدات پوشالی آنها نخواهند کرد.

این بیانیه در پایان با تبریک پیروزی خجسته و دستاورد راهبردی و تاریخی انتفاضه قدس و تعظیم به مقام شامخ شهیدان مقاومت فلسطین در نبرد ۱۱ روزه و تاکید بر تداوم درخشش رزمندگان و مجاهدان فلسطینی در مصاف با اشغالگران قدس تصریح کرده است: سپر دفاعی گنبد آهنین و پشتیبانی های همه جانبه رژیم تروریستی آمریکا و دیگر متحدان منطقه ای و فرامنطقه‌ای در برخورد با انتفاضه ای که از سنگ به موشک های نقطه زن و قدرتمند رسیده است از این پس فاقد خاصیت و تأثیر خیالی بوده و این اراده مردم مظلوم فلسطین است که در حوادث بزرگ آینده تعیین کننده است ، آینده‌ای که صهیونیست ها هر لحظه آن را باید در انتظار تحمل ضربات مهلک و مرگبار از اقتدار و مقاومت رشید و نهفته در سرزمین‌های اشغالی و سناریوهای رزمندگان شجاع و غیرتمند فلسطینی باشند.

لینک کوتاه: asriran.com/003IHY

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: صهیونیست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۸۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که شهادت دو اسیر فلسطینی ساکن غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی تأکیدی بر تداوم جنایات جنگی این رژیم در حق ملت فلسطین است.

این جنبش از جامعه جهانی خواست رژیم اشغالگر را برای کشف سرنوشت اسرای فلسطینی ساکن غزه و بازگرداندن آن‌ها به جمع خانواده‌هایشان تحت فشار قرار دهند.

از سوی دیگر، سایت شبکه المیادین با انتشار نسخه‌ای از مفاد اصلی توافق پیشنهادی میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین نوشت: این توافق دارای سه مرحله است؛ مرحله نخست که طی ۴۰ روز انجام می‌شود و امکان تمدید آن وجود دارد: توقف موقت عملیات نظامی میان دو طرف و عقب نشینی نظامیان صهیونیست در قسمت شرقی به طوری که از منطقه‌های پرجمعیت به سمت منطقه نزدیک به مرزها حرکت کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: مرحله نخست توافق مذکور همچنین شامل توقف پروازهای نظامی و شناسایی در نوار غزه به مدت هشت ساعت در یک روز و ۱۰ ساعت در روزهای آزاد سازی اسرا است. بعد از گذشت یک هفته از آزاد سازی تمام زنان، نظامیان صهیونیست از خیابان الرشید همسو با خیابان صلاح الدین عقب نشینی می‌کنند تا ورود کمک‌های بشردوستانه تسهیل شود. همچنین به آوارگان فلسطینی غیرمسلح اجازه داده می‌شود به خانه‌های خود بازگردند و با آزادی در سراسر نوار غزه رفت و آمد کنند.

در بیست و دومین روز بعد از آزاد سازی ۲ سوم اسرا، نظامیان صهیونیست از مرکز نوار غزه به ویژه محور شهدا نتساریم و میدان الکویت و شرق صلاح الدین به سمت منطقه نزدیک به مرز عقب نشینی می‌کنند و آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه بازمی گردند. ورود کمک‌های بشردوستانه به صورت گسترده به میزان ۵۰۰ کامیون که نیمی از آن به سمت شمال ارسال می‌شود تسهیل خواهد شد.

بر اساس این توافق، نیروهای مقاومت ۳۳ اسیر زن و مرد صهیونیست را شامل صهیونیست‌های زیر ۱۹ سال، بالای ۵۰ سال و بیماران و زخمی‌ها آزاد می‌کنند. رژیم صهیونیستی نیز ۲۰ اسیر کودک و زن را در برابر هر اسیر صهیونیست آزاد می‌کند.

نیروهای مقاومت فلسطین تمام نظامیان زن صهیونیست را آزاد می‌کنند و در مقابل رژیم صهیونیستی در برابر آزادی هر یک از آنها ۴۰ اسیر فلسطینی (محکوم به حبس ابد و حبس عادی) را آزاد می‌کند. البته تل آویو می‌تواند بیشتر از ۲۰۰ اسیر آزاد نکند.

در نخستین روز اجرای توافق مذکور، نیروهای مقاومت سه صهیونیست را آزاد می‌کنند و بعد از آن هر سه روز سه صهیونیست دیگر را آزاد خواهند کرد. این روند آزادی ابتدا با زنان اسیر صهیونیست آغاز می‌شود و تا ۳۳ روز ادامه دارد. رژیم صهیونیستی نیز اسرای فلسطینی را آزاد می‌کند.

در این توافق ذکر شده که سازمان ملل و نهادهای ذیربط به وظایف خود در خصوص کمک رسانی به بخش‌های مختلف نوار غزه عمل کنند. بازسازی زیرساخت‌های برقی، آبی، فاضلابی و ارتباطی نوار غزه نیز آغاز می‌شود. در توافق مذکور بر لزوم واردات تجهیزات لازم برای برپا کردن اردوگاه‌های آوارگان تاکید شده است. در روز چهاردهمین، نیروهای نظامی زخمی می‌توانند از طریق گذرگاه رفح به خارج فلسطین برای درمان منتقل شوند.

کد خبر 6095375

دیگر خبرها

  • حمله مقاومت اسلامی عراق به اهدافی در عمق فلسطین اشغالی
  • درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه
  • عقب‌نشینی تل‌آویو از شروط خود در توافق پیشنهادی با مقاومت فلسطین
  • جزئیات توافق پیشنهادی سه مرحله‌ای میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • سازمان دفاع مدنی غزه: هنوز بیش از ۱۰۰۰۰ پیکر زیر آوارها مدفونند
  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها
  • شهادت رزمنده حزب الله در راه قدس
  • بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد