Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت هند علیرغم آنکه چند سال پیش به خاطر عدم عمل به تعهدات از پروژه گازی فرزاد «ب» کنار گذاشته شد، حالا دوباره در حال دعوت کردن خود به این پروژه گازی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سخنگوی وزارت امور خارجه هند اعلام کرد: طرف ایرانی خواستار ورود هندی‌ها در مراحل بعدی توسعه میدان گازی فرزاد «ب» هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش منیت، در حالی هندی‌ها دوباره خود را به پروژه‌های گازی ایران دعوت می‌کنند که پس از خروج آمریکا از برجام به تعهدات خود در این پروژه عمل نکرده و توسط ایران کنار گذاشته شدند.

آریندام باغچی، سخنگوی وزارت امور خارجه هند در این باره می‌گوید: ایرانی‌ها خواستار ورود هندی‌ها در مراحل بعدی توسعه میدان فرزاد ب هستند.

این میدان البته در سال ۲۰۰۸ توسط خود هندی‌ها کشف شده بود و آن‌ها اعلام کردند که این میدان ۲۳ هزار میلیارد فوت مکعب ذخیره گاز دارد که ۶۰ درصد آن قابل برداشت است. این میدان همچنین دارای ذخایر عظیم میعانات گازی هم است.

وزارت امور خارجه هند می‌گوید: ورود یک کنسرسیوم هندی به طرح توسعه میدان فرزدا ب در جریان است و آن‌ها در این زمینه در حال تعامل با ملت ایران هستند.

البته لازم به ذکر است قرارداد توسعه این میدان اخیرا با یک شرکت داخلی امضاء شده است و معلوم نیست، هندی‌ها بر چه مبنایی دوباره در حال دعوت کردن خود به میدان گازی فرزاد ب هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: میدان گازی فرزاد ایران و هند فرزاد ب گاز ایران نفت ایران گازی فرزاد هندی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۸۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت سیر مزیت بی‌نظیر استان همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز مریانج، گفت: صنعت کشاورزی، مزارع سرسبز و کشت سیر در شهر مریانج یک مزیت نسبی برای استان است.

وی با اشاره به اینکه احداث شهرک سیر برای تقویت زنجیره ارزش که در جهان بی‌نظیر است، مورد توجه و پیگیری قرار دارد، افزود: صادرات محصولات صنایع‌دستی و کشاورزی با هماهنگی و انسجام بخش اقتصادی استان پیگیری شود.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: تکمیل زنجیره ارزش با هم‌افزایی در شهر ملایر، مریانج و تویسرکان شکل بگیرد و بازار تجاری و اقتصادی غرب کشور و صادرات تقویت شود.

وی اضافه کرد: زهد، تدین و تقوای مردم شریف مریانج حتی پیش از انقلاب‌اسلامی پرآوازه و این دیار همواره میزبان علمای شاخص بوده است‌.

قاسمی‌فرزاد گفت: در سال‌های ابتدای انقلاب‌اسلامی نیز مردم بصیر، فهیم و انقلابی مریانج در مقابل تحرکات منافقین کوردل ایستادگی و در دوران دفاع‌مقدس ۱۶۰ شهید والامقام هدیه کردند.

وی تصریح کرد: در کوران حوادث و جریان‌های مختلف انقلاب‌اسلامی مردم شریف مریانج در خدمت حضرت امام‌خمینی (ره) و حضرت امام‌خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بودند.

وی بیان کرد: شهر مریانج مسیر تردد بیش از ۸۰ درصد زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) به ویژه در ایام اربعین است. بنابراین وجود مصلی تنها مختص مریانج نیست و از این ظرفیت برای میزبانی از زائران معزز استفاده می‌شود.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: با توجه به وجود معادن سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، شهرداری مریانج بازارچه عرضه صنایع‌دستی و سنگ‌های قیمتی و زینتی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد منطقه ویژه گردشگری با توجه به ظرفیت این منطقه از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده شود، گفت: شناسنامه مسکن استان تهیه شده و پروژه‌های نهضت ملی مسکن توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در شهرها با حضور فرمانداران و شهرداران با قوت پیگیری می‌شود.

کد خبر 6095258

دیگر خبرها

  • محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد
  • حضور پاکدامن و رهبری در جدول ٦٤ نفره
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • کمین غافلگیرکننده یک ببر برای گاومیش هندی (فیلم)
  • رقص آذری و هندی حامد آهنگی و آقای بازیگر!
  • کشت سیر مزیت بی‌نظیر استان همدان
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • طرز پخت ۱۱۰ کیلو کابلی پلو با گوشت (فیلم)
  • (ویدیو) روش متفاوت روستاییان هندی برای طبخ آبگوشت زغالی
  • انعکاس مظلومیت کودکان غزه در ادبیات مقاومت