Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@15:23:42 GMT

جاسوسی دولت ترامپ از خبرنگاران

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۹۲۵۲

جاسوسی دولت ترامپ از خبرنگاران

خبرگزاری فارس: رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به صورت مخفیانه به سوابق تماس‌ها و ایمیل‌های یک خبرنگار «سی‌ان‌ان» دسترسی پیدا کرده است.

«سی‌ان‌ان» گزارش داده سوابق تماس‌های تلفنی و مکاتبات ایمیلی «باربارا استار»، خبرنگار امور دفاعی این شبکه خبری در اختیار وزارت دادگستری ترامپ قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشاگری سی‌ان‌ان دو هفته بعد از آن صورت می‌گیرد که روزنامه واشنگتن‌پست خبر داد وزارت دادگستری آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ سوابق تماس‌های تلفنی سه نفر از خبرنگاران این روزنامه که اخبار مربوط به تحقیقات درباره تبانی احتمالی ترامپ و روسیه را پوشش می‌داده‌اند را در اختیار گرفته است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان می‌گوید وزارت دادگستری حدود ۱۰ روز پیش طی نامه‌ای به اطلاع «باربارا استار» رسانده به سوابق تماس‌های تلفنی و مکاتبات ایمیلی او در بازه‌ای دو ماهه (از ۱ ژوئن ۲۰۱۷ تا ۳۱ جولای ۲۰۱۷) دست پیدا کرده است.

«جف زاکر»، رئیس شبکه خبری سی‌ان‌ان در بیانیه‌ای گفت: «سی‌ان‌ان قویاً دستیابی محرمانه به مکاتبات روزنامه‌نگاران را که طبق متمم اول قانون اساسی آمریکا ممنوع است محکوم می‌کند.»

زاکر در این بیانیه همچنین خاطرنشان کرده خواستار برگزاری جلسه‌ای فوری با وزارت دادگستری برای توضیح در خصوص این رویداد است.

این شبکه خبری خاطرنشان کرده باربارا استار در بازه دو ماهه‌ای که تحت جاسوسی قرار داشته مشغول پوشش اخبار مربوط به سوریه و افغانستان و همچنین گزینه‌های نظامی پیشنهاد‌شده به ترامپ در خصوص کره شمالی بوده است.

وزارت دادگستری دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا تأیید کرده که سال گذشته رسماً خواستار دسترسی به این سوابق شده، اگرچه مشخص نکرده این اسناد را برای تحقیق در خصوص کدام پرونده می‌خواسته است.

دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ با چالش‌های زیادی برای خبرنگاران رسانه‌ها همراه بود. رئیس‌جمهور سابق آمریکا بارها در نشست‌های خبری، با روزنامه‌نگارانی که او را به چالش می‌کشیدند برخوردهای تند داشت.

منبع: فردا

کلیدواژه: جاسوسی دولت ترامپ وزارت دادگستری سوابق تماس شبکه خبری سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۹۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد

به گزارش خبرگزاری سبا یمن یک منبع امنیتی یمن تایید کرد که سرویس‌های امنیتی این کشور توانستند توطئه‌های جاسوسی دشمن آمریکایی و اسرائیلی را خنثی کنند.

براساس گزارش المیادین، این منبع توضیح داد که سرویس‌های امنیتی فردا در بیانیه‌ای رسمی جزئیات بیشتری در مورد توطئه‌هایی که خنثی شده‌اند را فاش خواهند کرد.

نکته قابل توجه این است که یمن از طریق عملیات علیه مناطق اشغالی در عمق اراضی اشغالی فلسطین و هدف قرار دادن کشتی‌های صهیونیست و کشتی‌هایی که به مقصد اراضی اشغالی حرکت می‌کنند، یک جبهه حمایتی برای غزه است.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن چند روز پیش از آغاز اجرای مرحله چهارم تشدید تنش در پاسخ به ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

سریع تصریح کرد: این مرحله شامل هدف قرار دادن تمامی کشتی‌هایی که ممنوعیت ناوبری رژیم صهیونیستی را نقض می‌کنند و کشتی‌هایی که از دریای مدیترانه عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند در هر منطقه‌ای که نیرو‌های مسلح یمن به آن دسترسی داشته باشند، است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد