Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@04:13:56 GMT

افتتاح مرکز تخصصی علوم در کانون پرورش فکری استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۹۳۸۲

افتتاح مرکز تخصصی علوم در کانون پرورش فکری استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اصفهان، سیدمحمدقلمکاریان هدف از ایجاد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را رشد و پرورش توان فکری، شکوفایی استعداد، خلاقیت و غنا بخشیدن به اوقات فراغت، تحقق ارزش‌های دینی و هنجارهای اسلامی و انقلابی کودکان و نوجوانان دانست و اظهار کرد: ۵۶ مرکز فرهنگی هنری ثابت، ٣ مرکز سیار و ٢ مرکز پستی استان اصفهان با ارائه فعالیت‌های عمومی و تخصصی در ۵ بخش فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی مشغول فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری ٢٩٣ کارگاه تخصصی فرهنگی، هنری و ادبی

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اصفهان افزود: برگزاری ٢٩٣ کارگاه تخصصی فرهنگی، هنری و ادبی، ۸ هزار و ۷۳۷ عضو مجازی، ۳۷ هزار و ۲۳۳ ساعت آموزشی و ٧٠٠ نشست برخط که بیانگر تلاش بی‌وقفه کارکنان هریک از بخش‌های این مجموعه فرهنگی هنری و درجهت تحقق اهداف پیش‌بینی شده کانون استان اصفهان در دوران شیوع بیماری کرونا از ابتدا تا به امروز است.

وی ضمن تأکید بر برنامه‌ریزی و برگزاری آموزش‌های دینی و قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان گفت: پیش‌بینی کارگاه‌های برخط (مجازی) با رویکرد دینی و قرآنی در دستور کار مربیان قرار گرفته است.

قلمکاریان با اشاره به برگزاری دوره‌های پژوهش و مقاله‌نویسی مطرح کرد: آموزش خبرنگاری به صورت رایگان ویژه نوجوانان فراگیر و عادی مراکز کانون برگزار شد و پس از اتمام دوره تکمیلی خبرنگاری، نوجوانان متعهد و آموزش دیده در انعکاس اخبار مربوط به مراکز کانون پرورش فکری یاری‌گر ما خواهند بود.

افتتاح مرکز تخصصی علوم در کانون پرورش فکری استان اصفهان

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اصفهان با اشاره به تولید ۴ هزار محتوای آموزشی در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی، برگزاری ١٨٠ ویژه برنامه به مناسبت هفته کتاب، ١۵٠ ویژه برنامه دهه ولایت، ٢٢٠ ویژه برنامه هفته ملی کودک و ۴٢٠ ویژه برنامه دهه فجر، عنوان کرد: افتتاح مرکز تخصصی علوم بیانگر اوج فعالیت خالصانه و شبانه‌روزی کارکنان کانون استان اصفهان بود.

وی با بیان ویژه برنامه‌های کانون استان اصفهان به منظور ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: روایت‌گری دلاوری‌های رزمندگان اسلام در قالب قصه‌گویی و شعرخوانی، برگزاری مهرواره بین‌المللی نقاشی اربعین، فراخوان هشت سال دلدادگی و ترنم حماسه در راستای اهمیت و توسعه فرهنگ عاشورایی و برگزاری ویژه برنامه «دوستی‌های بی‌پایان» به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها از اهم فعالیت‌های انجام شده در مراکز کانون استان اصفهان است.

رونمایی از ٢٠ عنوان کتاب کودک و نوجوان

قلمکاریان اضافه کرد: برگزاری نمایشگاهی از آثار اعضای کودک و نوجوان با موضوع ایثار و شهادت، برپایی نمایشگاه نقاشی با موضوع سردار دل‌ها در قالب هنرهای تجسمی، نمایشگاه مجازی نقش‌ها و نگاره‌ها، نمایشگاه دستاوردهای مربیان و اعضای کانون، نمایشگاه معرفی کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس و شخصیت‌های فاخر دوران جنگ تحمیلی، رونمایی از ٢٠ عنوان کتاب کودک و نوجوان و مسابقه هایکو کتاب( نوشتن اسم کتاب‌های دفاع مقدس و ساختن جمله زیبا) از دیگر اقدامات انجام شده کارگروه کودک و نوجوان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اصفهان هدف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان را در راستای ارائه خدمات فرهنگی‌، هنری، ادبی، دینی و علمی به شش گروه هدف عنوان کرد و اذعان داشت: با ٣٠ اداره و سازمان استان تفاهم‌نامه همکاری امضا و فعالیت‌های مشترکی به مناسبت‌های مختلف با این نهادها و سازمان‌ها برگزار شده است.

کسب رتبه‌های برتر در مهرواره‌ها و جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی توسط ۷۰ عضو

وی هم چنین به تشریح نقش کانون پرورش فکری در حوزه فرهنگی، هنری، ادبی و علمی برای استعدادیابی پرداخت و گفت: با تلاش‌های انجام شده توسط مربیان کانون در سراسر مراکز کانون استان در سال گذشته بیش از ٧٠ عضو کانون پرورش فکری موفق به کسب رتبه‌های برتر در مهرواره‌ها و جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی شده‌اند.

قلمکاریان از استقبال کودکان و نوجوانان از مهرواره‌ها و فراخوان‌های برگزار شده استان اصفهان در سال گذشته خبر داد و افزود: مهرواره‌هایی تحت عنوان نمایش‌خانه کوچ، هنرهای تجسمی نقش‌ها و نگاره‌ها، سرود سرایش، ستاره‌های بی‌نشان، در مسیر آینده (آشنایی با مشاغل)، طنز خنده باران(ویژه شب یلدا) و نقل سپیده خنده برگزار شد و فراخوان نامه‌ات به دستم رسید، هشت سال دلدادگی و نیایش از جمله فراخوان‌های برگزار شده سال ۹۹ کانون اصفهان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اصفهان ضمن معرفی جشنواره شادآبی به منظور ارتقای سطح آگاهی کودکان و نوجوانان در خصوص ارزش و اهمیت آب، گفت: از بین ۴٠۰٠ هزار اثر نقاشی و ۴٩٠ فیلم کوتاه(ویدئو کلیپ) ارسالی مربیان و اعضای کانون استان اصفهان به دبیرخانه این جشنواره، در بخش نقاشی ١٢ اثر به عنوان رتبه برتر، در بخش فیلم کوتاه ١٠ اثر و ٢ اثر در قالب ویدئوکلیپ رتبه‌های اول تا سوم راکسب کردند. 

وی با اشاره به شاخص‌های ارزیابی و عملکرد مثبت کانون استان اصفهان در سطح کشور گفت: این موفقیت مرهون تلاش و زحمات کارکنان و مربیان کانون در سال گذشته با وجود مشکلاتی از جمله بیماری کرونا قابل قدردانی است و امیدوارم امسال با عزم جدی در کنار کودکان و نوجوانان اوقات خوشی را برای آنان رقم بزنیم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ح/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان اصفهان عملکرد کودکان نوجوانان مدیرکل کانون پرورش فکری استان اصفهان کانون استان اصفهان کودکان و نوجوانان کودک و نوجوان مراکز کانون ویژه برنامه مهرواره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر یک شنبه طی دیدار با مدیرکل و معاونان فرهنگی و اداری‌مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: حوزه فرهنگ، نیازمند توجه بیشتر است و چنانچه دغدغه مند این عرصه هستیم، لازم است از کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنیم.

فرماندار رشت بر لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت تاکید کرد و گفت: غفلت متولیان، امکان نقش آفرینی دشمنان و تأثیر گذاری آموزه‌های آنان را در ذهن و ضمیر نسل کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

وی بر همین اساس نیز نقش کانون را مهم ارزیابی و با قدردانی از اهتمام دست اندرکاران این نهاد فرهنگی در جهت جذب مخاطب و جذاب سازی فعالیت‌ها ادامه داد: افزایش ارتباط میان نسلی، مدیریت حضور آینده سازان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین، ایجاد بسترهای مناسب برای همراهی خانواده‌ها، از اولویت‌های مجموعه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

عاشوری با اشاره به اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان برای مواجهه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و با ضروری توصیف کردن پیوست تربیتی فعالیت‌ها ادامه داد: برای فرهنگ سازی، لازم‌است از افراط و تفریط پرهیز کرده و با حمایت‌های مالی از فعالان فرهنگی و استفاده از نیروی انسانی توانمند نقش آفرین باشیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فضاهای فرهنگی در دستورکار مسئولان است و با استقبال از راه‌انداری مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان رشت تصریح کرد: با تعریف طرح‌های عمرانی مناسب از سوی کانون، نسبت به تأیید پروژه و اختصاص منابع مالی لازم اقدام می‌کنیم.

کد خبر 6097370

دیگر خبرها

  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین