Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@07:36:31 GMT

۴۶۴۴ خودرو در فارس رایگان گازسوز شدند

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۰۰۲۳

۴۶۴۴ خودرو در فارس رایگان گازسوز شدند

امیر بنی کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به طرح رایگان گازسوز کردن خودرو‌های عمومی، گفت: تعداد ۵ هزار و ۵۸۶ دستگاه خودروی عمومی تاکسی و وانت بار استان که دارای شرایط بوده در این طرح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد چهار هزار و ۶۴۴ دستگاه خودرو (۸۵ درصد) در سطح این استان به طور رایگان گازسوز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هم‌اینک نیز مالکان تعداد ۹۴۲ دستگاه خودرو در انتظار گازسوز موتور خودرو‌های هستند که طی ۲ هفته آینده این‌ها تبدیل به وضعیت خواهند شد.

بنی کریمی ادامه داد: ۱۳ مرکز تخصصی و دارای مجوز‌های فنی لازم در سطح استان فارس عملیات دوگانه‌سوز کردن موتور خودرو‌های متقاضی را بر عهده دارند که ۷ مرکز در کلانشهر شیراز واقع شده است.

او در ادامه با اشاره به طرح تبدیل تاکسی‌های اینترنتی و مسافربر‌های شخصی به دوگانه‌سوز سی. ان. جی که از انتهای اسفندماه پارسال آغاز شده است، بیان کرد: این طرح با اولویت ماشین‌های پرمصرف ادامه دارد و بر اساس آن حدود ۷۵ درصد از هزینه تبدیل به صورت یارانه دولتی پرداخت می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با اشاره به اینکه هزینه گازسوز کردن موتور خودرو‌های عمومی بر عهده شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است، اظهار داشت: متقاضیان می‌بایست به این منظور با مراجعه به سامانه اطلاعات جامع خودرو‌های دوگانه‌سوز فعال در شبکه اینترنت با آدرس gcr.niopdc.ir در آن ثبت‌نام لازم را انجام دهند.

بنی کریمی تصریح کرد: در فروردین‌ماه امسال، میزان ۳۱ میلیون مترمکعب سوخت سی ان جی در فارس مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد رشد بیش از ۵۵ درصدی هستیم.

او با اشاره به اینکه پارسال ۴۵۰ نوبت از مجاری عرضه سوخت جایگاه‌ها در سطح استان بازدید داشتیم، افزود: همچنین در ۵۰ روز گذشته در ۴۳ مرحله این بازدید‌ها انجام شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با بیان اینکه در ۱۲۹ باب جایگاه منطقه فارس سوخت سی ان جی عرضه می‌شود، گفت: سهم استان فارس از مصرف سوخت کشور ۶.۵ درصد است که رتبه پنج کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت پخش فرآورده های نفتی فارس گازسوز کردن خودروها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۰۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو فوتی در واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در بندرخمیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ فرمانده انتظامی بندرخمیر گفت: ماموران یگان امداد بندرخمیر هنگام گشت زنی در یکی از جاده های مواصلاتی شهرستان، به یک دستگاه خودرو وانت نیسان پلاک مخدوش و حامل سوخت قاچاق مشکوک شده و دستور توقف دادند.
سرهنگ علی اکبر مرادی افزود: راننده بدون توجه به دستور ایست پلیس و علائم هشدار دهنده، با افزایش سرعت فرار کرد که پس از طی مسافتی به دلیل عدم توانایی راننده در کنترل خودرو واژگون و دچار حریق شد.

بیشتر بخوانید؛ مهار آتش سوزی یک باب مغازه در بندرعباس
وی گفت: در این حادثه راننده و یک نفر از سرنشینان آن در دم فوت کردند و سرنشین دیگر به بیمارستان منتقل شد.
فرمانده انتظامی بندرخمیرافزود: زوایای مختلف وقوع این حادثه در حال بررسی است که نتیجه نهایی متعاقباً اطلاع رسانی می شود.

دیگر خبرها

  • خودرو ایسوزو D-MAX مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • دو فوتی در واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در بندرخمیر
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • رانندگی خودرو دیزلی با سوخت زیستی
  • فوت سرنشینان خودرو سوختبر
  • فوت سرنشینان خودرو سوخت‌بر بر اثر واژگونی
  • کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۱۰ خودرو
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان