Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@10:33:06 GMT

پست پیشتاز روزهای کرونایی!

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۰۴۴۸

پست پیشتاز روزهای کرونایی!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در راستای اجرای تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر خارج نشدن مردم از خانه، شرکت ملی پست با تمرکز بر ارائه خدمات پستی تجارت الکترونیک، توانسته به میزان قابل توجهی از تردد‌های غیر ضروری شهروندان جلوگیری کند.

شرکت ملی پست به عنوان گسترده‌ترین ارائه دهنده خدمات پستی در سطح کشور ضمن رعایت کامل موارد بهداشتی، سختی و مرارت خدمت رسانی این ایام را با شیرینی تامین سلامت و امنیت همشهریان برخود هموار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی در روزهایی که ادارات استان با کاهش ساعت کاری مواجه شدند، اداره کل پست استان زنجان به مانند روزهای گذشته اقدام به دریافت و ارسال مرسولات پستی کرد و با نهایت استفاده از ظرفیت نیروها و برنامه‌ریزی صورت گرفته برای پایان سال خوشبختانه تاکنون هیچ خللی در عملکرد پست ایجاد نشده است.

همه مرسوله‌های وارد شده به پست به صورت کامل ضدعفونی می‌شود و برای ارسال مرسولات نیز مجدد عملیات ضدعفونی انجام و همچنین تمامی امکانات ضدعفونی و دستکش و الکل برای نیروها تهیه شده است.

نامه‌های پستی تبدیل به بسته‌های پستی با حجم و وزن زیاد شده است و بیشتر آنها همان خرید و فروش‌های اینترنتی است که امروزه مردم به دلیل شرایط بهداشتی در فضای فیزیکی انجام نمی‌دهند و در خانه می‌مانند تا توسط موزع پستی به دست آنها برسد.

بر اساس اساسنامه شرکت ملی پست، این شرکت به عنوان شرکت ملی و حاکمیتی مکلف است تمام کشور را پوشش سراسری بدهد حتی اگر در روستایی ۱۰ نفر زندگی کنند، بسته‌ها باید در زمان مشخص به دست آن‌ها برسد.

خاصیت دیگر پست این است که بر اساس نیازهای روز جامعه به روز می‌شود، یعنی اگر در گذشته شرکت ملی پست بیشتر مسؤول توزیع نامه یا خدمات نیابتی مانند کارت سوخت، کارت ملی، مدارک، سند و پرونده‌های قضایی بود اما امروزه و خصوصا در شرایط کرونا با تغییر سبک زندگی مردم، رساندن خریدهای اینترنتی به دست مشتریان اصلی‌ترین خدمتی است که شرکت ملی پست آن را ارائه می‌دهد.

شرکت پست استان زنجان نیز در روزهای کرونایی از فعالیت بازنمانده و حتی بیشتر از روزهای عادی به خدمت‌رسانی ادامه می‌دهد.

یکی از پستچیان با تجربه زنجانی که ۲۰ سال است در این حوزه فعالیت دارد، درباره روزهایی کرونایی پست گفت: با توجه به غیرحضوری شدن خدمات و افزایش مرسولات ساعات کاری پست افزایش یافته است.

مهدی عباسی با اشاره به اینکه قبلا مرسولات پستی صرفا مدارک و یا بسته‌‎های کوچک پستی بود، افزود: امروز شرایط به گونه‌ای پیش رفته است که افراد حتی لباس و دارو را هم از طریق پست سفارش می‌دهند.

افزایش ساعت کار پستچی‌ها در زنجان

وی با بیان اینکه حجم کار تا حدی زیاد است که حتی خرید لوازم خانگی و سفارش آن هم از طریق پست انجام می‌شود، گفت: شاید اگر قبلا یک نامه‌رسان ۱۰۰ مرسوله پستی داشت، این روزها به دو برابر یعنی ۲۰۰ مرسوله رسیده است.

این موزع پستی با اشاره به افزایش ساعت کاری پستچی‎‌ها در ایام کرونایی بیان کرد: اغلب موزعان پستی برای اینکه دپوی مرسوله وجود نداشته باشد، به صورت خودکار ساعت کاری خود را افزایش داده‌اند.

وی با بیان اینکه گاها گروه امانات پستی حتی تا ساعت ۲۰ شب نیز فعال هستند، تصریح کرد: همه تلاش موزعان پستی این است که مرسولات به موقع به دست صاحبانش برسد.

عباسی با اشاره به اینکه افزایش ساعت کاری و شیوع ویروس کرونا تاثیری در افزایش قیمت خدمات نداشته است، تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش مضاعفی که موزعان پستی دارند، مرسولات در همان روز به دست مردم می‌رسد.

این موزع پستی با بیان اینکه گسترش کسب و کارهای اینترنتی موجب افزایش ارسال مرسولات شده است، گفت: علاوه بر این مرسولات دیگری از جمله صنایع دستی، مواد غذایی و حتی محصولات ویژه یک شهر برای مثال زیتون طارم هم افزایش یافته و بر اساس ظرفیت شاهد ارسال آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا با همه مشکلاتی که داشت، موجب دیده شدن پست شد، اضافه کرد: حتی در نمایشگاه کتاب نیز پست ثابت کرد که تاثیر بسزایی در ارسال مرسولات دارد.

این پستچی با تجربه زنجانی با اشاره به اینکه افزایش مرسولات در ایام کرونا موجب همکاری بیشتر پستچیان و استفاده از ظرفیتهای مشترک هم شده است، گفت: حتی گاها موزعان پستی بسته‌هایی را که در نزدیکی محل زندگی خودشان است به صورت انفرادی به دست گیرنده می‌رسانند.

وی با اشاره به اینکه افرایش کار پست و شیوع ویروس کرونا تعرفه خدمات پستی را افزایش نداده است، اضافه کرد: خوشبختانه با تلاشی که همکاران پستی انجام می‎‌دهند، مرسولات در کمترین زمان ممکن و با نازل‌ترین قیمت به دست گیرنده می‌رسد.

این موزع پستی در ارتباط با خدمات پست در زمینه ارائه کد پستی نیز گفت: با توجه به اینکه یکی از عمده‌ترین دلایل مراجعه مردم به دفاتر پستی، دریافت کدپستی ۱۰ رقمی است، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه GNAF.POST.IR کدپستی مورد نیاز خود را به‌صورت غیرحضوری دریافت کنند.

عباسی ضمن توصیه به شهروندان در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و خروج از خانه به جز در موارد ضروری، گفت: خدمات غیرحضوری پست از طریق اپلیکیشن «پستخونه» و «الوپست» می‌تواند بخش عمده‌ای از نیاز مردم به خدمات پستی را برآورده سازد.

مدیرکل پست استان زنجان نیز درباره فعالیت پست در روزهای کرونایی گفت: شیوع ویروس کرونا تاثیری در ارائه خدمات از سوی پست نداشته و حتی کار این ارگان بیشتر هم شده است.

جواد رسولی با اشاره به اینکه در جریان شیوع ویروس کرونا قیمت ارسال مرسولات افزایش نیافته و ثابت است، اضافه کرد: خوشبختانه کار پست به حدی است که تا دورترین نقاط نیز مرسولات ارسال می‌شود.

رونق کسب و کار اینترنتی در زنجان

وی افزود: پست رونق کسب و کار، تجارت الکترونیک و ایجاد فرهنگ خرید و فروشی اینترنتی با استفاده بانک اطلاعاتی کدپستی 10 رقمی را ایجاد کرده و خدماتی که از سوی پست ارائه می‌شود سبب صرفه جویی در وقت و کاهش آلودگی هوا و ترددهای غیرضروری شده است.

مدیرکل پست استان زنجان با اشاره به اقبال مردم از پست گفت: یکی از دلایلی که مردم پست را برای جابه‌جایی مرسولات خود انتخاب می‌کنند، در کنار تغییر فرهنگ خرید در دوران کرونا، هزینه‌های بسیار پایینی است که این بخش دارد.

وی با تاکید بر اینکه کار ارسال مرسولات به روز شده است و تاخیرات را به حداقل رسانده‌ایم، افزود: از طرفی، برای حفظ سلامت همکاران خودمان و مردم الزاما باید ضدعفونی بسته‌ها نیز انجام شود که نامه‌رسان به کرونا مبتلا نشود.

رسولی با اشاره به فرآیند تحویل مرسولات پستی گفت: پس از قبول مرسوله، مرحله پردازش در زمان‌بندی آغاز می‌شود و مرسوله‌ها از نقاط مختلف جمع‌آوری می‌شوند تا به مرکز تجزیه و مبادلات برسند و پس از آن در مرکز تجزیه مرسولات در این نقطه پس از تجزیه و کیسه‌بندی، در نرم افزار مبادله ثبت می‌شوند و وارد مرحله بعدی یعنی رهسپاری در مقاصد مختلف می‌شوند.

وی با اشاره به عملکرد قابل قبول پست در ارسال مرسولات گفت: اداره کل پست به دنبال گسترش این اقدامات است که کسی برای امور پستی بیرون از خانه نیاید.

مدیرکل پست استان زنجان با اشاره به شناسایی نیازمندی‌های صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی و غرفه‌های بازار الکترونیک، گفت: در همین راستا با ۳۰ فروشگاه اینترنتی قرارداد بسته شده است که با پست همکاری دارند.

رسولی توضیح داد: افزایش سرعت بارگذاری صفحات، ارائه محصولات در طبقه‌بندی‌های متنوع با مدیریت متمرکز، امکان مشاهده کالاهای دارای تخفیف در جشنواره‌های فروش، امکان جستجوی پیشرفته کالاها بر اساس رسته کالا، فروشگاه ارائه دهنده کالا، برند کالا، رنج قیمت و استان و نیز نمایش اطلاعات مربوط به سفارشات در قالب بارکد دو بعدی از جمله ویژگی‌های این سامانه است.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: پست زنجان افزایش قیمت عباسی تجریه شیوع ویروس کرونا پست استان زنجان ارسال مرسولات شرکت ملی پست خدمات پستی خدمات پست ساعت کاری ساعت کار بسته ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با وجود علاقه ناپولی؛ قرارداد جانپیرو گاسپرینی با آتالانتا تمدید می‌شود

انتظار می‌رود در روزهای آینده، قرارداد جدیدی بین جانپیرو گاسپرینی و آتالانتا امضا شود

طرفداری | به گزارش گاتزتا دلو اسپورت، آتالانتا از عملکرد جانپیرو گاسپرینی کاملا رضایت دارد و می‌خواهد در روزهای آتی، قرارداد جدیدی به این سرمربی 66 ساله پیشنهاد کند. آتالانتا علاوه بر حضور در فینال کوپا ایتالیا و فرصت کسب جام این رقابت‌ها، در لیگ اروپا نیز عملکرد درخشانی داشته و با حذف لیورپول، به مرحله نیمه نهایی راه یافته است. برگامویی‌ها همچنین با قرارگیری در رتبه ششم سری آ و اختلاف ۲ امتیازی با رم رده پنجمی (با ۱ بازی کمتر نسبت به جالوروسی)، از شانس بسیار خوبی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نیز برخوردارند.

گاسپرینی هم می‌خواهد بماند

در کنار علاقه آتالانتا، خود گاسپرینی نیز از ادامه همکاری با با این تیم استقبال می‌کند و به احتمال زیاد، به پیشنهاد تمدید قرارداد پاسخ مثبت خواهد داد. سرمربی ایتالیایی تا سال ۲۰۲۵ با آتالانتا قرارداد دارد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، آن را به مدت یک فصل دیگر نیز تمدید خواهد کرد.

ناپولی شانسی ندارد

در روزهای اخیر، شایعاتی مبنی بر علاقه ناپولی به مانوئل گاسپرینی شنیده شده بودند و از این سرمربی به عنوان یکی از گزینه‌های هدایت پارتنوپی نام برده می‌شد اما طبق ادعای گاتزتا، گاسپرینی و آتالانتا هیچ یک تمایلی به ترک یکدیگر ندارند و اورلیو دی لورنتیس باید روی دیگر گزینه‌ها برای نشستن روی نیمکت تیمش سرمایه‌گذاری کند.

آنتونیو کونته، استفانو پیولی و جانپیرو گاسپرینی جدی‌ترین گزینه‌های هدایت ناپولی

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • با وجود علاقه ناپولی؛ قرارداد جانپیرو گاسپرینی با آتالانتا تمدید می‌شود
  • برگزاری روزهای تدبر قرآنی در ملایر
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • عکسی که امیر غفارمنش، هومن حاجی‌عبداالهی و محمدرضا علیمردانی در پستی مشترک از ۱۵ سال پیش خودشان منتشر کردند
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • روزهای درخشان کامیابی نیا با بازوبند در اصفهان
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است