Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام جعفری گفت: در عرصه انتخابات آن قشری که می‌توانند روشنگری و تبیین داشته باشند و سره و ناسره مشکلات را باز کنند جوانان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی جعفری مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص تحول‌خواهی اظهار کرد: نسل جوان دو دسته هستند گروهی که فرهیختگان علمی کشور و دانشگاهی هستند و گروهی که نتوانستند معلومات دانشگاهی پیشرفته داشته باشند؛ هر دوی این گروه می‌توانند موتور متحرک انقلاب را به حرکت در بیاورند اما از دانشگاهیان انتظار بیشتری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: انتظار بیشتری از نسل دانشجو به دلیل تحصیلات و علمی که دارند می‌توان داشت که میدان‌دار عرصه‌های مختلف باشند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی بیان کرد: هم در بخش‌هایی که فعالیت‌های خاص علمی جوانان به جامعه برمی‌گردد و چه بخشی که به مدیریت و سیاست‌گذاری فکری و فرهنگی در محیط جامعه نیاز باشد؛ این جوانان هستند که می توانند در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام جعفری یادآورشد: اگر بخواهیم نگاهی به نسل جوان خصوصا فرهنگی و فرهیخته داشته باشیم این جوانان پیشگامان حرکت در بخشی از نیازهای کشور هستند که این نیازها در عرصه سیاسی، روشنگری، اقتصادی و صنایع می تواند باشد.

اگر جوانان جلودار باشند مشکلات سریعتر حل می‌شود

وی خاطرنشان کرد: اگر جوانان جلودار باشند بسیاری از مسائل و مشکلات مردم که گلایه‌هایی نیز وجود دارد سریعتر و بهتر حل می شود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی بیان کرد: یکی از مسائل مهمی که امروز همه ما اعم از بازاری، حوزوی، دانشگاه، آموزش و پرورش و کشاورز درگیر آن هستیم و مسئله مهمی در کشور است، انتخابات است.

حجت الاسلام جعفری ضمن تاکید بر این‌که جوانان با انرژی که دارند می توانند بهترین تشخیص را داشته باشند، افزود: در عرصه انتخابات آن قشری می‌توانند روشنگری و تبیین داشته باشند و سره و ناسره مشکلات را باز کنند جوانان هستند.

طلبه و دانشجو ظرافت بیشتری نسبت به انتخابات دارند

وی ادامه‌داد: در حوزه علمیه و دانشگاه حساسیت بالاتری نسبت به مسائل کشور وجود دارد از این رو طلبه و دانشجو دقت و ظرافت بیشتری در عرصه انتخابات دارند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی بیان کرد: هرکسی که ادعای اسلام دارد وظیفه دارد در عرصه انتخابات ورود پیدا کند چراکه نظیر همدلی تاکنون نمونه هایی در محیط جامعه از جمله ماه مبارک رمضان مشاهده شد.

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: زمانی که مردم مقید به فریضه الهی نماز و روزه هستند با توجه به این که انتخابات یک فریضه و تکلیف است، مردم می‌توانند سرنوشت خوبی رقم بخورد.

وی اظهار کرد: محیط دانشگاه اداری است و در این محیط، مسئولان و مدیران حق ورود شخصی به مسئله انتخابات را ندارند اما تشکل‌های دانشجویی طبق تعریفی که دارند، آئین‌نامه و جایگاهی که در هیات نظارت برای آنها تعریف شده می توانند مجوز بگیرند و مناظره و جلسات انتخاباتی برگزار کنند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی اضافه کرد: تشکل های دانشجویی طبق قانون می توانند با مجوز هیات نظارت طرفین کاندیداها را دعوت کنند و در جلسات بیاورند هرچند جلسات با وجود بیماری کرونا مشکل دارد اما وجود این گونه جلسات می تواند قدرت انتخاب بهتری را به افراد بدهد.

مناظرات در فضای دانشجویی عامل انتخاب بهتر

حجت الاسلام جعفری مناظرات کاندیداها در فضای دانشجویی را یکی از عوامل انتخاب بهتر دانست و گفت: هر مخاطب می تواند بهتر قدرت انتخاب داشته باشد و برگزیند کدام یک از دو طیف و تفکر واجد شرایط و کدام فاقد شرایط هستند.

وی تصریح کرد: در مناظرات خود کاندیداها به این نتیجه می رسند که فردی که با آن ها رقابت می‌کنند از آنها بهتر است اما به دلیل فضای رقابتی به این موضوع اقرار نمی‌کنند اما گاهی در میان مراجع و علما، مرجعی که سهم بیشتری از زهد و دین دارد مراجع مردم را به این افراد معرفی می کنند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه امام خامنه‌ای تاکید بر تشکیل دولت جوان مومن انقلابی دارند، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ممکن است رئیس جمهور در میان سالگی و با درایت باشد و مجموعه ای که چینش می کنند و به عنوان اعضای دولت انتخاب می‌کند هم از نظر جسمی روحی و فکری آماده فعالیت و تلاش باشند.

حجت الاسلام جعفری افزود: امام خامنه‌ای شهید سلیمانی را به عنوان فرد انقلابی مثال زدند که با وجود این‌که در میان‌سالی قرار داشت اما به عنوان فرد جهادی عمل می‌کردند.

وی تأکید کرد: گاهی افراد ممکن است ظاهرا و براساس شناسنانه سن‌شان بالا باشد اما وقتی حرکت و اقدام او را می‌بینیم خیلی جوان عمل می‌کند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی تصریح کرد: زمانی که شاه خائن به پیامبر اسلام(ص) توهین کرد، حضرت امام قدم می زدند و بسیار ناراحت بودند و می گفتند "حیف که من پیر شدم وگرنه خودم این مردک را ادب می کرد" با اینکه سن‌وسالی از ایشان گذشته بود اما روحیه جوان داشتند.

باید رئیس جمهور روحیه جوان گرایی داشته باشد

حجت الاسلام جعفری یادآورشد: اگر واقعا رئیس دولت و مجموعه دولت از نظر توان جسمی و تفکر روحیه جوان گرایی و انقلابی را داشته باشند می توانیم دولت جوان و با تجربه‌ای داشته باشیم. 

وی در پاسخ به این‌که چرا مسئولان دولتی ناامید به توانمندی‌های داخل لایق حکمرانی بر مردم را نیستند، گفت: وقتی یک چیزی را باور نداریم نمی توانیم اجرا کنیم وقتی چیزی را باور داشتیم برای آن کار ارزش قائل می شویم.

امید داشتن به توانمندی داخلی اصول پیشرفت جامعه اسلامی است

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی امید داشتن به توانمندی داخل را از اصول پیشرفت جامعه اسلامی دانست و گفت: اگر باور داشته باشیم به اندوخته های داخلی می توانیم با تلاش و باور مشکلات را حل کنیم.

متاسفانه برخی مسئولان باورشان مشکل دارد

حجت الاسلام جعفری امید را یکی از بازوهای قوی برای حکمرانی بر جامعه اسلامی بیان کرد و افزود: گاهی این مشکل در مسئولان وجود دارد که خیلی از مدیران برای اینکه توان و خواسته ملت را عملی کند باورشان مشکل دارد.

وی با بیان این‌که گاهی یک مدیری با ارتباط و مذاکره می خواهد مشکل را حل کند، تصریح کرد: آمریکا 40 سال در کشور بود به نفع ما عمل نکرد مشکل این است اگر تجربه و امتحان کردیم و سابقه و تاریخ ما سوابق آمریکا را نشان می‌دهد نباید دنبال ارتباط باشیم اما باورمان مشکل دارد و باید باورمان را اصلاح کنیم.

مذاکرات باید جهت واقعی داشته باشد

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی تاکید کرد: باید قبول کنیم مذاکرات و مواضع باید جهت واقعی داشته باشد؛ آمریکا برای ما کاری انجام نمی‌دهد که اگر این باور در ما تقویت شد خیلی از مشکلات حل می شود.

حجت الاسلام جعفری جوان گرا نبودن رئیس جمهور را یک آسیب برای جامعه دانست و گفت: اکثر جمعیت کشور ما جوان هستند و اگر رئیس جمهور جوان گرا نباشد اکثریت انرژی و توان کشور را نادیده گرفته است.

وی به این مثال که اگر در یک خانواده پدر خانواده فرزندان خود را باور نکند آن خانواده به بالندگی و رشد نمی رسد، افزود: اگر نسل جوان را باور داشته باشیم و این باور در عرصه های مختلف نمود پیدا کند موفق خواهیم شد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی حضور جوانان در دفاع مقدس را عامل اصلی پیروزی دانست و افزود: در طول تاریخ خصوصا دفاع مقدس همیشه با فکر، توان و نیروی جوانان پیروز شدیم.

حجت الاسلام جعفری متذکرشد: چطور می‌شود حضور جوانان در جنگ یک الگوی پیروزی است اما در عرصه های مختلف توان و نیروی جوانان نادیده گرفته شود در صورتی که باید به آنها میدان داد و فرصت را برای نشان دادن استعداد های آنها فراهم کرد.

رئیس جمهور باید نسل جوان را باور داشته باشد

وی ضمن تاکید بر این‌که باید رئیس جمهور نسل جوان را باور داشته باشد، گفت: توجه داشته باشیم خواسته مردم چه است بیشترین امکانات در اختیار رئیس جمهور است و فردی که به عنوان رئیس دولت و با انتخاب مردم بالا آمده است خیلی بی انصافی است که مردم را رها کند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی بخش عمده مشکلات کشور را به دلیل بی تفاوتی در مقابل فساد عنوان کرد و یادآور شد: افرادی که ضدفساد نبودند خودشان به فساد مبتلا نبودند، وقتی مسئولی در جایی از فسادی مطلع می شود و نسبت به آن حساسیت لازم را نداشته باشد فسادهای متعددی اتفاق می افتد.

باید رئیس جمهور ضدفساد باشد تا اعضای دولتش مفسد نباشد

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: اگر رئیس جمهوری ضد فساد باشد در دولت او فساد نباید اتفاق بیفتد؛ حتی اگر فسادگران در دولت های دیگر کارهایی را انجام دادند حساب کار خود را می کنند.

وی تاکید کرد: حتی اگر قانون با تعدادی از مفسدان برخورد کند اما افراد دیگری هستند که دنباله روی فساد باشند از این رو یکی از خصیصه های مهم رئیس جمهور باید ضد فساد باشد و به شدت با مفسدان برخورد کند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی بیان کرد: ایران اسلامی مال همه است و در این کشور از هر جهت امکاناتی وجود دارد که بتوان آن را اداره کرد از همه مردم که تاکنون در عرصه های مختلف حضور داشتند و پشتیبان انقلاب بودند این است که در عرصه انتخابات نیز تلاش کنند و برترین حضور را داشته باشند.

حجت الاسلام جعفری ضمن تاکید بر اینکه ما در انتخاب خودمان مدیون و مسئول هستیم، گفت: زمانی که  یک نفری رای می آورد تمام اختیارات کشور در اختیار آن فرد است پس باید سعی کنیم اشتباه رای ندهیم تا مدیون افرادی که درست انتخاب کرده اند نباشیم.

وی با اشاره به اینکه آدم مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود، گفت: باید با دقت، بررسی و مشورت تمام با خبرگان و افراد دارای آگاهی فردی را انتخاب کنیم که اصلح باشد و ویژگی های لازم برای ریاست جمهوری را داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام جعفری عرصه های مختلف عرصه انتخابات داشته باشند داشته باشیم باور داشته رئیس جمهور نسل جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۱۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از حجت الاسلام رئیسی

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود به این کشور سفر کرده، پس از شرکت در آیین افتتاح ابرپروژه برق‌آبی «اومااویا» واقع در استان بادوله این کشور به‌عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی- مهندسی جمهوری اسلامی ایران که با همراهی رئیس جمهور سریلانکا انجام شد، در کاخ ریاست جمهوری این کشور به شکل رسمی مورد استقبال «رانیل ویکرمسینگه» قرار گرفت.

در مراسم استقبال رسمی پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور و خوش‌آمد گویی فرمانده گارد تشریفات، روسای جمهور اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

همچنین در حین این مراسم به احترام هیئت ایرانی 21 گلوله توپ شلیک شد.

رؤسای جمهور پس از مراسم استقبال دیدار دوجانبه خواهند داشت و پس از آن به اتفاق یکدیگر نشست هیئت‌های عالی‌رتبه مشترک را برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • «کارگران» رزمندگان عرصه اقتصادی هستند
  • رهسپار بر سکوی نخست مسابقات آزاد تفنگ پسران جوان
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم
  • سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از حجت الاسلام رئیسی
  • پیشنهاد تغییر نام دانشگاه «فنی حرفه‌ای» به «مهارت» قابل پیگیری است
  • وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور