Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@00:15:42 GMT

اجرای طرح پیک کتاب در آذربایجان غربی تداوم می یابد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۱۳۳۷

اجرای طرح پیک کتاب در آذربایجان غربی تداوم می یابد

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین مشارکت همه ارگانهای دخیل در این امر تاکید کرد.

خدیجه معصومی امروز اول خرداد در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی چالدران با اعلام اینکه از سال گذشته در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و در جهت دسترسی آسان به کتابهای مورد علاقه  افراد، طرح پیک کتاب در استان شروع شده است، افزود: امسال نیز این طرح در تمامی مناطق مختلف استان به دلیل تداوم  بیماری کرونا  در دست اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: در حال حاضر۷۲ کتابخانه عمومی در استان در جهت ارائه خدمات کتاب و کتابخوانی فعال هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و افزود: این اقدام تنها به عهده نهاد کتابخانه‌های عمومی نیست و باید همه دستگاه های اجرایی و عموم مردم در این امر پسندیده یاری گر مجموعه کتابخانه‌های عمومی باشند.

وی همچنین با عنوان این مطلب که یک جامعه آگاه، از وجود انسان‌های آگاه تشکیل می‌شودو اگر در یک جامعه همه تلاشگر و آگاه باشند موجب می شود آن جامعه پویا باشد و در مسائل مختلف برنامه های متنوع دریک فضای رقابتی سالم بوجود می آید، افزود: این امر موجب پیشرفت آن جامعه خواهد شد.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با توجه به ظرفیت های بالای فرهنگی در شهرستان چالدران توسعه کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان به عنوان یک پایگاه فرهنگی تاثیر گذار بسیار حائز اهمیت است.

 حسن محمد زاده فرماندار چالدران نیز در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد: استفاده از ظرفیت بنیاد علوی و خیرین  و با تامین تازه های کتاب در کتابخانه های عمومی این شهرستان می تواند در رسیدن به این اهداف در شهرستان چالدران گام های اساسی برداشت.

محمد زاده با بیان اینکه شهرستان چالدران به لحاظ داشتن آثار تاریخی و گردشگری یکی از  قطب های مهم گردشگری استان است افزود: با ایجاد کتابخانه های عمومی در اماکن تاریخی این شهرستان نیز  می توان در رشد و توسعه فرهنگ کتابخوانی کمک شایانی انجام داد.
 
وی همچنین از آمادگی فرمانداری چالدران در راه اندازی کتابخانه عمومی در روستاهای پر جمیعت این شهرستان خبرداد گفت‌: راه اندازی این کتابخانه ها در روستاهای پر جمعیت با همکاری اداره کل  کتابخانه های عمومی استان امکان پذیر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری استانی شهرستانها کتابخانه کتاب مطالعه پيشرفت چالدران کتابخانه های عمومی کتاب و کتابخوانی فرهنگ کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۱۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در دیدار مدیر امور شعب بانک مسکن در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: بانک مسکن فعالیت درخشانی را در اجرای طرح‌های مسکن در آذربایجان‌غربی داشته و این روند باید ادامه داشته باشد.   وی ادامه داد: باید توجه کرد که بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی در عرصه ساخت و ساز با جهت گیری حمایتی در حوزه مسکن همواره تلاش دارد در رونق اقتصادی کشور تاثیر گذار باشد .   سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: رسالت مشترک دو سازمان خانه دار کردن آحاد مختلف مردم است و امید می‌رود با عزم و حمایت بیش از بیش مدیران  دو مجموعه شاهد پویایی بیشتر فعالیت در عرصه ساختمان باشیم .   عطائی افزود: یکی از اقداماتی که در حوزه مسکن باید مدنظر قرار داد ایجاد تعادل پویا بین عرضه و تقاضای مسکن است که یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در بازار مسکن می‌باشد.

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند