Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@05:33:00 GMT

رشته های مهارتی در اردبیل تقویت می شود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۱۴۷۲

رشته های مهارتی در اردبیل تقویت می شود

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: تلاش می کنیم تا رشته های مهارتی و کارآفرینی را در دانشگاه های استان اردبیل تقویت کرده و زمینه حضور دانشجویان را در این رشته ها مهیا کنیم.

اکبر بهنام جو در جلسه بازنگری رشته های تحصیلی در دانشگاه های استان اردبیل اظهار کرد: نباید اجازه دهیم تا دانش آموزان و دانشجویان بیش از ظرفیت پیش بینی شده نسبت به انتخاب رشته علوم انسانی و تجربی دست زده و حجم عظیمی از تحصیل نسل آینده در این رشته ها اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزایش ظرفیت رشته های فنی و حرفه ای و مهارتی را تا 65 درصد در سطح مدارس و دانشگاه ها یادآور شد و تصریح کرد: در کنار کاهش ظرفیت پذیرش دانش آموز در رشته های علوم انسانی و تجربی بهتر است با یک برنامه ریزی درست و آگاه سازی والدین، دانش آموزان را به انتخاب رشته ریاضی، فنی و حرفه ای و مهارتی ترغیب و تشویق کنیم.

استاندار اردبیل عمده فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار را مربوط به رشته های غیرمهارتی دانست و گفت: دانشگاه های ما باید به سرعت به سمت دایر کردن رشته های دانش بنیان، مهارت آفرین و همچنین فنی حرکت کنند تا خروجی تحصیلات علمی و آکادمیک ورود فارغ التحصیلان به بازار کار باشد.

بهنام جو افزود: اگر دانشجویان ما در رشته های متناسب با نیاز بازار استان تحصیل کنند، قطعا ناامیدی و یأس در روحیه آنها تأثیرگذار نخواهد بود و بعد از پایان تحصیلات به سرعت امکان حضور آنها در بازار کار و اشتغال مناسب فراهم می آید.

وی هماهنگی دانشگاه ها را متناسب با نیاز جامعه کار و بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری یادآور شد و خاطر نشان کرد: باید دانشگاه ها به تربیت نیروی انسانی متخصص و متبحر در رشته های جدید اقدام کنند.

بهنام جو رویکرد جدید دانشگاه ها را تربیت نیروی انسانی پژوهش محور و مهارت آموز دانست و اضافه کرد: نقش دانشگاه ها در حل معضلات و کاهش آسیب های اجتماعی یک نقش بی نظیر است.

رئیس شورای برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: باید برای تأمین نیازهای بخش صنعت و تولید رشته های تخصصی متناسب با نیاز بازار راه اندازی شود که در این زمینه ضرورت دارد به خواسته و مطالبه جامعه بازار کار نیز توجه و دقت لازم انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رشته های مهارتی کارآفرینی استانی اجتماعی دانشگاه ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۱۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد، با این احساب در ۵ سال آینده نیمی از دانش آموزان به دانش آموزان مهارتی مبدل خواهند شد.

وی با بیان اینکه تأسیس هنرستان‌های وابسته به دستگا‌ها و تأسیس هنرستان‌های تیزهوشان در آیین نامه دولت تصویب شد، افزود: وزارتخانه‌های مختلف و ذیربط مکلف شدند که حداقل ۵ هنرستان وابسته و جوار را مبتنی بر ظرفیت‌های خود ایجاد کنند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ۲۰ درصد ظرفیت آموزش مراکز فنی حرفه‌ای به آموزش مهارت به سایر دانش آموزان رشته‌های دیگر اختصاص پیدا خواهد کرد.

صحرایی گفت: همچنین آموزش پرورش مکلف شده است ۳۰۰ ساعت به دانش آموزان غیر فنی و حرفه‌ای آموزش مهارتی بدهد.

وی افزود: تغییر کاربری هنرستان‌های کشور ممنوع اعلام شده است و در صورتی که امکان تداوم فعالیت یک هنرستان نباشد با اجازه آموزش و پرورش تغییر کاربری آن ممکن می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زیرساخت های کشتی اردبیل تقویت می شود
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز قمی برای ورود به دانشگاه
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد