Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگی/ نوروز امسال در اقدامی متفاوت سه فیلم سینمایی پیش از اکران در سینما برای نخستین بار از شبکه‌های تلویزیونی پخش شدند. فیلم‌های سینمایی «یدو» به‌کارگردانی مهدی جعفری و «تک تیرانداز» به‌کارگردانی علی غفاری از آثار برگزیده‌ سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر در کنار فیلم‌ سینمایی «مهران» به کارگردانی رقیه توکلی از آثار برگزیده جشنواره فیلم کودک و نوجوان در جدول پخش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیران سیما برای پیشگیری از انتشار نسخه قاچاق فیلم‌ها وعده دادند که این سه فیلم فقط در ۲ نوبت پخش خواهد شد و روی تلوبیون هم بارگذاری نخواهد شد.
30 اردیبهشت ماه اما با صدور مجوز پروانه نمایش فیلم «تک تیرانداز» به تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری و کارگردانی علی غفاری زمزمه‌هایی از انتشار نسخه قاچاق فیلم شنیده شد. علی غفاری با انتشار یادداشتی اعلام کرد که نمایش و انتشار فیلم در فضای مجازی و پلتفرم‌ها غیرقانونی است و حتماً پیگرد قانونی دارد.
این کارگردان در گفت‌وگو با «ایران» درباره تصمیم پخش این فیلم از تلویزیون می‌گوید: «در ایام تعطیلی سینماها و شیوع کرونا، تهیه‌کننده و روایت فتح به‌عنوان بانیان فیلم با مدیران تلویزیون به توافق رسیدند که به‌دلیل شرایط ویژه نوروز و وضعیت تعطیلی سینماها و شیوع موج چندم کرونا این فیلم را که در ژانر دفاع مقدس است در دو نوبت از تلویزیون پخش کنند مشروط بر این که نمایش فیلم به‌صورت محدود و بدون بارگذاری در سایت تلوبیون باشد و حتی در زمان نمایش سیگنال ماهواره‌ای سیما مسدود باشد.»
با اعمال تمام محدودیت‌ها اما نسخه بی‌کیفت و قاچاق «تک تیرانداز» منتشر شده که همان نسخه نمایش داده شده در تلویزیون است ولوگوی شبکه‌های تلویزیون در آن درج شده است.
«تک تیرانداز» برنده سیمرغ بهترین فیلم از نگاه ملی و بهترین جلوه‌های ویژه از سی‌ و نهمین جشنواره فجر است و غفاری با تأکید بر این که فیلمی آبرومندانه برای اکران در سینما و نمایش روی پرده عریض ساخته شده از احتمال اکران این فیلم در هفته دفاع مقدس خبر داده و خطاب به انتشار دهندگان نسخه قاچاق می‌افزاید: «افراد زیادی برای ساخت فیلم زحمت کشیده‌اند، با بی‌انصافی زحمات آنها را بر باد ندهید. «تک تیرانداز» با پروداکشن بالا، برای پرده عریض سینما ساخته شده، آن را روی پرده سینما و با صدای دالبی تماشا کنید.»
این فیلم درباره یک تک‌تیرانداز به‌نام عبدالرسول زرین در زمان جنگ تحمیلی است و کامبیز دیرباز، امیررضا دلاوری و علیرضا کمالی در آن ایفای نقش کرده‌اند. در خلاصه داستان «تک‌تیرانداز» آمده است: تک تیرانداز ایرانی کابوسی مرگبار برای افسران و فرماندهان ارتش بعث شده است، صدام شخصاً برای سر او جایزه تعیین می کند و مزدوران و زبده‌ترین نیروهای ارتش بعث عازم مأموریت می‌شوند تا دستور رسمی صدام عملی شود...


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تک تیرانداز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۱۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند

انجمن عکاسان سینما در ارتباط با فعالیت عکاسان غیرعضو در پروژه های سینمایی و نمایش خانگی اطلاعیه‌ای صادر کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بنا به مصوبات هیات مدیره انجمن عکاسان سینما، همچون سنوات قبل به اطلاع تمامی عکاسان غیر عضو این انجمن می رساند، چنانچه برای عکاسی پروژه ای سینمایی یا نمایش خانگی دعوت بکار می‌شوند، پیش از آغاز رسمی پروژه، می‌بایست بصورت کتبی از انجمن صنفی عکاسان سینما مجوز لازم را دریافت کنند. جهت دریافت این مجوز موارد زیر رعایت شود.

1- نامه رسمی از طرف تهیه کننده، مدیر تولید یا کارگردان پروژه درخصوص دعوت به همکاری عکاس

2- ارسال رزومه عکاس

3-ارسال نمونه آثارعکاسی (عکاسی صحنه از سریال، فیلم کوتاه، تله فیلم، تئاتر) هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان سینما بعد از بررسی موارد ارسال شده، پاسخ کتبی خود را اعلام می نماید.

احترام و پایبندی به حقوق حرفه ای انجمن عکاسان سینما می تواند درمسیرعضویت عزیزان فعال دراین حوزه بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • تیرانداز ملی‌پوش مازندرانی قهرمان کشور شد
  • امیر جدیدی از «قهرمان» تا «منصور»
  • پدر مهران غفوریان افسر ارشد ساواک بود؟ | واکنش فوری ستاره سینما و تلویزیون به یک شایعه فراگیر درباره پدرش