Web Analytics Made Easy - Statcounter

عفو بین‌الملل مخالف کوبایی را زندانی عقیدتی اعلام کرد و گفت که به نظر می‌رسد نیروهای امنیتی این کشور این مرد را در بیمارستان بدون اجازه داشتن ارتباط با دیگران، تحت نظارت قرار داده‌اند.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، "لوئیس مانوئل اوترو آلکانتارا" هنرمند ۳۳ ساله کوبایی برای هفت روز در منزلش در هاوانای قدیم و در اعتراض به "ارعاب و آزار" دولت، در اعتصاب غذا و آب به سر برد تا اینکه مقام‌های بهداشت و درمان کوبا وی را دوم مه سال جاری میلادی به بیمارستان منتقل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بهداشت کوبا در آن تاریخ اعلام کرد که پزشکان هیچ علائمی دال بر سوءتغذیه در این هنرمند اپوزیسیون نیافتند و وی در شرایط با ثباتی است.

حامیان این پرسش را مطرح کردند که چرا وی هنوز در بیمارستان است و نمی‌تواند با کسی ارتباط داشته باشد و اضافه کردند، پلیس ملاقات با این هنرمند ۳۳ ساله را ممنوع کرده است.

ویدئوهای وی از بیمارستان به صورت آنلاین توسط حساب‌های کاربری حامی دولت منتشر شده، مانند یکی که روز پنجشنبه به نمایش درآمد و نشان داد که وی به نظر لاغرتر و خمیده‌تر شده و این مساله نگرانی بیشتر حامیانش را در پی داشته است.

بیمارستان‌ها در کوبا دولتی هستند و مرکز بین‌المللی رسانه که درخواست‌های تمامی روزنامه‌نگاران خارجی را برای اظهارنظر درباره این وضعیت ارائه می‌کند، نتوانسته به درخواست اظهارات درباره وضعیت این هنرمند پاسخی دهد.

"اریکا گوارا-روساس"، مدیر آمریکایی عفو بین‌الملل گفت:‌ این هنرمند ۳۳ ساله نباید بیش از یک روز تحت بازداشت باشد. زمان آن رسیده که مقام‌های کوبایی بفهمند نمی‌توانند تمامی صداهای مستقل را در کشور خاموش و ساکت کنند.

اوترو آلکانتارا رئیس گروهی از ده‌ها هنرمند، نویسنده و فعال مخالف کوبایی موسوم به "جنبش سن ایسیدرو" است که علیه محدودیت‌ها در کوبا درباره آزادی‌های مدنی برای چندین سال است که اعتراض می‌کنند و اغلب با پرفورمنس‌های انگیزشی این کار را انجام می‌دهند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۱۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبنبات طرح اژدها؛ اثر چالش برانگیز هنرمند ژاپنی (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۶ نفر در پی تصادف تریلی و پراید
  • غیبت ستاره‌های کوبایی در هفته نخست VNL
  • مرد نقاش، راز آتش زدن همسر و فرزندش را فاش کرد
  • آبنبات طرح اژدها؛ اثر چالش برانگیز هنرمند ژاپنی (فیلم)
  • راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان
  • جنایت مرد نقاش | او همسر و پسر ۱۱ ساله خود را آتش زد!
  • (ویدئو) آهنگ عاشقانه‌ای که منوچهر هادی برای دخترش خواند
  • سقوط مرگبار مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • سقوط مرگبار یک مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر