Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار باغبادران از رونمایی سامانه ثبت اطلاعات مراکز اقامتی، خدماتی و افراد فعال حوزه گردشگری باغبادران خبر داد.

حجت الله امینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه باغبادران شهری گردشگر پذیر با شهرت کشوری است، اظهار کرد: این شهر به دلیل طبیعت بکر و میهمان نوازی شهروندان، سالانه میزبان تعداد زیادی از مسافرانی است که از سراسر کشور به این شهر ساحلی سفر می‌کنند و بخش قابل توجهی از آنها نیز در خانه و ویلاهای استیجاری اقامت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهروندان انتظار دارند منافع حضور گردشگر برای تمامی آنان و نهادهای خدمت‌رسان باشد، اضافه کرد: حضور همه روزه گردشگر در شهر باغبادران نیازمند مدیریت صحیح بوده تا از یک سو درآمد حاصل از این حضور به شکلی عادلانه توزیع شود و از سوی دیگر از آسیب‌های ترافیکی، اجتماعی و انتظامی و زیست محیطی ناشی از حضور گردشگر در شهر جلوگیری کنیم.

شهردار باغبهادران ساماندهی ویلاها و منازل استیجاری را جزو اولویت‌های ستاد سفر بخش باغبهادران عنوان کرد و گفت: حضور گردشگران در این شهر و روستاهای بخش هدفمند نبود از این رو در سال ۱۳۹۸ درخواست فعال سازی ستاد هماهنگی خدمات سفر بخش را با هدف تمرکز بر گردشگری و بومی سازی قوانین در جمع مسئولان مطرح کردیم که این مسئله با جدیت دنبال شد و خوشبختانه با نگاه مثبت فرماندار شهرستان لنجان پس از تصویب فعالیت ستاد سفر بخش باغبهادران در شهرستان، استان نیز با این مهم موافقت کرد و این ستاد فعالیت خود را آغاز و کمیته‌های زیرمجموعه شکل گرفتند.

وی با بیان اینکه کمیته جمع آوری اطلاعات ستاد سفر بخش باغبهادران به شهرداری باغبادران سپرده شد، گفت: باید توجه داشت که نظارت، مدیریت و ساماندهی ویلاها و اماکن گردشگری استیجاری نیازمند آمار و اطلاعات جامه است.

امینی یادآور شد: با هدف برنامه‌ریزی دقیق در حوزه گردشگری باغبهادارن گردآوری اطلاعات و آمار ویلاها آغاز شد و نباید این مهم را به دست فراموشی سپرد که شناسایی و ثبت نشدن ویلاهای استیجیاری پیامدهای فرهنگی، اجتماعی و امنیتی خاص خود را به همراه دارد و توجه به این مهم بسیار ضروری است.

وی متذکر شد: بیش از هزار ویلا و واحد مسکونی پذیرش مسافر را در شهر باغبادران انجام می‌دهند که تاکنون نظارت دقیقی بر فعالیت آنها وجود نداشت و اگر شناسایی و سازماندهی و نظارت انجام نشود روند اسکان و ارائه خدمات به گردشگران، حفظ امنیت گردشگری، اقامت طولانی‌تر، پاسخگویی بهتر و توزیع عادلانه درآمدها به درستی انجام نخواهد گرفت.

شهردار باغبادران با اشاره به رونمایی از سامانه ثبت اطلاعات مراکز اقامتی خدماتی و افراد فعال حوزه گردشگری این شهر افزود: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده صاحبان مراکز اقامتی خدماتی و افراد فعال حوزه گردشگری بتوانند اطلاعات خود را به ثبت برسانند و این اطلاعات در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد تا بتوانیم برنامه ریزی های لازم را در این حوزه انجام دهیم.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان به دنبال اعمال محدودیت برای فعالیت مراکز اقامتی خدماتی و افراد فعال حوزه گردشگری باغبادران نیستیم، تصریح کرد: نبود مشوق‌های حمایتی، قدیمی و فرسوده بودن تجهیزات بعضی مراکز، واهمه از اخذ مالیات، عوارض و… از جمله دلایلی است که مالکان بسیاری از ویلاهای استیجاری رغبت به دریافت مجوز نداشته باشند و باید به این نکته توجه داشت که ثبت اطلاعات در این سامانه تنها با هدف مدیریت و نظارت‌های لازم ارائه تسهیلات به گردشگر و گردشگر پذیران انجام گیرد.

امینی رونمایی از سامانه ثبت اطلاعات مراکز اقامتی خدماتی و افراد فعال حوزه گردشگری باغبادران را زمینه ساز اجرایی شدن شهر الکترونیک دانست و عنوان کرد: افزایش ارتباطات با صاحبان مراکز اقامتی، خدماتی و افراد فعال حوزه گردشگری باغبادران و همچنین کلیدداران با مدیریت شهری و دیگر دستگاه‌ها یکی دیگر از مزایای این سامانه است از آن جمله می‌توان از تجمع گردشگر در تعطیلات جلوگیری و بر مبنای ظرفیت پذیرش آنها را در طول سال توزیع کرد.

وی متذکر شد: ثبت اطلاعات مراکز اقامتی، خدماتی و افراد فعال حوزه گردشگری باغبادران دلیل بر اخذ مجوز ارائه خدمات گردشگری نبوده، اما ارائه هرگونه تسهیلات از سوی ادارات و نهادهای مختلف در بخش باغبهادران به این افراد مستلزم ثبت نام در این سامانه است.

شهردار باغبادران یادآور شد: در ایام حضور گردشگران متأسفانه حوادث گوناگونی در ویلاها به وقوع پیوسته است و برای مدیریت حوادث احتمالی و حضور به موقع و سریع آتش نشانی، اورژانس و… در اختیار داشتن اطلاعات ویلاها و مراکز اقامتی خدماتی می‌تواند تحقق این مهم را رقم بزند و با ارائه کد در نظر گرفته شده برای این اماکن بهترین و سریع‌ترین خدمات را دریافت کنند.

کد خبر 495079

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لنجان باغبادران شهرداری باغبادران گردشگری شهری شهرهاي ايران گردشگری باغ ویلا مراكز اقامتي مراکز خدماتی شهردار لنجان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بخش باغبهادران حضور گردشگر سفر بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۱۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ طا‌ها دلداده با اعلام خبر بارگذاری اطلاعات عملیات خرید تضمینی گندم در سامانه جامع اطلاعات این شرکت گفت: این اطلاعات توسط کاربران به صورت آنلاین قابل مشاهده و رصد است. دلداده با بیان اینکه در حال حاضر عملیات خرید تضمینی گندم در استان‌های کرمان، خوزستان، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان آغاز شده است، افزود: مدیران کل غله استان‌های مذکور برای راه‌اندازی و بارگذاری اطلاعات خرید در سامانه جامع فناوری، همکاری خوبی با این اداره کل و اداره کل خرید داخلی داشته‌اند.   وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی سامانه مذکور در معاونت برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران، کار کارشناسی و تلاش‌های بسیاری انجام شده است تا مأموریت تحویل گندم از کشاورزان گندمکار به خوبی به پیش برود، اظهار کرد: درج و بارگذاری اطلاعات خرید تضمینی در این سامانه، فرآیند تحویل گندم و پرداخت پول گندم را تسهیل کرده و با رصد آنلاین داده‌های خرید تضمینی گندم، می‌توان برای برنامه‌ریزی این عملیات بزرگ بازرگانی کشور از آن اطلاعات استفاده کرد.   مدیرکل فناوری اطلاعات شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: این سامانه به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان خرید تضمینی گندم و پرداخت میزان پول آن را به تفکیک استان، شهرستان و مرکز خرید به صورت آنلاین مشاهده کرده و از کم و کیف آن مطلع شوند.

دیگر خبرها

  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟