Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@01:13:58 GMT

تعرفه برق در کدام ساعات دو برابر محاسبه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۲۱۲۹

تعرفه برق در کدام ساعات دو برابر محاسبه می‌شود؟

مدیرکل روابط بین الملل توانیر در خصوص اینکه مصرف برق در چه ساعاتی دو برابر محاسبه می‌شود، توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوذر صالحی مدیرکل روابط بین الملل توانیر با اشاره به ساعات اوج مصرف گفت: ساعت اوج مصرف از ساعت ۱۳ آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۷ ادامه دارد.

او ادامه داد: با توجه به گرمای زودرس هوا ما از ساعت ۱۲ ظهر هم دچار کمبود برق خواهیم شد، ولی برای رفاه حال مشترکان ما از ساعت ۱۳ تا ۱۷ را اوج مصرف اعلام کرده‌ایم و باید مشترکان به این نکته توجه داشته باشند که در این ساعات از وسایل پرمصرف همانند ظرفشویی، کولر، جاروبرقی و غیره استفاده نکنند؛ چراکه در این ساعات صنایع، چاه‌های کشاورزی و اداره‌ها در حال استفاده از برق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  مدیرکل روابط بین الملل توانیر  تصریح کرد: مشترکان توجه داشته باشند که مصرف برق در ساعات اوج مصرف به بالاترین رقم خود خواهد رسید به طوری که در این ساعات نحوه محاسبه برق ۲.۵ برابر است، ولی در ساعات شب مانند ۱۲ شب تا ۶ صبح تعرفه برق مشمول تخفیف هم می‌شود.   صالحی گفت: مشترکان در این ساعت‌ها از به کارگیری لوازم پرمصرف خودداری کرده و استفاده از این وسایل را به ساعت‌های انتهایی شب یا صبح‌ها منتقل کنند و به این ترتیب هزینه‌های خود را کاهش دهند.   او افزود: مردم می‌توانند از نور روز به جای نور لامپ‌ها بیشتر استفاده و لامپ‌های اضافه را به خصوص در این ساعت‌ها خاموش کنند.   مدیرکل روابط بین الملل توانیر در پایان استفاده از دور کُند کولر‌های آبی در ساعت اوج مصرف و تنظیم دمای کولر‌های گازی بر روی دمای آسایش را از راهکار‌های دیگر در مدیریت مصرف در ساعت‌های اوج مصرف برشمرد.   انتهای پیام   منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: دانا

کلیدواژه: اوج مصرف ساعت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۲۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح

به گفته مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن، بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد برای ایام شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام، از فردا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۹ صبح به فروش می‌رسد.

به گزارش ایسنا، جلال مختاری مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) نوشت: ‏با توجه به افزایش تقاضا در روزهای منتهی به شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام، روزانه سه رام ‎قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد پیش‌بینی شد.

به گفته مختاری، بلیت‌ برای قطارهای فوق‌العاده از فردا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۹ صبح همزمان از سکوهای اینترنتی و حضوری قابل خریداری خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد