Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تکنو برگ، ستاره شناسان با استفاده از داده‌های تلسکوپ فضایی هابل، فوران‌های رادیویی سریعی را کشف کردهاند که پنج مورد از آن‌ها منشا عجیبی دارند. این فوران‌ها می‌توانند مربوط به ستاره‌های نوترونی یا حتی موجودات فرازمینی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ستاره شناسان توانستند هشت انفجار سریع رادیویی یا FBR را کشف کنند و یک قدم دیگر به حل رمز و راز‌های کیهانی نزدیک شوند. در این مطالعه جدید، در میان فوران‌های کشف شده، پنج فوران با منشا عجیب و غریب دیده شده که قبلا هرگز ثبت نشده بودند.

در داده‌های مربوطه، منشا این فوران‌ها در بازوی خارجی کهکشان‌های مارپیچی بود، که به منجمان کمک می‌کند تا با سهولت بیشتری علت اصلی این فوران‌ها را کشف کنند. انفجار‌های سریع رادیویی، همانطور که از نام آن‌ها پیداست، پالس‌های رادیویی سریعی هستند که طول آن‌ها کمتر از یک میلی ثانیه است. این پالس‌ها گاهی اوقات با ریتمی منظم یا نامنظم تکرار می‌شوند، اما بیشتر آن‌ها فقط یک فوران لحظه‌ای هستند.

منشا اصلی انفجار‌های سریع رادیویی چیست؟

ستاره شناسان هنوز نتوانستهند منشا اصلی این فوران‌ها را مشخص کنند، بنابراین هرگونه داده احتمالی می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. احتمال اصلی این فوران‌ها نوعی ستاره نوترونی به نام مگنتار است که دارای میدان‌های مغناطیسی بسیار قوی است و تابش بسیار پرانرژی دارد. با این حال، برخی دانشمندان حدس می‌زنند که منبع آن‌ها ممکن است ماده تاریک، برخورد اجسام کیهانی بسیار عظیم یا حتی فناوری فرازمینی باشد.

بازو‌های بیرونی کهکشان‌ها محل تولد ستاره‌های جوان هستند و اطلاعات اخیر نشان می‌دهد که منشا این پالس‌ها نیز ممکن است به تشکیل ستاره‌های جوان مربوط باشد. با این حال، پرونده این فوران‌های رادیویی عجیب در جریان است و تنها با تحقیقات و بررسی‌های بیشتر می‌توان اسرار جهان را فاش کرد.

بیشتر بخوانید

تصاویر خیره کننده جدید از سیاره مشتری در نورهای متفاوت

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهکشان راه شیری ستاره شناسان سریع رادیویی فوران ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) انفجار و دود در مرز اسرائیل همزمان با ارسال کمک‌های هوایی به غزه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لحظه هولناک انفجار زودپز در صورت یک مرد
  • (تصاویر) ماجرای درگیری عجیب و باورنکردنی محمد صلاح و یورگن کلوپ
  • اتفاق عجیب در تمرین پرسپولیس؛ ستاره قطری دست گلر جوان را شکست!
  • (ویدئو) انفجار و دود در مرز اسرائیل همزمان با ارسال کمک‌های هوایی به غزه
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • اتفاق عجیب در تمرینات پرسپولیس؛ عبدالکریم حسن هر دو دست دروازه‌بان پرسپولیس را شکست
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • پای «توقف اتانازی» به رادیونمایش باز شد
  • تصاویر تایم لپس انفجار ستاره‌ای در کهکشان راه شیری
  • وقوع انفجار در غرب کابل