Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:31:43 GMT

این ربات جایگزینی برای احیای قلبی-ریوی دستی است

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۲۷۱۲

این ربات جایگزینی برای احیای قلبی-ریوی دستی است

برای اولین بار یک ربات "بهیار" به کمک امدادگران در اورژانس آمده و احیای قلبی-ریوی انجام می‌دهد تا آن‌ها بتوانند بر روی سایر درمان‌های حیاتی تمرکز کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، سرویس آمبولانس جنوب مرکزی(SCAS) اولین مرکز در انگلستان است که این فناوری جدید موسوم به "لوکاس ۳" (LUCAS ۳) را استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستگاه یک سیستم مکانیکی است که می‌تواند احیای قلبی-ریوی را از زمانی که امدادگران  به محل می‌رسند آغاز کرده و تا رسیدن بیمار به بیمارستان به طور بی‌وقفه ادامه دهد.

احیای قلبی-ریوی برای حفظ جریان خون و اکسیژن در بدن در شرایطی که فرد بیهوش است و نفس نمی‌کشد ضروری است.

این ربات‌ها ارزان نیستند به گفته‌ی مرکز "MFI Medical" که این ربات‌ها را می‌سازد هزینه‌ی هر ربات در حدود ۱۶.۹۲۹ دلار است.

سخنگوی سرویس آمبولانس جنوب مرکزی می‌گوید: زمانی که بهیارها می‌رسند تنها هفت ثانیه زمان می‌برد تا از احیای قلبی‌-ریوی دستی فرد را به دستگاه منتقل کنند.

این دستگاه از بلوتوث برای تعیین میزان فشار به قفسه سینه و هشدارهای مربوط به دستورالعمل‌های نجات بیمار استفاده می‌کند و همچنین می‌تواند داده‌هایی جمع‌آوری کند و با پزشک به اشتراک بگذارد.

دکتر جان بلک(John Black) می‌گوید: انجام احیای قلبی-ریوی برای بیمارانی که دچار ایست قلبی شده‌اند بسیار اهمیت دارد اما این موضوع به چند دلیل چالش برانگیز است.

امدادگران هنگام انجام احیای قلبی-ریوی ممکن است خسته شوند که این موضوع بر روی کیفیت عملکرد آن‌ها اثر می‌گذارد. همچنین ممکن است نیاز باشد بیماران از مکان‌هایی دشوار مانند پله‌ها و یا مکان‌های دور افتاده جابه‌جا شوند که این موضوع نیز مانع انجام احیا می‌شود.

همچنین انجام احیای قلبی-ریوی در بخش پشتی آمبولانسی که با سرعت در حال حرکت است برای امدادگران خطرناک است.

این دستگاه خسته نمی‌شود و متوقف نیز نمی‌شود بنابراین می‌تواند احیای قلبی-ریوی با کیفیتی تا زمان رسیدن بیمار به بیمارستان انجام دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ربات احیای قلبی ریوی ایست قلبی احیای قلبی ریوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۲۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان درگیر مداخلات جوی

‌به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی افزود: برای استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، بوشهر، فارس، یزد، کرمان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گردوخاک و رخداد تگرگ پیش‌بینی شده است.

وی از آماده باش نیروهای امداد و نجات در این ۱۴ استان خبر داد.

کد خبر 6091435 علی قدمی

دیگر خبرها

  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • جایگزینی یک‌سوم آب مصرفی صنایع یزد با آب نامتعارف
  • امدادرسانی به ۶۲۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان درگیر مداخلات جوی
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر