Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@23:46:58 GMT

آغاز برداشت کلزا در تربت جام

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۲۷۶۰

آغاز برداشت کلزا در تربت جام

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، باقر خدادادی گفت: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت این محصول در این منطقه نسبت به سال گذشته یک و نیم برابر افزایش یافت و به ۳۱۴ هکتار رسید، اما با توجه به خشکسالی و عوامل خسارت زا ۱۴۵ هکتار از این سطح بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت شد.

او افزود: امسال میانگین تولید این محصول در مزارع مستعد این منطقه در هر هکتار به افزون بر یک تن و ۸۰۰ کیلوگرم می‌رسد و بیشتر این دانه روغنی در دشت‌های مرکزی و پایین جام شهرستان تربت جام کشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام ادامه داد: تربت جام از نظر کشت محصول کلزا یکی از مناطق پیشرو در خراسان رضوی است به طوری که ۱۰۰ درصد این محصول در این شهرستان به صورت مکانیزه کشت می‌شود.

خدادادی بیان کرد: استفاده از مزارع کلزا برای تولید عسل، افزایش درآمد کشاورزان، کاهش وابستگی به واردات روغن و تناوب زراعی کلزا با غلات از مهمترین مزایای کشت این محصول است که با استقبال کشاورزان این شهرستان مرزی رو به رو شده است.

او تصریح کرد: پارسال ۳۲۴ تن کلزا در این شهرستان برداشت شد و امسال خرید این محصول از سوی اتحادیه تعاون روستایی به صورت تضمینی با ۲ درصد افت ناخالص و رطوبت ۹ درصدی از قرار هر کیلو ۱۱۰ هزار ریال برآورد شده است.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام تأکید کرد: برداشت این محصول در این شهرستان از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد.


انتهای پیام//س. ج


منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی تربت جام محصولات کشاورزی خسارت های خشکسالی تربت جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه

صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده با آغاز برداشت گندم از مناطق گرمسیری خرید تضمینی این محصول از طریق مراکز خرید وابسته به تعاون روستایی آغاز شد و تاکنون ۷۲ تن گندم از کشاورزان شهرستان قصرشیرین خریداری شده است.

صفایی افزود: هر ساله شبکه تعاونی‌های روستایی با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات خود نسبت به خرید تضمینی گندم بصورت مباشرتی اقدام می‌کند.

مدیر تعاون روستایی استان گفت: همزمان با خرید گندم، ۵۳ تن کلزا نیز از کشاورزان خریداری شده است.

صفایی اظهار داشت: همه مراکز خرید نسبت به تجهیز، اخذ استاندارد باسکول‌ها و تعمیرات مورد نیاز اقدام کرده اند و در دورترین نقاط استان نیز تجهیز و آماده سازی شده اند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • تویسرکان پیشتاز کشت کلزا در استان همدان
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل