Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@15:00:35 GMT

علت تاخیر در تحویل کارت ملی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۲۸۷۳

علت تاخیر در تحویل کارت ملی چیست؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیف الله ابوترابی، سخنگوی ثبت احوال گفت : برخی شرکت ها اعلام کرده اند که می‌توانند بدنه کارت ملی هوشمند تولید کنند، اما بر اساس قانون، فقط چاپخانه دولتی می تواند این کار را انجام دهد.

وی افزود: مواد اولیه برای ساخت بدنه کارت ملی هوشمند، وارداتی است.

 سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: بیش از ۶۰ میلیون و ۷۷۰ هزار نفر تکمیل ثبت نام انجام دادند و برای بیش از ۵۰ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر کارت ملی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه حدود ۶۴ میلیون نفر در کشور واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند، افزود: از ابتدای سال ۹۷ این پروژه با مشکلات تامین بدنه کارت مواجه بود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تمامی مواد اولیه کارت وارداتی است و حتی تراشه کارت در کشور تولید نمی شود، برخی شرکت ها اعلام کردند که می توانند بدنه کارت ملی هوشمند تولید کنند اما بر اساس قانون فقط چاپخانه دولتی می تواند این کار را انجام دهد.

ابوترابی با اشاره به اینکه سازمان ثبت احوال مرجع صدور کارت ملی هوشمند است، عنوان کرد: در سال ۹۹ و ۹۸ بیشترین پیشگیری ها در زمینه کارت ملی هوشمند صورت گرفت.

پربیننده ترین هفته آینده؛ باران و تگرگ در ۱۲استان کشور تنها داروی موثر بر درمان کرونا نایاب شد + فیلم جزییات جدید از استخدام ۳۴ هزار نفر در آموزش و پرورش زمان ثبت نام واکسیناسیون افراد بالای ٧٠سال اعلام شد یک عادت عجیب بین بازیگران معروف + عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کارت ملی هوشمند انتخابات ۱۴۰۰ کارت ملی هوشمند ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۲۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است

فرماندار تیران و کرون گفت: تاخیر در پرداخت حقوق کارگران توسط پیمانکاران، شرایط معیشتی این قشر را دشوارتر کرده و نظارت مدیریت شهری و نهادهای متولی برای رعایت حقوق آن‌ها لازم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی‌کیا شامگاه _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در همایش تجلیل از کارگران شهرداری‌های شهرستان تیران و کرون با انتقاد از تاخیر در پرداخت حقوق نیروهای خدماتی اظهارکرد: بعضی از شرکت‌های پیمانکاری در پرداخت حقوق نیروهای تحت نظر خود تاخیر چندین ماهه دارند که چنین وضعیتی در شرایط دشوار اقتصادی، معیشت کارگران را دشوارتر کرده است.

وی افزود: شهرداری‌ها و دستگاه‌های متولی باید نظارت‌های خود را در پرداخت به موقع حقوق ماهانه کارگران افزایش دهند و مانع از تضعیف حقوق قشر زحمت‌کش کارگری شوند.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه پرداخت به موقع حقوق کارگر و نیروی تحت خدمت مورد سفارش دین بوده و در قانون نیز بر آن تاکید شده است، خاطرنشان کرد: تخطی از این قانون و اخلاق اسلامی ناپسند است و تضیف حقوق شهروندی محسوب می شود.

محمدی‌کیا ادامه داد: نباید در اولویت پرداخت حقوق کارمندان و کارگران تمایزی وجود داشته باشد و نسبت به دغدغه زندگی هر دو قشر باید توجه شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر پرداخت حقوق مالی کارگران باید دیگر منافع آن‌ها تامین شود، تصریح کرد: تامین لباس مورد نیاز، ایمنی در کار، استراحت، سلامت محیط فعالیت و حفظ شان و منزلت کارگران حائز اهمیت است و نباید شخصیت آن‌ها تحت تاثیر وظیفه شغلی قرار گیرد.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به امنیت شغلی جامعه کارگری، گفت: علاوه بر اینکه کارفرمایان و شرکت‌ها در این خصوص نقش دارند، نهادهای کارگری همچون تامین اجتماعی نیز در حفظ سرمایه انسانی نقش دارند.

محمدی‌کیا افزود: کمک به کارفرمایان برای توسعه زیرساخت‌های تولیدی و کسب و کار در حفظ نیروی مشغول در کار مهم است و یکی از چالش‌های امروز حمایت نکردن از کارفرمایان بوده که منجر به تعدیل نیروی انسانی شده است.

وی تاکید کرد: اهمیت دادن به افراد فعال و نگاه ویژه به تولید و فعالیت‌های مولد مانع از ورود به مشاغل غیرمولد و سپرده‌گذاری در بانک‌ها می‌شود.

کد خبر 749553

دیگر خبرها

  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • نارضایتی متقاضیان از تاخیر در تحویل خودروی جک اس ۵
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!